וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המל"ל הנגבי: המחאה הייתה הדבר הכי אפקטיבי לעצירת הרפורמה

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 19:59

היועץ לביטחון לאומי של הממשלה הציג בריאיון לערוץ 12 את המחאה נגד התוכנית של הממשלה להחלשת מערכת המשפט כדבר חיובי, והודה כי היא הייתה גורם מכריע בעצירת הרפורמה המקורית של השר לוין. "מאוד שמחתי שהתחזיות השחורות על דיקטטורה לא יתגשמו - בגלל המחאה"

היועץ לביטחון לאומי של הממשלה, צחי הנגבי, הודה כי המחאה נגד המהפכה המשפטית הייתה אפקטיבית והיוותה גורם מכריע בעצירת הרפורמה המקורית של השר יריב לוין.

בריאיון שישודר הערב (שני) בתכנית "אנשים" בערוץ 12, הודה הנגבי, המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הוא הופתע מאוד מעוצמת המחאה, ואף הציג אותה באופן חיובי. "מאוד שמחתי כשהבנתי שהתחזיות השחורות של המוחים על דיקטטורה, פשוט לא הולכות להתגשם". הנגבי הודה כי המחאה והאיומים באי-התייצבות היוו גורם מכריע בכך שאותן "תחזיות שחורות" לא יתגשמו. "המחאה הייתה הגורם הכי אפקטיבי בעצירת התכניות המקוריות של הרפורמה המשפטית. זו עובדה".

הנגבי הגיב לפרסום וטען כי "הקטעים ששודרו בראיון לתוכנית 'אנשים' סולפו לחלוטין ובאופן מגמתי. הבהרתי בראיון באופן מפורש כי 'החשש מדיקטטורה' הוא במוחם של אנשי המחאה ללא כל קשר למציאות והדברים אינם משקפים כלל את דעתי או את דעת ראש הממשלה".

צחי הנגבי בעת הגשת ההמלצות לנשיא ריבלין, 5 באפריל 2021. ראובן קסטרו
צחי הנגבי/ראובן קסטרו

כבר לפני חצי שנה, יותר מחודש אחרי שהשר לוין הציג את הרפורמה, מה שהצית את גל המחאה, התבטא הנגבי בהסתייגות מסעיפיה. "אני חושב שהקואליציה והאופוזיציה צריכות לשבת ולהגיע להסכמה רחבה עד כמה שניתן", אמר בכנס ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב, שמתקיים בירושלים. "יש לי הרבה חברים, שהם בטח לא אנרכיסטים ולא אנשי שמאל קיצוני, והם בהחלט מודאגים מהנושא המשפטי".

כעבור חודשיים, בריאיון נוסף לערוץ 12, הודה הנגבי כי אילולא היו מקודמים חוקי המהפכה המשפטית, ראש הממשלה נתניהו כבר היה מקבל הזמנה לבית הלבן לפגישה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully