וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשבים מסלול מחדש? גפני על מתווה הפשרה למהפכה המשפטית: "נשקול איך מתקדמים"

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 14:56

בכיר יהדות התורה מתח ביקורת על הדרך שבה קודמה חקיקה הרפורמה עד כה. "צריכים לעשות את החשבון אם זה נכון בדרך כמו שהייתה עד עכשיו", אמר. דבריו מגיעים ברקע ההתנגדות החריפה של השרים סמוטריץ' ובן גביר לכל פשרה בסוגיה

‏ח״כ משה גפני התייחס היום בדיון בכנסת לאפשרות של הקפאת החקיקה של הרפורמה המשפטית/ערוץ כנסת

חבר הכנסת משה גפני, מראשי יהדות התורה, התייחס היום (שלישי) בדיון בכנסת לאפשרות של הקפאת החקיקה של המהפכה המשפטית. לדבריו, "אנחנו נשקול איך אנחנו מתקדמים עם הרפורמה, אנחנו צריכים לעשות את החשבון שלנו, אם זה נכון בדרך כמו שהייתה עד עכשיו. אנחנו ביהדות התורה נצטרך לעשות את החשבון, אני מניח שגם בש"ס, יש דברים חשובים שצריכים לעשות אותם, אני לא בטוח שזאת הדרך שאנחנו ממשיכים בה, באותו מסלול, יכול להיות שנלך על מסלולים אחרים".

אמש פרצה סערה במערכת הפוליטית, בעקבות הפרסומים על השיחות האינטנסיביות שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הנשיא יצחק הרצוג, בנוגע למתווה להמשך החקיקה של המהפכה המשפטית. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שככל הנראה כלל לא ידע על המגעים, כתב בחשבון ה-X שלו: "שש האצבעות של עוצמה יהודית יצביעו נגד כניעה ככל והיא תעלה להצבעה".

משה גפני, דיון ועדת הכספים, 22 בפברואר 2023. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
משה גפני/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

גם במפלגת הציונות הדתית לא נותרו חייבים, ודחו את ההצעות השונות להגיע לפשרה. "מאז ומתמיד חתרנו להסכמות והסכמנו לפשרות, אבל כניעה של הרוב למיעוט קיצוני שמוכן לשרוף את המועדון כי הוא הפסיד את הבחירות אינה עומדת על הפרק", מסרו ממפלגתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

בשונה מסמוטריץ' ובן גביר, יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף מסר כי "אין לנו כל קשר לכל מה שקשור לרפורמה המשפטית", וכי "התמיכה שלנו היא רק במסגרת המחוייבות הקואליציונית". כמו כן, גולדקנופף הבהיר כי יהדות התורה תתמוך בכל החלטה של נתניהו להגיע להסכמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully