וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים חסמו את איילון בדרישה לענישה מחמירה לדורסת הילד רפאל אדנה

עודכן לאחרונה: 21.8.2023 / 20:04

משפחתו של רפאל אדנה הפגינה בתל אביב ודרשה להחמיר את האישום נגד הנהגת הפוגעת. אביו של אדנה ביקר את התנהלות הרשויות בחקירת הדריסה: "יש גזענות כלפי הילד שלי בגלל שהוא בצבע הלא נכון ובשם משפחה הלא נכון"

בוידאו" הפגנת תמיכה במשפחתו של רפאל אדנה, בן ה-4 שנהרג בתאונת פגע וברח/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

משפחתו של רפאל אדנה בן הארבע, שנהרג בתאונת פגע וברח, מפגינה היום (שני) יחד עם מצטרפים נוספים בתל אביב תחת הכותרת "צדק לרפאל". בתחילה ההפגנה התמקדה מול הפרקליטות בתל אביב, ולאחר מכן חסמו המפגינים את צומת בגין-קפלן ונתיבי איילון לדרום במחלף השלום. המוחים דורשים להחמיר בעונשה של הנהגת קרול פסלר, שפגעה בו ברחוב בן גוריון בנתניה בחודש מאי, כשהיה עם אחיו וסבו.

אביו של רפאל, זיו אדנה, אמר כי "הנהגת פגעה וברחה ועד לרגע זה טרם הוגש נגדה כתב אישום. ההפגנה היא כדי לוודא שמוגש כתב אישום חמור על הפשע שבהפקרה והפשע שבהתנהלות עם קרות האירוע ולאחריו. אנחנו, יחד עם עורכת הדין רוני סדובניק המייצגת אותנו, דורשים הגשת כתב אישום חמור במחוזי וצפייה בסרטוני האירוע".

רפאל אדנה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רפאל אדנה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפגנה בדרישה להחמיר את האישום נגד הנהגת שדרסה למוות את הילד רפאל אדנה, נתיבי איילון, 21 באוגוסט 2023. אבשלום ששוני, פלאש 90
המחאה להחמרת הענישה של הדורסת באיילון, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני

"הילד הגדול שלי והקטן הלכו לטיול עם סבא, הם חצו את הכביש, הסבא החזיק לשניהם את הידיים, באה מכונית משום מקום, אור יום, רואים הכול, הסבא גבוה מאוד, מחזיק שני ילדים, היא תלשה לו אותו מהיד", אמר זיו בריאיון ב-103FM. "הסבא הוא העד העיקרי, וגם אליו המשטרה לא באה ולא חקרה אותו. המשטרה באה רק שבוע אחרי הסיפור, באו לקחת טביעות אצבע, רצו לעשות זיהוי".

"היינו שמונה ימים בבית החולים ורק אחרי חודש וחצי הייתה לנו עורכת דין, אף אחד לא פנה אלינו, כאילו לא היה שום דבר. היא התחילה לבקש בקשות מהמשטרה, מהפרקליטות - המשטרה הגישה את התיק ריק לפרקליטות, אפילו הפרקליט אמר 'אין לי כלום בתיק'", סיפר האב ומתח ביקורת על התנהלות הרשויות. "התחילו לבלבל אותנו, זה הבעל נהג אחר כך הילדה, האמא, אחר כך היא לא הייתה בדיוק במוסך".

"היא אומרת 'פגעתי באופנוע, איבדתי שליטה', כל מיני המצאות שהיא התחילה להמציא. בעבר הפלילי שלה רואים שהיו לה סיפורים כאלה", טען האב. "יש מצלמות, תביאו לנו את המצלמות, למה אנחנו מסבכים את העניין? בגלל שלא קוראים לו רפאל רובישנטיין? יש הכול. יש מצלמות בכל נתניה, יש מצלמות איפה שהייתה התאונה. למה תמיד במקרים של אתיופים לא עובדת מצלמה באותו הזמן?".

"יש גזענות כלפי הילד שלי בגלל שהוא בצבע הלא נכון ובשם משפחה הלא נכון, ושהוא לא מקורב לצלחת", אמר. "כאילו מדובר בפגיעה בעמוד בכביש - ילד, חיי אדם, אנחנו ב־2023, אני צריך כל הזמן להוכיח שאני חלק מהעם הזה? למה לא אותו צדק? למה? למה הילד שלי? למה? לקחו לי את החיים לקחו".

הפגנה בדרישה להחמיר את האישום נגד הנהגת שדרסה למוות את הילד רפאל אדנה, נתיבי איילון, 21 באוגוסט 2023. אבשלום ששוני, פלאש 90
המחאה להחמרת הענישה של הדורסת באיילון, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני

האב מתח ביקורת על הפרקליטות, ואמר: "אילו היו קוראים לו רפאל חשין או רפאל רובינשטיין כנראה שכבר היה מוגש כתב אישום". לדבריו, "כל נהג עלולים לפגוע באדם, זה לא הופך אותם לפושעים. מה שכן הופך אותם לפושעים זו הבריחה, היעדר החמלה והסליחה והדרך בה הם לא מתמודדים עם זה".

"המדינה, ובכלל הפרקליטות, צריכים להסתכל על התיק הזה בלבן של העיניים ולומר לעצמם יש כאן תיק דגל, שבו אנחנו צריכים לעביר מסר לכל נהג איך לא מתנהגים ומהי התנהלות פושעת", הוסיף האב. "ההתנהלות של הנהגת הפוגעת מרגע קרות האירוע ועד לרגע זה מצביעה על היותה אדם ובכלל נהגת לא סבירה. ההתנהלות שלה מעידה על המסוכנות שלה לא רק בגלל הרשעה קודמת, אלא התנהלותה לאורך כל הדרך שמצביעה על אדם בעייתי שמסוכן לציבור".

מעמותת אור ירוק נמסר כי "על פגע וברח אין סליחה ואין מחילה. מדינת ישראל חייבת להכריז מלחמת חורמה בנהגים שפוגעים ומסתלקים ממקום התאונה מבלי להגיש עזרה. הפקרת אדם להתבוסס בדמו בכביש הוא מעשה לא מוסרי מעבר לכך שמדובר באחת מעבירות התנועה הקשות והחמורות שיש. יש להחמיר בענישה של אותם עברייני תנועה שפוגעים ומסתלקים ממקום התאונה מבלי להגיש עזרה כדי לשדר מסר חד וברור כי לא משתלם לפגוע, לברוח ולהפקיר. רק נקיטת יד קשה מצד בתי המשפט תוביל למיגור התופעה הבזויה הזאת ותוכל גם להציל חיי אדם".

הפגנת תמיכה במשפחתו של רפאל אדנה שנהרג בתאונת פגע וברח בנתניה , 21 באוגוסט 2023. מטה המאבק צדק לרפאל, תמונות גולשים
ההפגנה מול הפרקליטות בתל אביב/תמונות גולשים, מטה המאבק צדק לרפאל

בשבוע שעבר פורסם כי יוגש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד הנהגת, והיא צפויה לעמוד לדין על עבירת הפקרה אחרי פגיעה. עם זאת, הוחלט לסגור את התיק בכל הקשור לאחריות לתאונה עצמה, שכן לטענת הפרקליטות, מהחקירה עולה שהיא הייתה בלתי נמנעת. הוחלט גם לסגור את התיק נגד חשודה נוספת בתאונה.

התאונה התרחשה לאחר שהילד יצא לטייל עם סבו בגן שעשועים בעיר. כשהלכו הסבא ונכדו על הכביש, נפגעו מרכב פרטי. "כשעברנו את הכביש, הסתכלנו ימינה-שמאלה ולא היה שום רכב", שחזר הסבא לוואלה! ימים בודדים לאחר התאונה. "פתאום הן באו ופגעו בי ובמשפחה שלי. זזנו אחורה, אני קיבלתי מכה בברך ובידיים, והנכד שלי נחטף לי מהידיים. הוא התגלגל לדשא. אני הייתי בטראומה וצרחתי".

"אישה שטיילה עם כלבים עברה והזמינה לנו אמבולנס", הוא סיפר, "הנכד שלי נפגע ואני שברתי את היד, אני פצוע עם גבס". הסב הוסיף והאשים את החשודות במעשה, שלאחר הפגיעה בילד נמלטו מהמקום, "זו שפגעה בנו לא נתנה לנו יד ולא כלום. אחרי שהפילה אותנו היא המשיכה לנסוע, התנגשה במעקה של הכביש וכל הפנסים שלה התפרקו. היא המשיכה לנסוע בזמן שהנכד שלי פצוע על הדשא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully