וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות הציגה למשפחתו של רפאל בן ה-4 את חומרי החקירה

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 15:38

באופן חריג, ולמרות שטרם הוגש כתב אישום נגד הנהגת, משפחתו של רפאל אדנה שנדרס למוות בתאונת פגע וברח בנתניה הגיעה בהזמנת הפרקליטות לצפות בתיעודים מאזור התאונה. לאחר הפגישה שארכה כ-4 שעות אמרו בפרקליטות שהוצגו להם חומרי הראיות ותמונת המצב של התיק

בווידאו: משפחת רפאל בן ה-4 נפגשה עם הפרקליטות כדי לצפות בחומרי החקירה/ניב אהרונסון

משפחתו של רפאל אדנה, בן ה-4 שנדרס למוות בתאונת פגע וברח בנתניה בחודש מאי, הגיעה היום (ראשון) לפרקליטות מחוז מרכז כדי לצפות בסרטונים של מצלמות מאזור התאונה. בפרקליטות סירבו עד כה לשחרר למשפחה את התיעוד מהמצלמות של הרכב הפוגע, שכן לטענתם הסרטונים הם חומר חקירה בתיק שעדיין לא הוגש בו כתב אישום. אולם, בשל המצב החריג, הטענות הרבות והזעם של המשפחה, בפרקליטות הזמינו את המשפחה, באמצעות עו"ד רוני אלוני סדובניק המייצגת אותה, לצפות במצלמות של מוזיאון החלל בנתניה, הסמוך לאזור התאונה. לאחר הפגישה, שארכה כ-4 שעות, מסרו בפרקליטות שהוצגו למשפחה חומרי הראיות ותמונת המצב של התיק.

אדנה בן ה-4 נפגע מרכב בשדרות בן גוריון בעיר לפני כשלושה חודשים, בזמן שטייל עם סבו ואחיו. הוא מת מפצעיו כעבור ארבעה ימים. הנהגת הפוגעת לא עצרה ונמלטה מהזירה. המשטרה עצרה למחרת אם ובתה בחשד שדרסו את אדנה, נמלטו מהזירה, וניסו לשבש חקירה כשלפי גורמים במשטרה, הן התכוונו לקחת את הרכב למוסך. מממצאי החקירה עלה כי הבת, בעלת הרכב, שהייתה רשומה כנהגת בזמן התאונה, לא שהתה ברכב. נגד האם צפויה הפרקליטות להגיש כתב אישום בגין עבירת הפקרה, ולא המתה.

רפאל אדנה. באדיבות המשפחה
רפאל אדנה/באדיבות המשפחה
הוריו של הילד שנדרס רפאל אדנה בהפגנה . איילון, תל אביב. 23 באוגוסט 2023. ניב אהרונסון
הוריו של אדנה בהפגנה באיילון/ניב אהרונסון

בשבוע שעבר נפגשו בני משפחת אדנה עם מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון. לטענתם, מפקד המחוז אמר כי ככל הנראה נפלה טעות בהודעת הדוברות שהוציאה המשטרה לאחר התאונה, שבה נכתב כי שתי חשודות נעצרו בחשד למעורבות וניסיון לשבש ראיות על ידי תיקון הרכב במוסך. נאור, בן דוד של האם, אמר לוואלה! כי "שוטרים לקחו מצלמות שרואים בהן את כל הזירה. אני רוצה לראות בעיניים שלי מה קרה - זאת הדרישה שלי". מנגד, בפרקליטות טוענים שהמצלמות תיעדו רק את אזור התאונה, ולא את הפגיעה עצמה.

בעקבות ההתנהלות בתיק, הטענות הרבות של המשפחה, והדרישה לאישום מחמיר כלפי הנהגת, התעוררה מחאה בשם "צדק לרפאל" שהגיעה לשיאה ביום חמישי האחרון, אז הפגינו אלפים בתל אביב וחסמו את נתיבי איילון למשך יותר מ-3 שעות. המשטרה השליכה רימוני הלם לעבר המפגינים. 10 נעצרו בגין זריקת אבנים, תקיפת שוטרים והפרות הסדר. במשטרה מסרו כי מפגין דקר שוטר סמוך לדרך מנחם בגין, ונמלט מהמקום.

הפגנת תמיכה במאבק משפחתו שנדרס והופקר. איילון, תל אביב. 23 באוגוסט 2023. ניב אהרונסון
הפגנת תמיכה במאבק משפחתו שנדרס והופקר. איילון, תל אביב. 23 באוגוסט 2023/ניב אהרונסון

אביו של רפאל, זיו, הסביר: "אנחנו דורשים שיגיעו לחקר האמת, אנחנו דורשים 'חוק רפאל' שיהיה בו החמרה משמעותית בענישה כנגד נהגים שבורחים, מפקירים ובורחים מאחריות. אנחנו מבקשים כתב אישום בנסיבות מחמירות".

"יש כאן תיק דגל", הוסיף האב, "שבו אנחנו צריכים לעביר מסר לכל נהג במדינת ישראל איך לא מתנהגים ומהי התנהלות פושעת. ההתנהלות של הנהגת הפוגעת מרגע קרות האירוע ועד לרגע זה מצביעה על היותה אדם ובכלל נהגת לא סבירה במקרה הטוב ובמקרה שלה פשוט פושעת. לא נרפה עד שיוגש כתב אישום חמור בנסיבות מחמירות של הפקרה. הפושעת לדין - פושעי פגע וברח לדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully