וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוטמן התחמק כשנשאל על ציות לבג"ץ: "אכבד את החוק, מקווה שגם השופטים"

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 19:38

יו"ר ועדת החוקה נשאל אם יכבד את פסיקת בג"ץ בעניין ביטול עילת הסבירות, וטען כי אם בג"ץ יפסול את התיקון לחוק היסוד, הוא יעבור על החוק. בהמשך, רוטמן הצדיק את אי כינוס הוועדה למינוי שופטים ואמר כי "מה שמצדיק עיכוב בכינוס הוועדה זה רצון העם"

חבר הכנסת שמחה רוטמן חוטף ממפגינה מגפון בניו יורק 3 ביוני 2023/שני גרנות-לובטון

יו"ר ועדת חוקה חבר הכנסת שמחה רוטמן נשאל היום (שני) האם יכבד את פסיקת בג"ץ בעניין ביטול עילת הסבירות, ובתשובה, אמר כי הוא "תמיד יכבד את החוק", אם כי הוסיף שהוא מקווה "שגם השופטים יכבדו את החוק". את הדברים אמר בכנס ועידת המשפט ה-12 בלשכת עורכי הדין.

חברת הכנסת קארין אלהרר, חברת הוועדה למינוי שופטים, שלקחה גם היא חלק בפאנל, השיבה: "בקיצור הוא לא יכבד את פסיקת בג"ץ". לטענתו של רוטמן, אם בג"ץ יפסול את ביטול עילת הסבירות, הוא יעבור על החוק.

מאוחר יותר, אלהרר השיבה לדבריו של רוטמן ואמרה כי "רוטמן לא לבד, גם ראש הממשלה לא התחייב שיכבד את פסיקת בג"ץ, גם השר לוין לא התחייב. המשבר כבר כאן. עצם העובדה שלא מתחייבים - זה מרעיד. אין גבול לטרלול. הממשלה הזו החליטה להרוס את הדמוקרטיה, ואחריהם המבול. הם פוגעים בכל מה שנבנה כאן 75 שנה".

ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה את ביטול עילת הסיבות, מהומה פרצה באולם 04 ביולי 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"מה שמצדיק עיכוב בכינוס הוועדה זה מושג שכבר כמעט שכחנו מה הוא - רצון הציבור, רצון העם"/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

באשר לסוגיית העומסים בבתי המשפט ולעינוי הדין מהם סובלים אזרחי ישראל, יו"ר ועדת החוקה טען כי "העומס בבתי המשפט לא נובע מחוסר בשופטים ובתקנים".

עוד במהלך השיח שניהלו חברי הפאנל, רוטמן הצדיק את אי כינוס הוועדה למינוי שופטים ואמר כי "מה שמצדיק עיכוב בכינוס הוועדה זה מושג שכבר כמעט שכחנו מה הוא - רצון הציבור, רצון העם".

"כל זמן שהכנסת לא תוחלף על ידי היועצת המשפטית לממשלה הקודמת. הכנסת הצביעה ברוב גדול של 64 חברי כנסת שהיא רוצה להחליף את שיטת המינוי. זה מה שהכנסת הצביעה בקריאה ראשונה", אמר רוטמן. "האם צריך שיטת מינוי שופטים חדשה? כן, הכנסת הצביעה בקריאה ראשונה שכן. השיטה צריכה להיות מאוזנת יותר".

עוד בוואלה!

ראש המל"ל הנגבי: המחאה הייתה הדבר הכי אפקטיבי לעצירת הרפורמה

לכתבה המלאה
קארין אלהרר בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"רוטמן לא לבד, גם ראש הממשלה לא התחייב שיכבד את פסיקת בג"ץ"/ראובן קסטרו

בעקבות המהומות מהקהל, עצר ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר את המושב וקרא: "אני חושב שלשכת עורכי הדין צריכה להשקיע ולשמוע את כל הדעות. גם אותי חלק מהדברים מקוממים, ולמי שצעק - התשובה שלנו לטענות על עמדות לא ציוניות היא הבחירה של עו"ד מוחמד נעאמנה לוועדה לבחירת שופטים. המחאה נשמעת ועוד תישמע, אנא תנו לנו להשלים בכבוד את המושב".

מצידו, ח"כ יצחק קרויזר, יו"ר סיעת עוצמה יהודית וחבר הוועדה לבחירת שופטים, התייחס גם הוא לאי כינוסה של של הוועדה לבחירת שופטים ואמר כי "הבשורה שלנו לציבור הגדול שבחר בנו תהיה שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. אין ספק שההרכב החדש, נפעל לבנותו בהסכמה רחבה ככל הניתן לטובת כל אזרחי מדינת ישראל והדמוקרטיה הישראלית שחשובה לכולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully