וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של רפאל עולה למתקפה: "הבן שלי נרצח, אין ראיה מי הייתה הדורסת"

עודכן לאחרונה: 28.8.2023 / 22:45

אחרי שנפגשה עם נציגי הפרקליטות, משפחת אדנה מסרבת לקבל את הממצאים שהוצגו בפניה מחקירת הדריסה וההפקרה של רפאל בן ה-4. "אין ראיה חותכת מי ביצע את הפשע", אומרת שמחה, אמו של רפאל, בריאיון לוואלה!. על המחאה שהסלימה לאלימות: "המשטרה טעונה על העדה האתיופית"

בווידאו: ריאיון עם אמו של רפאל אדנה ז"ל/ניב אהרונסון

הפגישה של פרקליטות מחוז מרכז עם משפחתו של רפאל אדנה בן ה-4 שנדרס למוות לפני כארבעה חודשים בנתניה בתאונת פגע וברח לא סיפקה את משפחתו של הילד. כפי שפורסם בוואלה!, הפרקליטות הזמינה את המשפחה לפגישה כדי לצפות באופן חריג בחומרי החקירה, אך בתום הפגישה שנמשכה כארבע שעות, המשפחה מסרבת להאמין. בריאיון לוואלה! אומרת שמחה, אמו של רפאל, כי לא הוצגה להם אף ראיה שקובעת מי דרסה את בנה.

שמחה אדנה אמו של רפאל אדנה שנהרג בתאונת דרכים, אוגוסט 2023. ניב אהרונסון
שמחה אדנה/ניב אהרונסון

הפרקליטות אישרה לפני שבוע את הפרסום בוואלה! כי איכונים סלולריים ותיעודים ממצלמות אבטחה מוכיחים כי היידי פסלר, בתה של קרול פסלר, לא הייתה ברכב בעת התאונה כפי שנטען בפרסומים שונים ברשתות החברתיות. הפרקליטות הודיעה כי האם קרול תועמד לדין בכפוף לשימוע בגין הפקרה, אך ללא עבירת המתה לאחר שבוחני התנועה קבעו כי התאונה הייתה בלתי נמנעת.

"אין ראיה שמראה מי הדורסת. אנחנו לא מאמינים כי אין ראיה חותכת מי ביצע את הפשע", אמרה שמחה אדנה למרות שרשויות אכיפת החוק פרסמו כי ישנם איכונים ותיעודים המוכחים כי הבת היידי כלל לא הייתה בזירה. "ראינו בפגישה עם הפרקליטות תיק מחורר, תמונות לא ברורות. לא רואים שום דבר. אף אחד לא יודע. יש עדי ראיה שפנו אליי בעקבות המחאה שראו את כל מה שקרה ולא נקראו להעיד. אמרו לנו שהייתה טעות פה, טעות שם. אני לא צריכה לבוא ולחקור. אני צריכה שימצאו את האמת. נמאס לי כבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
קרול פסלר החשודה בדריסה ובהפקרה של רפאל אדנה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עומדת לדין בכפוף לשימוע על הפקרה. קרול פסלר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שמחה אדנה אומרת כי התאונה שבה קיפח בנה את חייו זה רצח לכל דבר. "הבן שלי נרצח כי הנהגת המשיכה. היא הייתה יכולה לעזור לו ולהציל אותו", היא מאשימה. "המשטרה מזגזגת. פעם אומרים שזו האמא, פעם אומרים שזו הבת, יש מצלמות, אין מצלמות, הן נתפסו במוסך ואז לא נתפסו במוסך. הייתם מאמינים? אין אמון".

המשפחה יצאה להפגין בעקבות התנהלות המשטרה והפרקליטות וחסמה כמה פעמים את נתיבי איילון. בשבוע שעבר המחאה התדרדרה לאלימות ובין היתר נדקר שוטר והחשוד טרם נתפס. שמחה אדנה מגנה את האלימות, אך מפנה אצבע מאשימה כלפי המשטרה. "לא הייתה אלימות רק מצד המפגינים. זה גם בא מהצד של המשטרה. הם טעונים על העדה האתיופית", היא אומרת. "עצוב וכואב לי שזה מה שקרה בסוף, אבל העדה חווה גזענות שנים על גבי שנים".

המחאה בתל אביב נגד הפרקליטות בהתנהלות בתיק רפאל אדנה. תומר נויברג, פלאש 90, פלאש 90
המחאה בשבוע שעבר בתל אביב/פלאש 90, תומר נויברג, פלאש 90

עוד היא אמרה: "אם הדורס היה בצבע שונה והנדרס היה בצבע שונה, זה היה מסתיים אחרת. לא הייתי מתראיינת אחרי 4 חודשים ונלחמת על הצדק שהיה צריך להתבצע מזמן. אנחנו נמשיך להפגין".

רפאל אדנה. באדיבות המשפחה
רפאל אדנה/באדיבות המשפחה

ביום התאונה הלך סבו של רפאל איתו ועם אחיו הגדול מתניה. מאז התאונה, מתניה בן ה-6 נמצא בטראומה. "הוא בטיפולים. הוא ראה את אח שלו נרצח. הוא מפחד שנשכח את רפאל וכל יום הוא מזכיר דברים שהוא אמר, דברים שהוא עשה. בזמן שהיא (הדורסת - א"ה) יושבת בנחת, אנחנו לא יודעים אם זו קרול או היידי".

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "בפגישה שהתקיימה השבוע הוצגו בפני המשפחה ראיות שנאספו בחקירת המשטרה, לרבות צילומים מהאזור וכן עדויות, שעל בסיסם התקבלו החלטות בתיק. מטבע הדברים, לא נוכל לפרט מעבר למה שכבר פירטנו בתקשורת, את תמונת המצב הראייתית. הפרקליטות משתתפת בצערה של משפחת אדנה ותמשיך ללוות אותה בהליך, בשקיפות ובשיתוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully