וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים בליכוד נגד נתניהו: "כבר לא מכתיב בצורה טוטאלית - הוא מנסה לפגוע בלוין"

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 15:00

על רקע פרסום מתווה פשרה חדש למהפכה המשפטית תקפה גוטליב את רה"מ בריאיון ב-103FM, טענה שהוא משקר לציבור ואף מאויים משר המשפטים. לדבריה, הוא "משחק על הראש של לוין" כי מצביעיו רואים בו ממשיך פוטנציאלי. ח"כ נוסף מהליכוד: "פשרה כזו אנחנו דוחים"

בווידאו: טלי גוטליב: “וואלה שטופי מוח, יש להם סיבה לחשוש ממני”/צילום: רוני כנפו

חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) תקפה הבוקר (שלישי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריה, נתניהו כבר לא מכתיב את הלך הרוח בממשלה כפי שעשה בעבר, ואף מאויים משר המשפטים יריב לוין. "נתניהו החליט שהרפורמה מתה, היא לא על השולחן", טענה גוטליב בריאיון בתוכנית "שבע תשע" עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM. "תפסיקו לשקר לציבור, לראש ממשלה להחליט 'אין רפורמה, נקודה', צא לציבור ותאמר את זה".

"נתניהו הוא מדינאי מצוין, הוא כלכלן מצוין - במערכת המשפט הוא לא יכול לגעת, גם לא מבין בה. הוא משחק על הראש של יריב לוין, ואני אומרת את זה בצער רב", הוסיפה גוטליב. "הוא גילה שיש מצב שה'בייס' הימני רואה בו ממשיך פוטנציאלי, ולכן כל מה שאתם רואים פה זה ניסיון להחליש את לוין - הסתיימו להם הימים שבהם נתניהו מכתיב בצורה טוטאלית הכול".

גם חבר הכנסת אביחי בוארון מהליכוד הצטרף להתקפות ברקע המתווה הפשרה החדש למהפכה המשפטית. "יש הנצחה של המצב הקיים, בנפש שלי אני לא יכול לחיות עם הדבר הזה", אמר בריאיון ב-103FM. חבר הכנסת אוהד טל הוסיף: "פשרה כזו אנחנו דוחים - לעצור את החקיקה זו דרישה לא רלוונטית".

אתמול פורסם כי נתניהו ונשיא המדינה יצחק הרצוג קיימו בימים האחרונים שיחות אינטנסיביות בנוגע למתווה להמשך החקיקה של המהפכה המשפטית. לפי גורמים המעורים בפרטים, המתווה הנידון כולל הקפאה ממושכת של 18-15 חודשים, שתעוגן בחקיקה וריכוך של החוק לביטול עילת הסבירות.

לפי הגורמים, המגעים בין מקורבי נתניהו ואנשי הנשיא נמצאים בשלב "מתקדם מאוד" ובקואליציה הביעו נכונות לפשרות שלא הסכימו להן עד כה, כמו שינויים מינוריים בלבד בוועדה לבחירת שופטים - שיוחלו מהכנסת הבאה. בין השאר, יועלה הרוב הנדרש לבחירת שופטים ל-7 מתוך 9 חברי הוועדה - ולא רק לבחירת שופטי העליון. הגורמים הוסיפו כי נתניהו מעוניין להכריז על הקפאה בימים או בשבועות הקרובים - ובסביבת ראש הממשלה לוחצים על הנשיא לפרסם פומבית את המתווה גם ללא הסכמת האופוזיציה.

עם זאת, לוואלה! נודע כי בבית הנשיא כן העבירו השבוע את פרטי המתווה העדכני לבכירים במחנה הממלכתי, כדי לבחון את תגובתם והיענותם הראשונית למתווה, אך לא הועבר כל מסמך רשמי אלא גישושים בלבד. ההצעה גם לא הועברה לעיון יש עתיד, שמתנגדים לכל משא ומתן לפני הדיונים בבג"ץ על העתירות נגד הממשלה.

עוד בוואלה!

בזמן אירוע בתל השומר: נהג של מירי רגב דרס מאבטח של יואב גלנט ופצע אותו קל

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו, טלי גוטליב, הצבעה על ביטול עילת הסבירות, כנסת, 24 ביולי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
טלי גוטליב ובנימין נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

כך, למרות ההתקדמות בערוץ של נתניהו והרצוג, בכירים באופוזיציה מעריכים כי הסיכויים להסכמות עמם לפני הדיונים בבג"ץ קלוש. לכן, לפי גורמים פוליטיים, בסביבת ראש הממשלה לוחצים על הנשיא לפרסם מתווה גם בלי הסכמת האופוזיציה, בשאיפה לגייס לו גיבוי ציבורי מגורמים בולטים אחרים בקרב אנשי מחאה או בהסתדרות. נכון לעכשיו, הנשיא טרם נעתר.

בסביבת נתניהו מעוניינים להודיע על חבילת הקפאת החקיקה לפני שלושת הדיונים שיתקיימו בבג"ץ בהמשך החודש על אי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים, החוק לביטול עילת הסבירות וחוק הנבצרות. לפי השאיפה, במידה שהממשלה תציג לבית המשפט מתווה מוסכם עם הנשיא - לפחות חלק מהעתירות יתייתרו ולא יהיו רלוונטיות יותר.

בנוסף, לפי גורמים פוליטיים, ראש הממשלה שואף להודיע על הקפאה והסכמות עם הנשיא לגבי החקיקה לפני הפגישה העתידית שלו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שמתוכננת להתקיים בהמשך החודש בשולי העצרת הכללית של האו"ם. ביש עתיד, שעתרה נגד לוין ואי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים, חושדים שבממשלה רק רוצים ליצור מראית עין של הידברות כדי לדחות את העתירות, וגם במחנה הממלכתי חוששים מפגיעה בעתירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully