וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התאונה הייתה בלתי נמנעת": הממצאים בחקירת דריסת רפאל בן ה-4

עודכן לאחרונה: 22.8.2023 / 19:02

בצל התגברות המחאה של משפחת הילד שנהרג בתאונת "פגע וברח", מממצאי החקירה ככל הנראה עולה שיש איכון סלולרי שמוכיח שבת הדורסת לא הייתה ברכב. כמו כן, עד ראייה העיד כי ראה אישה מבוגרת לבדה ברכב. הפרקליטות: "הנהגת לא תואשם בגרימת מוות כי נקבע שהתאונה בלתי נמנעת"

בווידאו: הפגנה בדרישה להחמיר את האישום נגד הנהגת שדרסה למוות את הילד רפאל אדנה, נתיבי איילון, 21 באוגוסט 2023/שלומית תמיר

משפחתו של רפאל אדנה בן ה-4 הפגינה אמש ארוכות בנתיבי איילון נגד הפרקליטות על כך שטרם הוגש כתב אישום נגד קרול פסלר. ממצאי החקירה מעלים שככל הנראה ישנו איכון סלולרי המוכיח את אי מעורבותה של הבת שלא הייתה ברכב. עוד עולה כי עד ראייה העיד שראה אישה מבוגרת שהייתה לבד ברכב.

המחאה נגד התנהלות הפרקליטות בתיק דריסתו למוות של הילד רפאל אדנה בן ה-4 הובילה לחסימת נתיבי איילון אמש. בפרקליטות הודיעו כי קרול פסלר בת ה-80 תועמד לדין בכפוף לשימוע בגין הפקרה בתאונת הפגע וברח בנתניה לפני שלושה חודשים. במשפחה דורשים שנגד הנהגת יוגש כתב אישום חמור.

הפגנה בדרישה להחמיר את האישום נגד הנהגת שדרסה למוות את הילד רפאל אדנה, נתיבי איילון, 21 באוגוסט 2023. אבשלום ששוני, פלאש 90
המחאה נגד הפרקליטות בתיק רפאל אדנה/פלאש 90, אבשלום ששוני

הזעם של המשפחה מופנה גם כלפי בתה של הנהגת, ד"ר היידי פסלר. אלא שממצאי החקירה מעלים שככל הנראה איכון סלולרי, עדים ומצלמות מעידים על כך שהיא לא הייתה ברכב בזמן התאונה ובזאת בניגוד לטענה שמופצת ברשת שהיא למעשה הנהגת הפוגעת.

בפרקליטות טוענים שבתחילת החקירה, ד"ר פסלר הייתה חשודה בתאונה בשל כך שהרכב היה רשום על שמה, אך בהמשך התברר שלא הייתה ברכב. עוד עלה בחקירה שהאם קרול שנהגה ברכב לא ידעה שהיא פגעה בילד וגרמה למותו, אלא חשבה שזו הייתה ככל הנראה תאונה עם רוכב אופנוע. לאחר שזו המשיכה בנסיעה בלי לעצור לבדוק האם פגעה באדם, הנהגת הרימה טלפון לבתה ודיווחה לה שעשתה תאונה. בתיק ישנו ממצא של איכון סלולרי שלכאורה מעיד כי הבת היידי לא הייתה ברכב.

בהמשך, פרסמה הפרקליטות טבלת "עובדות מול טענות" בנוגע לתאונה.

רפאל אדנה. באדיבות המשפחה
הילד רפאל אדנה/באדיבות המשפחה

בעת המעצר עלה גם חשד של שיבוש נגד האם ובתה. מהחקירה עלה כי הבת השיבה לאמה שיתקנו את הרכב במוסך בהמשך, אך כאשר הגיעו כוחות המשטרה לביתם, הרכב לא תוקן ונשאר עם הנזק מהתאונה ללא שיבוש. בנוסף, החקירה העלתה גם דברים של עד ראייה, שסיפר כי ראה מאחורי ההגה אישה מבוגרת שהייתה לבדה ברכב. עוד עולה כי ישנו תיעוד ממצלמה שבו יש נהגת אחת ושניתן לקשר שמדובר בקרול פסלר.

עד כה, בתיק ישנם ממצאים טכנולוגיים וחקירתיים, שמצביעים לכאורה שרק האם הייתה ברכב. בפרקליטות הגיבו באופן רשמי ומסרו: "יש להצטער על כך שנטענות טענות חסרות בסיס, שלפיהן נעשה ניסיון לגמד או להקל ראש בעבירות המיוחסות לנהגת בשל מוצאה של משפחת המנוח. בתיק התבצעה חקירה יסודית ומעמיקה, וההחלטות התקבלו באופן ענייני בהסתמך על הראיות בלבד, כפי שנעשה בכל תיק. כפי שהוסבר למשפחה, הנהגת לא תועמד לדין בגין גרימת מוות משום שבוחני התנועה קבעו שמדובר בתאונה בלתי נמנעת. העובדה שהנהגת נמלטה לאחר התאונה אינה משליכה על אחריותה לגרימת התאונה עצמה, אלא מקימה עבירה נפרדת של הפקרה אחרי פגיעה, ובכוונתנו להעמידה לדין בעבירה זו בכפוף לשימוע. הפרקליטות משתתפת בצערה של המשפחה, ותמשיך ללוות אותם באופן הדוק ומשתף כפי שנעשה עד כה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully