וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכלה הברחת חומר נפץ מעזה במשלוח בגדים, מעבר הסחורות ייעצר

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 20:47

חומר הנפץ האיכותי התגלה במהלך בידוק ביטחוני לסחורה שהגיעה בשלוש משאיות. הוא הוטמן בתוך בגדים של מותגי אופנה בינלאומיים, והיה מיועד על פי החשד לגורמי טרור. בהתאם להערכת מצב, הרמטכ"ל הנחה על עצירת מעבר הסחורות "כדי ללמוד את לקחי המקרה"

בעקבות האיום הביטחוני, צה״ל סגר צירי תנועה לנסיעת כלי רכב בעוטף עזה/מערכת וואלה!

הבודקים הביטחוניים של רשות המעברים במשרד הביטחון חשפו היום (שני) במעבר כרם שלום ניסיון הברחה חריג של חומר נפץ מעזה. במהלך בידוק ביטחוני לסחורה מרצועת עזה שהגיעה למעבר בשלוש משאיות, התגלה חומר נפץ באיכות גבוהה בהיקף של כמה קילוגרמים, שהוסלק בבגדי מותגי אופנה בינלאומיים. חומר הנפץ אותר בתוך בטנת הבגדים והיה מיועד על פי החשד לגורמי טרור. הסחורה נתפסה והאירוע הועבר לחקירת גורמי הביטחון.

בעקבות האירוע ובהתאם להערכת המצב, הנחה הרמטכ"ל, באישור שר הביטחון, על עצירת מעבר הסחורות מרצועת עזה לישראל לשם הטמעת לקחי הבידוק במעבר. חזרה לשגרה במעבר תתבצע בהתאם להערכת המצב.

ביום שישי עשרות פלסטינים לקחו חלק בהפרות סדר והתפרעויות שאירעו בסמוך לגבול רצועת עזה. כוחות צה"ל שהגיעו למקום השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות ואף ביצעו ירי באוויר. מדובר צה"ל נמסר כי מדובר בקבוצה של כ-40 פלסטינים שהגיעו לקרבת הגדר. הפרות הסדר החלו בשעות הצהריים המוקדמות ונמשכו עד לשעות הערב, במהלכן, כוחות צה"ל ביצעו ירי צלפים לעבר מפרי סדר. זוהו פגיעות ב-9 פלסטינים.

חומר נפץ שהועבר מעזה לישראל במשלוח בגדים. רשות המעברים במשרד הביטחון, אתר רשמי
חומר הנפץ שהוברח מעזה/אתר רשמי, רשות המעברים במשרד הביטחון
חומר נפץ שהועבר מעזה במשלוח בגדים. רשות המעברים במשרד הביטחון, אתר רשמי
הבגדים שבהם הוברח חומר הנפץ/אתר רשמי, רשות המעברים במשרד הביטחון

בשבוע שעבר דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים כי הרשויות ברצועת עזה מתכננות להקים מחדש את המחנות באזור הגדר לקראת חידושן של "צעדות השיבה". לפי המועצה העליונה לצעדות השיבה ושבירת המצור, העבודות בשטח היו אמורות להתחיל בשעות אחר הצהריים. בסוכנות הידיעות שיהאב דווח כי בולדוזרים כבר עלו על השטח, בעיקר בצפון הרצועה. עוד לא ברור אם הצעדות יתקיימו בכל שישי, בדומה למתכונת מלפני כמה שנים, או רק במועדים מסוימים.

הצעדות החלו במרץ ב-2018, לציון יום האדמה, ומאז התקיימו מדי שבוע והתפתחו במקרים רבים לעימותים מול כוחות צה"ל מעבר לגדר. הם הגיעו לשיאם ב-14 במאי באותה שנה, ביום שבו חגגה ארצות הברית את העברת שגרירותה מתל אביב לירושלים, ובמהלך היום נהרגו יותר מ-60 פלסטינים. לפי צה"ל, רובם המכריע היו אנשי חמאס. הן דעכו כמעט לחלוטין עם פרוץ מגיפת הקורונה בתחילת 2020.

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully