וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד: סיכלנו 27 פיגועים של איראן בעולם. הגיע הזמן לגבות מחיר, גם בלב טהראן

עודכן לאחרונה: 10.9.2023 / 17:43

בנאום נדיר בכנס נגד טרור באוניברסיטת רייכמן גילה דוד ברנע כי ישראל מנעה עשרות ניסיונות של הרפובליקה האסלאמית לפגוע בישראלים ויהודים ברחבי העולם. "ניסיון לפגיעה ביהודים יגבה מחיר, כולל בעומק איראן". על רוסיה: חוששים שתמכור נשק לאיראן שיהווה לנו סכנה קיומית

בוידאו: ראש המוסד: חוששים שרוסיה תמכור לאיראן נשק שיסכן את ישראל/גו לייב

ראש המוסד דוד (דדי) ברנע שיגר היום (ראשון) איום ישיר לאיראן, ואמר כי ישראל לא תהסס לפעול נגדה בלב טהראן. בנאום נדיר בכנס המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן, התייחס ראש המוסד לניסיונות של איראן לפגוע ביהודים ברחבי העולם, וגילה כי ישראל סיכלה 27 פיגועים. "אנחנו פועלים למנוע מהם להרוג יהודים בעולם. הגיע הזמן לגבות מהם מחיר. עד כה הגענו למפקדים ולפעילים. ניסיון לפגיעה ביהודים, כולל הברחת אמל"ח לישראל, יגבה מחיר משולחיהם. כולל בעומק איראן ובלב טהרן".

ברנע מנה כמה סיכולים של חוליות איראניות לפגיעה בישראלים בשורה של מדינות בעולם, בהן טנזניה, יוון, גאורגיה, קפריסין ועוד. הוא הציג סרטון של חלק מהסיכולים וחקירה של סוכן איראני בטנזניה.

ברנע אמר כי קיים חשש שרוסיה תעביר לאיראן נשק שיסכן את קיומה של ישראל. ראש המוסד הצביע על כמה סיבות בגללן לדבריו יש לאיראנים "ביטחון עצמי מופרז". "הביטחון המופרז של איראן נובע כתוצאה מהסיוע לרוסיה עם כטב"מים. החשש שלנו הוא שרוסיה תעביר בתמורה לאיראנים את מה שחסר להם, שיסכן את שלומנו ואולי אפילו קיומנו". לדבריו, בעבר סוכלה כוונה של האיראנים למכור נשק נוסף לרוסיה. "הייתה לאיראנים כוונה למכור לרוסיה טילים קצרי טווח וארוכי טווח, עסקה שסוכלה. יש להם כוונה למכור אמל"ח נוסף שכנראה יסוכל גם הוא".

נאום ראש המוסד דוד ברנע,  בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור, אוניברסיטת רייכמן. 10 בספטמבר 2023. אבשלום ששוני, פלאש 90
"עד כה הגענו למפקדים ופעילים". ברנע, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני

ברנע ציין גם את ההסכמים האזוריים שאיראן חתמה עם סעודיה. "הם לא אסרטגיים אלא זמניים. מדובר בנישואים קצרים". ברנע אמר כי גורם נוסף שתרם לביטחון של איראן הוא "דיכוי אלים וברוטלי של מהומות החיג'אב שכמעט הובילו לקריסת המשטר. השבוע יצויין יום השנה למהומות. רק יכול לדמיין את פיק הברכיים של ההנהגה האיראנית כשהם חושבים על היום הזה".

ברנע דיבר גם על מכירת נפט שלח איראן לסין. "סין עושה טעות אסטרטגית". הוא התייחס גם להצלחתם של האיראנית במדיניות של שחרור בני ערובה. "זה מכניס להם מיליארדים וגורם לשחרור טרוריסטים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מתוך נאום ראש המוסד דוד ברנע,  בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור ברייכמן. 10 בספטמבר 2023. אוניברסיטת רייכמן, צילום מסך
המבנה הארגוני של הטרור האיראני, כפי שהציג ברנע בנאומו/צילום מסך, אוניברסיטת רייכמן

ברנע פירט מי אחראי לתכנון וניסיונות ביצוע הפיגועים. "יש לאיראן 3 יחידות שזה תפקידן. יחידת המודיעין של משמרות המהפכה, יחידת אל קודס של משמרות המהפכה ואחת נוספת של ההנהגה האיראנית. אנחנו מכירים את ההיררכיה לביצוע הפיגועים ושליחת האנשים לפעילויות. למשטר האיראני אין מרחב הכחשה ואין לו חסינות. אלה ששיגרו את החוליות - נגיע אליהם והצדק ייעשה. מדובר בדירקטיבה מדינית. הביצוע הוא מדינתי. המימון הוא מדינתי".

לבסוף, התייחס ראש המוסד להסכם הגרעין של איראן עם המעצמות. "אני מקווה שזה ברור שמדינת ישראל לא תשלים עם גרעין איראני. גם אם ימומש הסכם ההבנות להפחתת המתיחות, המשא ומתן בין איראן למעצמות נעשה תוך שימוש ציני מצידם לשחרור מהקפאת כספים. לא נוכל להרשות שלאיראן יהיה נשק גרעיני ולעולם לא יהיה להם. על הקהילה הבינלאומית לנקוט קו תקיף מול איראן ולהשתמש בכל השיטות למנוע מהם גרעין. אנחנו ניתן מענה. לא אוכל לחשוף את השיטות ואת הפעילויות שלנו. אנחנו פועלים בצללים, אני רואה את המחויבות הטוטלית של אנשי הארגון, לפעול בממלכתיות. אנחנו ארגון ביון חשאי של מדינה יהודית ודמוקרטית שפועל מיום היווסדו תחת ערכים ברורים וכך נמשיך גם בעתיד".

נאום ראש המוסד דוד ברנע,  בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור ברייכמן. 10 בספטמבר 2023. אבשלום ששוני, פלאש 90
"לא אוכל לחשוף את השיטות שלנו, אנחנו פועלים בצללים"/פלאש 90, אבשלום ששוני

בשבוע שעבר התייחס ראש המוסד לאיומים אז והיום בנאומו בטקס לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים: "אל לנו לחדול מטיפול באיום הקיומי של מדינת ישראל- הניצחון של 1967 הסיר כביכול כל ספק באשר ליכולתנו להמשיך להתקיים לעד. היום אנחנו יודעים מה תפקידנו ויעודנו. המיקוד האסטרטגי שלנו סובב סביב איום קיומי - מולו נתמודד, בו נשקיע. אל לנו לזלזל באויב וביכולותיו. אל לנו לשכוח שסביבנו מדינות וארגונים שממשיכים להתחזק כדי לאיים על שלומנו כאן. אל לנו להפריז בתמיכת בני בריתנו בשעת משבר- נבנה את כוחנו ויכולותינו. אל לנו להמעיט בחשיבות האחדות כדי לשרוד. כוחנו באחדותנו הפנימית".

ברנע התייחס גם לקונספציה בה הייתה שרויה מדינת ישראל, וקהילת המודיעין והביטחון ערב המלחמה, וכיצד לקחי המלחמה השפיעו ומשפיעים על פעילותו המודיעינית והמבצעית של המוסד עד היום: "אל לנו ליפול לקונספציה. גם היום אנו חשים את החוזק, העומק המודיעיני, היכולות העוצמתיות - צו השעה הוא לענווה מודיעינית וספקנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully