וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת "צדק לרפאל": איילון נחסם ליותר משלוש שעות, שוטר נדקר

אלפים מחו בעקבות דריסתו למוות והפקרתו של בן הארבע. 8 נעצרו במהלך עימותים עם המשטרה, שהשתמשה ברימוני הלם ומכת"זית. שוטר נפצע קל-בינוני מדקירת מפגין - שנמלט מהמקום. לוואלה! נודע כי הפרקליטות הזמינה את המשפחה לצפות במצלמות מזירת התאונה

מפגינים יורדים לאיילון במהלך הפגנת תמיכה במאבק משפחת הילד שנדרס והופקר/ניב אהרונסון

אלפי מפגינים קיימו אתמול בערב (רביעי) מחאה בצומת עזריאלי בתל אביב בקריאה ל"צדק לרפאל אדנה" - הילד שנדרס והופקר למוות בנתניה בחודש מאי האחרון. התנועה בצומת נחסמה על ידי המשטרה. רבים נוספים התקדמו לעבר הירידות לאיילון במחלף השלום, פרצו את מחסומי המשטרה וחסמו את התנועה בכביש איילון, למשך כשלוש וחצי שעות. המשטרה שהשליכה רימוני הלם לעבר המפגינים, הצליחה לפנות אותם לבסוף והכביש נפתח לתנועה. 10 מפגינים נעצרו בגין זריקת אבנים, תקיפת שוטרים והפרות הסדר.

בתוך כך, במשטרה מסרו כי מפגין דקר שוטר סמוך לדרך מנחם בגין שבתל אביב, ונמלט מהמקום. כוחות המשטרה מנהלים מצוד אחריו. מנכ"ל מד"א, אלי בין, עדכן כי השוטר נדקר בכתף ופונה באורח קל עד בינוני לבית החולים. בנוסף לכך, במשטרה דיווחו כי שני שוטרים נוספים נפצעו - אחד שבר את אצבעו והשני נפגע בראשו, לאחר שהמפגינים השליכו לעברם אבנים ואמצעים פירוטכניים. במשטרה קראו למפגינים: "לחדול מגילויי האלימות ולהישמע להוראות השוטרים, ולפנות את הצירים".

כמו כן, אחד המפגינים, כבן 35, נפל מגובה וטופל על ידי צוות של מד"א, לטענת המפגינים נדחף על ידי שוטר. ממד"א מסרו כי הוא נפל מגובה של כארבעה מטרים בדרך מנחם בגין ופונה באורח בינוני לבית החולים איכילוב בתל אביב, עם חבלות בגופו. בתיעוד של וואלה! ניתן לראות את אחד המוחים טוען כי "השוטר תפס אותו על הברזל, תפס אותו והפיל אותו, הוא נפל על הפנים. והנה עכשיו השוטר מנסה לטפל בו כי הוא עשה את הטעות. ממתי שוטר נהיה מד"א? זה חטא על פשע".

בעקבות ההסלמה הפגנה, משפחתו של רפאל קראה למפגינים להרגיע את הרוחות: "אנחנו מבקשים מאחינו וחברינו לגלות איפוק. הכאב עצום ויחד עם זאת, אנחנו לא רוצים הסלמה אלא פתרונות וצדק לרפאל. הדבר האחרון שאנחנו רוצים או צריכים זה שינסו להוציא את הקהילה שלנו כאלימה ובעייתית. אל תתנו להם להוביל קהילה שלמה למקומות שהם רוצים. אנחנו נביא צדק לרפאל בדרכי שלום ובהפגנות ראויות".

מפגין נפל מגובה בכביש איילון, לטענת המוחים נדחף על ידי שוטר/מערכת וואלה!
הפגנת תמיכה במאבק משפחתו שנדרס והופקר. איילון, תל אביב. 23 באוגוסט 2023. ניב אהרונסון
הפגנת תמיכה במאבק משפחתו שנדרס והופקר. איילון, תל אביב. 23 באוגוסט 2023/ניב אהרונסון
הפגנת תמיכה במאבק משפחתו שנדרס והופקר. איילון, תל אביב. 23 באוגוסט 2023. ניב אהרונסון
הפגנת תמיכה במאבק משפחתו שנדרס והופקר. איילון, תל אביב. 23 באוגוסט 2023/ניב אהרונסון
הפגנת תמיכה במאבק משפחתו שנדרס והופקר. איילון, תל אביב. 23 באוגוסט 2023. ניב אהרונסון
הפגנת תמיכה במאבק משפחתו שנדרס והופקר. איילון, תל אביב. 23 באוגוסט 2023/ניב אהרונסון
הפגנת תמיכה במאבק משפחת הילד שנדרס והופקר. איילון, תל אביב. 23 באוגוסט 2023. ניב אהרונסון
הפגנת תמיכה במאבק משפחת הילד שנדרס והופקר. איילון, תל אביב. 23 באוגוסט 2023/ניב אהרונסון

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס גם כן בחשבון הטוויטר שלו לאיבוד השליטה בהפגנה, וכתב: "הפגנות הן זכות מקודשת במדינה דמוקרטית אבל לא נקבל ולא נעביר לסדר היום כל סוג של אלימות. דקירה של שוטר היא חציית קו אדום. אני שולח איחולי החלמה מהירה. אני קורא לכל אזרחי ישראל לכבד את החוק ואת אנשי כוחות הביטחון".

גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ביקר את התנהלות המפגינים, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "דקירת שוטר היא קו אדום בוהק. חופש המחאה היא זכות יסוד, אבל לא יעלה על הדעת שימוש באלימות ובוודאי שלא פעולה חמורה כל כך של דקירת שוטר. חשוב שמחאת הקהילה האתיופית תשמע וטענותיהם הצודקות לא אחת, יבדקו, אך פגיעה בשוטרים וכוחות הביטחון זו חציית כל גבול ואנחנו נמצה את הדין עם הדוקר".

ח"כ פנינה תמנו-שטה מיש עתיד הביעה תמיכה במחאת רפאל אדנה, אך גינתה את האלימות במהלך המחאות שהתרחשו הערב: "הכאב על רפאל אדנה, שנדרס והופקר למותו באכזריות, הוא גדול. אני מחבקת את המשפחה והמחאה מוצדקת מאוד. לצד זאת, אני קוראת למשטרה ולציבור הצעירים שיצאו להפגין - גלו איפוק וריסון, ופעלו רק במסגרת החוק וחלילה לא באלימות. אני מבקשת מכולם לפזר את ההפגנה ולדאוג שלא יהיו נפגעים ושכולם יחזרו הביתה בשלום".

להפגנה הגיעו גם כמה ממובילי מחאות הסטודנטים והצעירים נגד המהפכה המשפטית. המוחים מניפים שלטים שעליהם נכתב בין השאר "בלי צדק אין שקט", "תפתחו את המצלמות" ו-"לכולנו יש דם באותו צבע". לדבריהם, "תאונה יכולה לקרות, אבל תצילי אותו. איפה הלב שלך? תבקשי סליחה". בדוברות המשטרה של מרחב ירקון מסרו כי "עקב המחאה בת"א צומת בגין -קפלן והעליות והירידות במחלף השלום נחסמו לתנועת כלי רכב. שוטרי מרחב ירקון נמצאים במקום ומכווינים את התנועה. עקב החסימות ייתכנו עומסי תנועה באזור".

במקביל, במשטרת ישראל הודיעו כי גם בעיר אשדוד מתקיימת מחאה ומפגינים רבים חסמו את צומת הביג בעיר: "נחסמו צירי התנועה מצומת הביג עד אלטלנה ומשה סנה עד הרכבת, זאת בעקבות כך שהמפגינים ירדו אל הכביש והחלו לחסום אותו. השוטרים מבצעים הכוונת התנועה לצירים חלופיים, וממליצים לנהגים להיכנס ולצאת מהעיר אשדוד דרך הכניסה הצפונית, כביש 41".

הפגנת תמיכה במאבק משפחתו שנדרס והופקר. קפלן, תל אביב. 23 באוגוסט 2023. ניב אהרונסון, מערכת וואלה
הפגנת תמיכה במאבק משפחתו שנדרס והופקר. קפלן, תל אביב. 23 באוגוסט 2023/מערכת וואלה, ניב אהרונסון
הפגנת תמיכה במאבק משפחתו שנדרס והופקר. איילון, תל אביב. 23 באוגוסט 2023. ניב אהרונסון
הפגנת תמיכה במאבק משפחתו שנדרס והופקר. איילון, תל אביב. 23 באוגוסט 2023/ניב אהרונסון
הפגנת תמיכה במאבק משפחתו שנדרס והופקר. איילון, תל אביב. 23 באוגוסט 2023. ניב אהרונסון
הפגנת תמיכה במאבק משפחתו שנדרס והופקר. איילון, תל אביב. 23 באוגוסט 2023/ניב אהרונסון

במשטרה דיווחו כי שני מפגינים נעצרו במחאה באשדוד לאחר שעוכבו ובחיפוש שבוצע על גופם נמצא
כי ברשותם סכין ודוקרן. שני החשודים, בשנות ה-20 לחייהם תושבי אשדוד ואשקלון. במשטרה מסרו כי "ננקוט באפס סובלנות נגד אלימות המופנית כלפי שוטרים ואזרחים".

בפרקליטות מחוז מרכז סירבו עד כה לשחרר למשפחה את התיעוד מהמצלמות של הרכב הפוגע, שכן לטענתם הסרטונים הם חומר חקירה בתיק שעדיין לא הוגש בו כתב אישום. אולם, לוואלה! נודע כי בשל המצב החריג - הטענות הרבות שרץ ברשת והזעם של המשפחה, בפרקליטות שלחו אתמול מייל לעו"ד רוני אלוני סדובניק, שמייצגת את בני משפחת אדנה, ובו הציעו להם להגיע ולצפות בממצאי המצלמות שנלקחו ממוזיאון החלל בנתניה. עו"ד אלוני סדובניק אישרה שקיבלה הזמנה מהפרקליטות. "ענינו להם בצורה מסודרת שנתאם איתם בהחלט מתי לראות את הסרטונים".

זיו אדנה, אביו של רפאל, אמר כי לא שמע על ההצעה. "נפגשנו היום עם המשטרה ורק יצאנו מבולבלים. יש עוד מצלמות שצריך לקחת משם, לא יכול להיות שלא צילמו", אמר לוואלה!.

מטעם משפחת אדנה נמסר כי נפגשו היום עם מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון. לטענתם, מפקד המחוז אמר כי ככל הנראה נפלה טעות בהודעת הדוברות שהוציאה המשטרה לאחר התאונה, שבה נכתב כי שתי חשודות נעצרו בחשד למעורבות וניסיון לשבש ראיות על ידי תיקון הרכב במוסך. נאור, בן דוד של האם, אמר לוואלה! כי "שוטרים לקחו מצלמות שרואים בהן את כל הזירה, אני רוצה לראות בעיניים שלי מה קרה - זאת הדרישה שלי". מנגד, בפרקליטות טוענים שהמצלמות תיעדו רק את אזור התאונה, ולא את הפגיעה עצמה.

שוטר נפגע במהלך הפגנת התמיכה במאבק משפחת הילד שנדרס והופקר. איילון, תל אביב. 23 באוגוסט 2023. ניב אהרונסון
שוטר נפגע במהלך הפגנת התמיכה במאבק משפחת הילד שנדרס והופקר. איילון, תל אביב. 23 באוגוסט 2023/ניב אהרונסון
הפגנת תמיכה במאבק משפחתו שנדרס והופקר. איילון חסום , תל אביב. 23 באוגוסט 2023. ניב אהרונסון
הפגנת תמיכה במאבק משפחתו שנדרס והופקר. איילון חסום , תל אביב. 23 באוגוסט 2023/ניב אהרונסון

אביו של רפאל הסביר: "אנחנו דורשים שיגיעו לחקר האמת, אנחנו דורשים 'חוק רפאל' שיהיה בו החמרה משמעותית בענישה כנגד נהגים שבורחים, מפקירים ובורחים מאחריות. אנחנו מבקשים כתב אישום בנסיבות מחמירות".

"יש כאן תיק דגל", הוסיף האב, "שבו אנחנו צריכים לעביר מסר לכל נהג במדינת ישראל איך לא מתנהגים ומהי התנהלות פושעת. ההתנהלות של הנהגת הפוגעת מרגע קרות האירוע ועד לרגע זה מצביעה על היותה אדם ובכלל נהגת לא סבירה במקרה הטוב ובמקרה שלה פשוט פושעת. לא נרפה עד שיוגש כתב אישום חמור בנסיבות מחמירות של הפקרה. הפושעת לדין - פושעי פגע וברח לדין".

בהצהרה שפרסמו מוקדם יותר הוריו של רפאל, שמחה וזיו אדנה, הם אמרו: "כאילו לא די בכך שאיבדנו ילד אחד אנו מתמודדים עם ילד נוסף, בן 6, שחי את הטראומה יום יום. וכאילו לא די בכך! אנו מתמודדים מול מסכת שמועות באשר לאירוע במקום שישבו אתנו ויספרו לנו מה עלה בחקירה ומה קרה. כאילו לא די בכך, אנו מתמודדים עם נהגת שפגעה ,הפקירה וברחה והמערכת לא באה איתה חשבון למען יראו ויראו. כאילו לא די בכך, עד לרגע זה לא הגיע הנהגת להביע צער על מה שעשתה והדרך בה היא מתנהגת מקרות האירוע היא פושעת, נפשעת, לא מוסרית ומקולקלת מהיסוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully