וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטען חבלה הופעל לעבר כוחות צה"ל בשכם: קצין ושלושה לוחמי צה"ל נפצעו

עודכן לאחרונה: 31.8.2023 / 7:36

מפקד פלוגה ביחידת אגוז ושלושה לוחמים נוספים נפצעו באורח קל ובינוני, לאחר שאבטחו ציר בסמוך לקבר יוסף שבפאתי שכם. הזרוע הצבאית של הג'יאהד האסלאמי בשכם לקחו אחריות על הפעלת המטען, וטענו כי מדובר במטען רב עוצמה. ברשתות מופץ תיעוד של רגע הפיצוץ

מטען חבלה הופעל בקבר יוסף/לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

קצין ושלושה לוחמי צה"ל נפצעו הלילה (חמישי) במהלך פעילות לאבטחת כניסת מתפללים למתחם קבר יוסף שבפאתי העיר שכם. בעת הפעילות, הכוח הרגלי עבר סמוך למטען חבלה, שהופעל והתפוצץ. עוד במהלך הלילה, מטען נוסף הופעל בקרבת כוח נוסף.

ארבעת הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בילינסון, ומשפחותיהם עודכנו במצבם. הקצין, מפקד פלוגה מיחידת אגוז, נפצע באורח קל. אחד הלוחמים נפצע באורח בינוני, ושניים נוספים באורח קל גם כן. לאחר טיפול במרכז הרפואי, שניים מהלוחמים שנפגעו שוחררו לביתם.

מתחקיר האירוע עולה שמטען החבלה הגדול הוסלק בצד הדרך לצד סלעים, ולכן היה קל להסתיר אותו. לפי גורמים צבאיים, ייתכן שהמטען הופעל מראש ברגע שתצפית של המחבלים זיהתה את כוח הלוחמים עוברים בציר. מצה"ל נמסר כי פיצוץ המטען התרחש התרחש בנקודה בה פעלו כוחות הביטחון לאבטחת הצירים, ולא במסלול כניסת המתפללים למתחם קבר יוסף. על כן, כניסת המתפללים המשיכה כסדרה.

בוידאו: מטען חבלה הופעל לעבר כוחות צה"ל בקבר יוסף/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מאוחר יותר הלילה, הזרוע הצבאית של הג'יאהד האסלאמי בשכם לקחו אחריות על הפעלת המטען, וטענו כי מדובר במטען רב עוצמה. בתיעוד פלסטיני שהופץ ברשתות החברתיות מתוך בית בעיר שכם, נשמע רגע הפיצוץ ונראה עשן מיתמר באחת מהשכונות בעיר.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הודיע כי הכניסה לקבר יוסף תימשך כהרגלה. "שמענו את הפיצוץ , יש כאן אלפי אנשים שצריכים להיכנס לקבר, והעובדה שאנחנו צריכים להיכנס פעם בחודש, כמובן עם ההגנה של צה"ל, העובדה שלממשלה אין את הגבורה להחזיר את השליטה המלאה לקבר יוסף, היא זאת שגורמת לכך שיהודים וחיילים מותקפים".

עוד בוואלה!

למרות מטען החבלה - אלפים נכנסו לקבר יוסף

לכתבה המלאה
מתפללים בדרכם לקבר יוסף שבשכם לאחר שמטען חבלה הופעל במקום. 31 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מתפללים בדרכם לקבר יוסף, הלילה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מוקדם יותר היום, מחבל, בן 14 מבית חנינא, ניסה לדקור נוסעים בתחנת הרכבת הקלה שברחוב שבטי ישראל בירושלים - ונוטרל. צעיר כבן 25 נפצע מהדקירות באורח בינוני. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו עם פצעי דקירה לבית החולים שערי צדק. כמו כן, מספר נפגעי חרדה טופלו במקום על ידי צוות חוסן של איחוד הצלה.

בהודעת המשטרה נמסר כי "בתחקור ראשוני עלה שלוחם מג"ב ירושלים שנסע ברכבת, הבחין בהתרחשות שבמהלכה דקר המחבל אדם ששהה בתחנת הרכבת וגרם לפציעתו. הלוחם ירד מיד מהרכבת וביצע ירי לעבר המחבל וניטרל אותו. בזירת הפיגוע נתפסה הסכין". כמו כן, במשטרה הוסיפו כי כוחות רבים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הגיעו למקום האירוע והחלו באיסוף ממצאים וחקירת המקרה".

  • עוד באותו נושא:
  • מטען
  • שכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully