וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' ובן גביר נגד המתווה המסתמן: "כניעה"; יהדות התורה: "נתמוך בכל החלטה של נתניהו"

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 14:46

מחלוקת בקואליציה בנוגע למהפכה המשפטית: ראשי הציונות הדתית ועוצמה יהודית יצאו נגד הפשרות עליהן פורסם במסגרת המגעים המתקדמים בין רה"מ להרצוג. מנגד, גולדקנופף אמר כי "אין לנו קשר למה שקשור לרפורמה, התמיכה שלנו - רק במסגרת המחויבות הקואליציונית"

הפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/מחאת צומת כרכור, שב"פ, דפנה יושע

המערכת הפוליטית סוערת הערב (שני) בעקבות הפרסומים בוואלה! ובערוצי תקשורת נוספים בעניין השיחות האינטנסיביות שמקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הנשיא יצחק הרצוג, בנוגע למתווה להמשך החקיקה של המהפכה המשפטית.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שככל הנראה כלל לא ידע על המגעים, פרסם הערב פוסט בחשבון ה-X שלו, שם מסר כי "שש האצבעות של עוצמה יהודית יצביעו נגד כניעה ככל והיא תעלה להצבעה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בטקס החלפת פיקוד מחוז חוף, מטה חוף, חיפה. 22 באוגוסט 2023. שלומי גבאי
"נצביע נגד כניעה". איתמר בן גביר/שלומי גבאי
בצלאל סמוטריץ' במליאת הכנסת - הצבעות על התקציב. 23 במאי 2023. נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת
"כניעה של הרוב למיעוט קיצוני". בצלאל סמוטריץ'/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ'

גם במפלגת הציונות הדתית לא נותרו חייבים, ודחו את ההצעות השונות להגיע לפשרה. "מאז ומתמיד חתרנו להסכמות והסכמנו לפשרות, אבל כניעה של הרוב למיעוט קיצוני שמוכן לשרוף את המועדון כי הוא הפסיד את הבחירות אינה עומדת על הפרק", מסרו.

בשונה מסמוטריץ' ובן גביר, יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף מסר כי "אין לנו כל קשר לכל מה שקשור לרפורמה המשפטית", וכי "התמיכה שלנו היא רק במסגרת המחוייבות הקואליציונית". כמו כן, גולדקנופף הבהיר כי יהדות התורה תתמוך בכל החלטה של נתניהו להגיע להסכמות.

עוד בוואלה!

נתניהו לוחץ על הרצוג לפרסם מתווה פשרה חדש למהפכה המשפטית - גם ללא הסכמת האופוזיציה

לכתבה המלאה
יצחק גולדקנופף. מרים אלסטר, פלאש 90
"אין לנו כל קשר לכל מה שקשור לרפורמה המשפטית", גולדקנופף/פלאש 90, מרים אלסטר

ביש עתיד, מפלגתו של ראש האופוזיציה יאיר לפיד טרם הוציאו הודעה רשמית בנושא, ולפי שעה, גם במחנה הממלכתי של בני גנץ נמנעים מפרסום תגובה.

מנגד, מפלגות האופוזיציה הקטנות יותר, ישראל ביתנו והעבודה - הבהירו כי הן מתנגדות להגעה לפשרה, שכן לדבריהם, מדובר בניסיון נוסף של נתניהו "להרוויח" זמן. "נתניהו שוב מתעתע בכולם ומנסה להרוויח זמן ולגיטימציה", טען יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

"אני קורא לחבריי באופוזיציה, אסור ליפול למלכודת הזאת שוב, הדבר היחידי שאנחנו צריכים לעשות זה להילחם על מנת להפיל את הממשלה המשיחית והכושלת הזאת", הוסיף ליברמן.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב. 26 באוגוסט 2023. שב"פ, עיבוד תמונה
ארגוני המחאה: "ישראל תהפוך לגרסה מזרח תיכונית של הונגריה, תורכיה ופולין"/עיבוד תמונה, שב"פ

"כוח קפלן" שיגר הודעה בעניין המגעים בין האופוזיציה לנתניהו, בה טענו ארגוני המחאה כי ללפיד וגנץ "אין מנדט לפשרה רעה על הדמוקרטיה".

"המגעים ישיגו רק דבר אחד: יצילו את נתניהו, יעניקו לגיטימציה לממשלת החורבן ויקדמו את חזונו לדיקטטורה בחסות 'ההסכמות'. הרעיון שלפיו יגיעו להסכמות על חוק או שניים ולהשאיר לחקיקה את שאר החוקים, יסתיים בכך שישראל תהפוך לגרסה מזרח תיכונית של הונגריה, תורכיה ופולין", מסרו.

במטה המאבק "חופשי בארצנו" הוסיפו: "שינויי יסוד יש לבצע רק לאחר גניזת כל חוקי ההפיכה המשטרית ורק בהסכמה רחבה. כל מי שמנהל משא ומתן על הדמוקרטיה הישראלית ללא קיום התנאים האלה - הוא משת"פ של הדיקטטורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully