וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דריסה במחסום ליד מודיעין: חייל נרצח וחמישה נפצעו, אחד מהם במצב קשה

עודכן לאחרונה: 31.8.2023 / 14:57

נהג משאית פגע במעבר מכבים בשני ישראלים ובשלושה חיילים, שמותו של אחד מהם נקבע בבית החולים. לאחר מכן המחבל נמלט למחסום סמוך - ושם נורה על ידי כוחות הביטחון אחרי מרדף. המחבל - בן 41 עם אישור שהייה בישראל. "הוא נסע בצד השני, ראה את החיילים - ועשה פרסה"

בווידאו: חשד לפיגוע דריסה במחסום מכבים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חייל כבן 20 נרצח היום (חמישי) וחמישה בני אדם נפגעו בפיגוע דריסה במחסום מכבים שליד מודיעין, אחד מהם במצב קשה והשאר קל. המחבל, שנהג במשאית, נמלט מהמקום לעבר מעבר חשמונאים הסמוך, שם נורה למוות על ידי כוחות הביטחון. שני המעברים נסגרו לתנועה, המפכ"ל קובי שבתאי ומפקד אוגדת איו"ש הגיעו לזירה וקיימו הערכת מצב.

מפקד מחוז מרכז הגיע גם הוא לזירת הפיגוע וסיפר כי המחבל בן 41, דאוד עבד אלראזק פאיז, בעל אישור שהייה בישראל. לדבריו, הפלסטיני כלל לא ניסה לעבור במחסום, אלא הסתובב בכביש והאיץ לעבר הצעירים. בנוסף, מחקירה ראשונית עולה כי פרטי המשאית שבה נהג אינם תואמים לפרטיו. בשעה זו, כוחות הביטחון עורכים סריקות בשטח, מחשש להימצאות מחבל נוסף או סייען.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל עבר בשבועיים האחרונים רגלית במעבר חשמונאים, לשם ניסה להימלט, ועבר שם גם הבוקר. הוא נסע סמוך למחסום ברכב שאינו שלו, שהוא משתמש בו ככל הנראה לצרכי עבודה, הסתובב ופגע בצעירים שהיו ליד המעבר והלכו לתחנת אוטובוס קרובה. עוד עולה מהתחקיר כי לאחר מכן ברח לכיוון מחסום חשמונאים, שם המאבטחים ירו בו למוות.

פיגוע דריסה במחסום מכבים

בווידאו: חשד לפיגוע דריסה במחסום מכבים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בהקשר זה, יצוין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים הערב הערכת מצב ביטחונית בקריה בתל אביב יחד עם ראשי מערכת הביטחון.

מהמשטרה נמסר כי "התקבל דיווח על אירוע דריסה סמוך למחסום מכבים עם מספר נפגעים, כאשר נהג המשאית נמלט ונוטרל סמוך למחסום חשמונאים". במשרד הביטחון הוסיפו: "המחבל שביצע את הפיגוע נמלט בנסיעה לכיוון מעבר חשמונאים. מאבטחי רשות המעברים של משרד הביטחון במעבר חשמונאים נערכו בעקבות מידע שקיבלו מצה"ל, זיהו את המחבל וניטרלו אותו. אין נפגעים נוספים".

פראמדיק מד"א אבי שיף סיפר: "הגענו בכוחות גדולים למקום וראינו 3 צעירים כשאחד מהם מחוסר הכרה וסובל מפציעות בבטן ובראש. מיד הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים בשטח ופינינו אותם בניידות טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו של אחד אנוש, אחד קשה והשלישי קל".

עוד בוואלה!

מטען חבלה הופעל לעבר כוחות צה"ל בשכם: קצין ושלושה לוחמי צה"ל נפצעו

לכתבה המלאה
פיגוע דריסה במחסום מכבים. 31 באוגוסט 2023. איחוד הצלה
המשאית שפגעה בצעירים/איחוד הצלה

הפיגוע במחסום מכבים מגיע על רקע פעילות כוחות צה"ל אמש בשכם, במהלכה נפצעו ארבעה חיילים וברקע לפיגוע הדקירה שאירע אמש בירושלים.

הלילה יצוין, קצין ושלושה לוחמי צה"ל נפצעו באורח קל ובינוני במהלך פעילות לאבטחת כניסת מתפללים למתחם קבר יוסף שבפאתי העיר שכם. בעת הפעילות, הכוח הרגלי עבר סמוך למטען חבלה, שהופעל והתפוצץ. לאחר טיפול במרכז הרפואי, שניים מהלוחמים שנפגעו שוחררו לביתם.

מתחקיר האירוע עולה שמטען החבלה הגדול הוסלק בצד הדרך לצד סלעים, ולכן היה קל להסתיר אותו. לפי גורמים צבאיים, ייתכן שהמטען הופעל מראש ברגע שתצפית של המחבלים זיהתה את כוח הלוחמים עוברים בציר. מצה"ל נמסר כי פיצוץ המטען התרחש התרחש בנקודה בה פעלו כוחות הביטחון לאבטחת הצירים, ולא במסלול כניסת המתפללים למתחם קבר יוסף. על כן, כניסת המתפללים המשיכה כסדרה.

פיגוע דקירה בירושלים- מחבל נוטרל בתחנת הרכבת הקלה שבטי ישראל. 30 באוגוסט 2023. קבוצת מדברים תקשורת, אתר רשמי
פיגוע דקירה בירושלים- מחבל נוטרל בתחנת הרכבת הקלה שבטי ישראל. 30 באוגוסט 2023/אתר רשמי, קבוצת מדברים תקשורת

מוקדם יותר אתמול, מחבל בן 14 מבית חנינא ניסה לדקור נוסעים בתחנת הרכבת הקלה שברחוב שבטי ישראל בירושלים - ונוטרל. צעיר כבן 25 נפצע מהדקירות באורח בינוני. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו עם פצעי דקירה לבית החולים שערי צדק. כמו כן, מספר נפגעי חרדה טופלו במקום על ידי צוות חוסן של איחוד הצלה.

בהודעת המשטרה נמסר כי "בתחקור ראשוני עלה שלוחם מג"ב ירושלים שנסע ברכבת, הבחין בהתרחשות שבמהלכה דקר המחבל אדם ששהה בתחנת הרכבת וגרם לפציעתו. הלוחם ירד מיד מהרכבת וביצע ירי לעבר המחבל וניטרל אותו. בזירת הפיגוע נתפסה הסכין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully