וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה תקציב לנסיעה המונית לאומן; נתניהו ביקר: "מסוכן מאוד, הנוסעים ישאו באחריות"

עודכן לאחרונה: 10.9.2023 / 21:24

הממשלה החליטה להקצות 4 מיליון שקלים, שיגיעו ממשרד ירושלים ומסורת ישראל של השר פרוש, לקראת הנסיעה לעיירה שבאוקראינה בערב ראש השנה. נתניהו הבהיר שהנסיעה מסוכנת: "כשעפים טילים, אין לאיפה להיכנס". השרה סטרוק הצביעה נגד: "אסור שישתמע שהממשלה מגבה נסיעה מסוכנת"

בווידאו: למרות המלחמה באוקריאנה: אלפי מתפללים באומן/מערכת וואלה!

הממשלה אישרה היום (ראשון) את סמכויות השר מאיר פרוש מיהדות התורה, בתקציב של 4 מיליון שקלים, לקראת הנסיעה ההמונית לעיירה אומן שבאוקראינה, בערב ראש השנה הקרוב. במהלך הישיבה ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי הנסיעה מסוכנת: "כשעפים טילים שם, אין לאיפה להיכנס. איך אפשר להסתכן? זה מסוכן מאוד".

החלטת הממשלה היא להטיל על פרוש סמכויות לגבש תוכנית לסיוע והקלת תנאי השהיה במעברי הגבול היבשתיים לנוסעים ישראלים לאומן, שתגובש בשיתוף משרד החוץ שיבצע את התיאום הנדרש עם ממשלת אוקראינה ועם מדינות המעבר הרלוונטיות.

התכנית תכלול, בין היתר, הקמת מתחמי ויסות קהל בגבולות אוקראינה, נוכחות של נציגים דוברי עברית ונציגים דוברי השפה המקומית לניהול המתחמים, סיוע לקידום הליכים בתיאום עם הממשל ואנשי הביטחון המקומיים, ביצוע פעולות הסברה לקהל הנוסעים, הקמת חדר מצב ושליטה בישראל, סיוע בהכוונת קהל לגבולות ולמתחמים שיוגדרו לצורך ויסות ובידוק ועוד. לצורך ביצועה של החלטת הממשלה, משרד ירושלים ומסורת ישראל יקצה סך של 4 מיליון שקלים מתוך התקציב שלו.

אומן, אוקראינה 2021. אתר רשמי, פלאש 90
"איך אפשר להסתכן?". חסיד ברסלב ליד חיילים אוקראינים באומן/פלאש 90, אתר רשמי

בהחלטה מובהר כי אין בפעולות שיבוצעו כדי להטיל אחריות מכל סוג שהוא על ממשלת ישראל בגין נסיעות של אזרחים ישראליים ליעד המדובר. בדברי ההסבר להחלטה נכתב כי "בשנה שעברה, בצל המצב באזור היה עומס חריג במעברים שהביא לקריסה בכל המעברים היבשתיים הגובלים באוקראינה. בחלק מן הגבולות שהו אלפי אזרחים ישראלים שעות ארוכות בקור ובתת-תנאים בהמתנה למעבר הגבול תוך כדי סכנת חיים ומחסור בתנאים מינימליים ובמצב הומניטרי קשה".

כמו כן, נכתב כי "על מנת למנוע הגעה למצב דומה ואף חמור יותר השנה, דבר שעלול לגרור זרועות שונות של מדינת ישראל לפעילות הומניטרית דחופה ולפעולות חילוץ מורכבות ויקרות - בלית ברירה; וכן נוכח הצלחת המשרד לנהל את הילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון השנה, לבקשת המל"ל - שפנה לשר ירושלים ומסורת ישראל בעניין - נרתם המשרד בראשות השר מאיר פרוש להצטרף לפעילות הממשלתית בכל הנוגע לתנועת ישראלים במעברי הגבול, באמצעות פעולות שונות ובהן פעולות הסברה ותיאום עם הנוסעים והקהילות ונושאים נוספים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מתקפת טילים על העיר אומן באוקראינה. טוויטר, צילום מסך
הפצצה רוסית באומן/צילום מסך, טוויטר

בשבוע שעבר שוחח נתניהו עם נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי בנושא. במהלך הדיון, נתניהו הסביר כי בשיחה הבהיר זלנסקי כי אין באומן מספיק מקלטים לתושבי המקום וכל שכן לתיירים מבחוץ. ועל כן, ביקש ראש הממשלה לחדד לנוסעים לאומן: "אזרחים ישראלים שנוסעים לאוקראינה צריכים לשאת באחריות אישית לנסיעתם בעת הזו. הקב"ה לא תמיד הגן עלינו, גם לא על אדמת אירופה ועל אדמת אוקראינה. יש להבין, במדינת ישראל כשנופלים טילים אזרחים נכנסים למקלטים ויש הגנות - שם אין מקלטים ואין הגנות".

כמו כן, הנחה נתניהו את שר החוץ לחדד את אזהרת המסע של משרד החוץ בנוגע לאוקראינה ולפרט את האיום בנסיעה לשם.

לא רק נתניהו עמד על מסוכנות הנסיעה, אלא גם השרה אורית סטרוק מהציונות הדתית, שהצביעה נגד ההחלטה ואמרה בישיבה: "בזמן שאוקראינה תחת מלחמה ומתקפות טילים, ללא מקלטים או היערכות סבירה כלשהי למיגון אסור שישתמע כאילו ממשלת ישראל מגבה נסיעה מסוכנת כזו". בהמשך קראה שלא לטוס לשם: "אל תסכנו את חייכם, יש מספיק מקומות תפילה אחרים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ישיבת הממשלה, ירושלים. 20 באוגוסט 2023. ללא, צילום מסך
"הנוסעים לאומן ישאו באחריות", ראש הממשלה./צילום מסך, ללא

עוד ציטטה השרה סטרוק את רבי נחמן שאמר כי "בכל מקום שאני נוסע, אני נוסע לארץ ישראל" ואמרה: "אני מציעה לעלות את עצמותיו לישראל, הוא מתהפך בקבר מהכמויות אנשים שעוזבים את ארץ ישראל בראש השנה ונוסעים לאומן".

השר פרוש הגיב לה: "אנחנו לא אומרים לאנשים לא לנסוע לקבר יוסף הצדיק בשכם, אלא להיפך, אנחנו מאבטחים אותם למרות הסכנה כמו שראינו בשבוע שעבר. גם הר הבית זה מסוכן ואנשים עולים לשם. את לא אומרת לאנשים אל תעלו לשם".

סטרוק השיבה: "אם כבר מדברים על נסיעות, אז ראש הממשלה נוסע שבוע הבא לאו"ם. אני מבקשת שתדבר נגד הכוונה להכיר בתל יריחו כאתר מורשת פלסטיני".

מאיר פרוש. ראובן קסטרו
יגבש תכנית. פרוש/ראובן קסטרו

במפלגת ש"ס הגיבו על דבריו של ראש הממשלה, שכאמור טען כי הקב"ה "לא תמיד הגן עלינו, גם לא על אדמת אירופה" - "הקב"ה תמיד הגן על עם ישראל בכל הגלויות ובכל הרדיפות, וזו הסיבה שעם ישראל הוא היחיד השורד באורח פלא כבר אלפי שנים, בעוד עמים רבים וחזקים נכחדו. כמובן, התנאי להשגחה האלוקית הוא דבקות באמונה ושמירת התורה והמצוות כפי שהעם היהודי עושה מאז היותו לעם".

ח"כ הרב ישראל אייכלר ממפלגת יהדות התורה, זעם גם כן על התבטאויותיו של ראש הממשלה וכינה אותן "בורות": "זה יותר ממאה שנה שאלוקי ישראל מציל את ארץ ישראל מיד אלילי הכוח, התרבות הרעה והתבוללות המשטר החילוני. הציונים והפרטיזנים לא מנעו שואה באירופה. הגרמנים נבלמו בדרך לכיבוש ארץ ישראל בניסי ניסים ולא בגלל הציונים. הציונים התנכרו ליהודי הגולה. חלק מאנשי היודענראט שיתפו פעולה עם הנאצים. חלקם סחרו ומכרו את יהודי הגולה".

"ה'גנרלים' לשעבר 'המורדים' היום, מסיתים למלחמת דמים בתוך הגטו העברי בארץ ישראל. כשרואים מי היו הגנרלים, מבינים כי רק בניסי השם אלוקי ישראל אנו שורדים", הוסיף אייכלר, "מובילי מלחמת הדיקטטורה של הבג"ץ, הפכו למלשינים נגד ישראל בכל העולם ומאשימים אותה באפרטהייד ובפשעי מלחמה, כאויבים הגרועים ביותר באסלאם. הסו לכם כאשר אתם מאשימים את אלוקי ישראל, במחדליכם ופשעיכם".

ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה, 26 בדצמבר 2018/ראובן קסטרו

באומן כבר שוהים יותר מ-2,500 ישראלים ואליהם צפויים להצטרף עשרות אלפים נוספים וכן גם מתפללים מאירופה וארה"ב. לפי גורמים בחסידות ברסלב, ההערכה היא כי למרות הלחימה עם רוסיה, בראש השנה הקרוב שיחול בסוף השבוע ובתחילת השבוע הבא למשך יומיים ישהו באומן בסך הכל 25-35 אלף מתפללים. כל הנוסעים מגיעים באמצעות טיסות ליעדים כמו מולדובה, פולין והונגריה ומשם עושים את הדרך שעות ארוכות לאומן באמצעות אוטובוסים או רכבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully