וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצדיעים לך מקסים": החייל הבודד שנהרג בפיגוע יובא למנוחות, ברשת קראו לציבור להגיע

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 2:50

מקסים מולצ'נוב שנפל בפיגוע הדריסה הקשה במחסום מכבים ביום חמישי האחרון, ייקבר היום בבית העלמין בקריית שאול - ברשתות החברתיות קראו לציבור להתגייס ולהגיע: "בואו נחלוק לו ביחד כבוד אחרון, עם קרוביו שיגיעו ארצה", כתבו בעיריית הרצליה והודיעו שתצא הסעה להלוויה

בווידאו: פיגוע דריסה, מחסום מכבים, 31 באוגוסט 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

מקסים מולצ'נוב, החייל הבודד שנפל בפיגוע הדריסה הקשה במחסום מכבים ביום חמישי האחרון, יובא היום (שלישי) למנוחות בבית העלמין הצבאי בקריית שאול - ברשתות החברתיות הופצו קריאות רבות לאזרחים להגיע ללוותו בדרכו האחרונה: "כולנו צריכים להיות שם איתו".

בעיריית הרצליה, שבה התגורר החייל, הודיעו כי תצא הסעה מסודרת משער העיר לבית העלמין, וקראו לתושבים להגיע: "בואו נחלוק לו ביחד כבוד אחרון, עם כמה מקרוביו שיגיעו ארצה", כתבו. כמו כן, גם הרצל חג'אג', אביה השכול של סגן שיר חג'אג' שנהרגה ב-2017 בפיגוע דריסה בירושלים, פרסם את מועד הלוויה בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר), וקרא: "מי שיוכל להגיע תבוא עליו הברכה, אנא שתפו בכל הכוח".

לוחם צה"ל, סמל מקסים מולצ'נוב, נהרג הבוקר בפיגוע הדריסה סמוך למחסום מכבים. דובר צה"ל, אתר רשמי
מולצ'נוב, החייל הבודד שנפל בפיגוע הדריסה במחסום מכבים/אתר רשמי, דובר צה"ל

ברשתות החברתיות הייתה היענות גדולה, ומועד ההלוויה של מולצ'נוב התפרסם באמצעות שיתופים רבים של קבוצות גדולות. ידידה אפשטיין כתב: "מקסים ז"ל היה חייל בודד, בבקשה שתפו את הפרסום כדי שיגיעו לכמה שיותר משתתפים בהלוויה ושיזכה לכבוד אחרון ראוי". בנוסף, גם בקבוצת "ישראל שלי" פרסמו את מועד הלוויה וכתבו: "כולנו צריכים להיות שם איתו, איתם - כל עם ישראל. מצדיעים לך מקסים".

"חייל בודד נקבר לבד? לא בבית ספרנו!", כתב ארי קניאל והוסיף: "מקסים עלה לבד מאוקראינה והתגייס לצבא כדי לשמור על כולנו, מחבל נתעב קיפח את חייו - אז כן, כולנו נגיד להלוויה שלו, וניתן לו את הכבוד המגיע לו על ההקרבה". גם אריאליה לוי שיתפה את מועד הלוויה וכתבה: "שתפו את הפרסום שיגיע לכמה שיותר אזרחים שיכולים להגיע ולחלוק כבוד אחרון הראוי למקסים - 'כי מדי דברי בו זכר אזכרנו'".

לוחם צה"ל, סמל מקסים מולצ'נוב, נהרג הבוקר בפיגוע הדריסה סמוך למחסום מכבים. דובר צה"ל, אתר רשמי
מולצ'נוב, החייל שנפל בפיגוע הדריסה במחסום מכבים תרם מח עצם/אתר רשמי, דובר צה"ל

מולצ'נוב בן ה-21 בנופלו, הוא כאמור חייל בודד שעלה לישראל מאוקראינה. הוא נפצע קשה לאחר שנדרס על ידי מחבל פלסטיני - ומאוחר יותר, מותו נקבע בבית החולים. לצד מולצ'נוב, חמישה בני אדם נפגעו בפיגוע הדריסה במחסום שליד מודיעין. המחבל, שנהג במשאית, נמלט מהמקום למעבר חשמונאים הסמוך, שם נורה למוות על ידי כוחות הביטחון.

"מקס הוא ילד יוצא דופן שתמיד עם חיוך על הפנים, על אף הקשיים הרבים שחווה והעובדה שעלה לישראל לבד ונאלץ להתמודד עם קשיי השפה, הוא תמיד שמח לעזור לכולם", סיפרה עליו ענת סער, מי שהייתה המדריכה שלו בכפר הנוער הדסה נעורים, לאחר שתרם מח עצם לילד בן 12 - והציל את חייו.

לאחר סיום לימודיו בכפר הנוער, מולצ'נוב התגייס לחיל התותחנים ועד יומו האחרון - שירת כלוחם בגדוד 411 של חטיבת האש 282.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully