וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מכנס התייעצות עם לוין ועם מקורביו כדי לדון במתווה להקפאת המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 15:22

ברקע הפרסומים על פרטי ההצעה שגובשה בין אנשי ראש הממשלה לבית הנשיא, נתניהו זימן את שר המשפטים ואת מקורביו, השר דרמר ועורך הדין ראבילו להתייעצות. השניים ניהלו את השיחות על המתווה המתגבש, אותו לוין שלל הבוקר ואמר: "אי אפשר לקבל את ההצעה הזו"

הפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/מחאת צומת כרכור, שב"פ, דפנה יושע

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס היום (שלישי) בלשכתו התייעצות על המתווה להקפאת המהפכה המשפטית - כך נודע לוואלה. בדיון צפויים להשתתף שר המשפטים יריב לוין, השר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר ומקורבו של ראש הממשלה עורך הדין מיכאל ראבילו. דרמר וראבילו ניהלו את המגעים מול בית הנשיא שבמסגרתו גובש מתווה הפשרה העדכני שפרטיו פורסמו אתמול. לוין, לעומת זאת, אמר הבוקר בריאיון ברדיו "קול ברמה" כי "אי אפשר להסכים להצעת הפשרה החדשה".

לפי פרטי המתווה שהתגבש בין אנשי נתניהו לצוות בית הנשיא בשבועות האחרונים, הממשלה אמורה להכריז על הקפאה של שנה וחצי בחקיקת הרפורמה, להתחייב על ריכוך החוק לביטול עילת הסבירות, ולהסתפק בשינויים מינוריים בלבד בוועדה לבחירת שופטים, ללא שינוי בהרכב הוועדה, אך עם שינוי הרוב הנדרש לבחירת שופטים, כך שלקואליציה יהיה וטו על כל המינויים של שופטים בכל הערכאות. בבית הנשיא ובליכוד אמרו אתמול שלא הושגה כל הסכמה, אבל לפי גורמים המעורים במגעים, המשא ומתן בשלב "מתקדם מאוד".

בנימין נתניהו, יריב לוין. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
לוין ונתניהו/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

נשיא המדינה יצחק הרצוג, שישוב רק הלילה מביקור בסלובקיה ואוסטריה, פנה בימים האחרונים ליו"ר האופוזיציה יאיר לפיד שחזר על סירובו לנהל שיחות לפני הדיונים בבג"ץ על העתירות נגד הממשלה. יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שקיבל מהנשיא את פרטי המתווה החדש בתחילת השבוע, טרם הגיב לפרסום המתווה וצפוי להתייחס הערב לראשונה בכנס פעילים. לפי גורמים פוליטיים, בכירים במחנה הממלכתי הביעו נכונות לבחון את המתווה, אך לנוכח התגובות הקשות בקואליציה סבורים שנטל ההוכחה קודם כל על נתניהו.

מוקדם יותר היום התייחס הרצוג לראשונה להצעת הפשרה, ואמר כי זה הזמן להגיע להסכמות. "ישנם רגעים במשברים מהסוג הזה, שמנהיגות נדרשת כדי לנצל את ההזדמנות הנדירה כדי להושיט יד ולהגיע להסכמות, זה אחד הרגעים האלה", אמר במפגש עם חברי הקהילה היהודית באוסטריה. "המציאות מחייבת לעשות מאמץ עצום להגיע להסכמות. אני קורא למנהיגים לגלות אחריות".

עוד בוואלה!

ח"כים בליכוד נגד נתניהו: "כבר לא מכתיב בצורה טוטאלית - הוא מנסה לפגוע בלוין"

לכתבה המלאה
נשיא המדינה, יצחק הרצוג. רויטרס
יצחק הרצוג/רויטרס

בסביבת נתניהו מעוניינים להודיע על חבילת הקפאת החקיקה לפני שלושת הדיונים שיתקיימו בבג"ץ בהמשך החודש על אי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים, החוק לביטול עילת הסבירות וחוק הנבצרות. לפי השאיפה, במידה שהממשלה תציג לבית המשפט מתווה מוסכם עם הנשיא - לפחות חלק מהעתירות יתייתרו ולא יהיו רלוונטיות יותר.

בנוסף, לפי גורמים פוליטיים, ראש הממשלה שואף להודיע על הקפאה והסכמות עם הנשיא לגבי החקיקה לפני הפגישה העתידית שלו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שמתוכננת להתקיים בהמשך החודש בשולי העצרת הכללית של האו"ם. ביש עתיד, שעתרה נגד לוין ואי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים, חושדים שבממשלה רק רוצים ליצור מראית עין של הידברות כדי לדחות את העתירות, וגם במחנה הממלכתי חוששים מפגיעה בעתירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully