וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' מודה: "המצב פחות טוב ממה שציפינו כשהנחנו את התקציב"

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 17:26

בדו"ח שהגיש השר סמוטריץ' ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת משה גפני, השר הודה כי מצב האינפלציה וגובה הריבית "פחות טוב" ממה שציפה משרד האוצר כשהניח את התקציב. כמו כן, סמוטריץ' תקף את מה שכינה "מחאת השמאל נגד הממשלה" וטען כי המחאה מנסה "לפגוע בכלכלה בכוונת מכוון"

סמוטריץ' בעימות עם העיתונאי גד ליאור/צילום: ינון שלום יתח

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודה היום (שני) כי מצב האינפלציה וגובה הריבית "פחות טוב" ממה שציפה משרד האוצר כשהניח את התקציב.

"תחזיות התמתנות האינפלציה העולמיות והתכנסות אל טווח היעד שנדחו מעט עלולות להשפיע על הוצאות הממשלה לשנת 2024 במרכיבי התקציב החשופים לאינפלציה, וכך גם הריבית שעלולה בהמשך לכך להישאר גבוהה זמן רב יותר ומשפיעה על מרכיבי הוצאה צמודי ריבית ושער החליפין המשקף מגמת היחלשות של השקל ומשפיע על מרכיבי התקציב צמודי המט"ח, ואולם המצב פחות טוב ממה שצפינו בעת הנחת התקציב, ובנוסף, לאינפלציה העולמית ישנה השפעה של השוק הישראלי דרך היבוא", נכתב בדו"ח שהגיש השר סמוטריץ' ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת משה גפני.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', 9.8.23. חיים גולדברג/ פלאש 90, עיבוד תמונה
"המצב פחות טוב ממה שציפינו כשהנחנו את התקציב"/עיבוד תמונה, חיים גולדברג/ פלאש 90

בהודעה שהופצה מטעם משרד האוצר נמסר כי מהדו"ח עולה ש"מצב הכלכלה הישראלית טוב יותר ממרבית מדינות הייחוס בעולם, אם כי במספר גורמים, ובהם התארכות משך התמתנות האינפלציה וסביבת הריבית הגבוה והיחלשות השקל, ישנם שינויים שעלולים להשפיע על הוצאות המדינה בשנת 2024".

כמו כן, סמוטריץ' תקף את מה שכינה "מחאת השמאל נגד הממשלה" וטען כי המחאה מנסה "לפגוע בכלכלה בכוונת מכוון". הדברים האלו של סמוטריץ' נמסרו בהודעת דוברות רשמית של משרד האוצר.

"איתנות המשק הישראלי מתחדדת שבעתיים נוכח קמפיין שמנהלים בחודשים האחרונים גורמים חסרי אחריות שמנסים לפגוע בכלכלה באופן מכוון במסגרת מאבקם הפוליטי בממשלת הימין", מסרו במשרד האוצר.

עוד בוואלה!

מתקפה על סמוטריץ' בעקבות ההרס ביצהר: "זאת אחריותך, עצור את החרפה"

לכתבה המלאה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ', 9.8.23. חיים גולדברג/ פלאש 90, עיבוד תמונה
סמוטריץ' תקף את מה שכינה "מחאת השמאל נגד הממשלה"/עיבוד תמונה, חיים גולדברג/ פלאש 90

"כוחות אדירים עם תקציבי עתק וגיבוי תקשורתי חסר תקדים שמוציאים דיבתה של ישראל רעה בעולם הכלכלי בשקרים בוטים ובהפחדות שווא ועושים הכל כדי ליצור בהלה וסנטימנט שלילי בכלכלה. עד כה נראה שהשפעתם על הכלכלה מזערית בלבד. השוק החופשי חכם יותר ממה שסברו מובילי הקמפיין שורפי האסמים", הוסיפו במשרד האוצר.

סמוטריץ' חתם את דבריו באומרו כי הוא מעריך ומקווה ש"המגמות האלה ימשכו בעזרת השם ויאפשרו לנו להמשיך להצעיד את הכלכלה הישראלית לצמיחה ושגשוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully