וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיות דוחה את בקשת רוטמן - ותדון בעילת הסבירות: "דעה מסוימת אינה עילה לפסילה"

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 23:59

נשיאת העליון דחתה את בקשתו של יו"ר ועדת החוקה לפסול את עצמה מהדיון בבג"ץ שהוגש נגד ביטול עילת הסבירות: "דבריי נאמרו מתוקף חובות כנשיאת בית המשפט העליון". לדברי חיות, "העובדה ששופט מחזיק בדעה בנוגע לנושא מסוים אינה מקימה עילת פסלות אוטומטית"

בווידאו: השופטת אסתר חיות/צילום: שלומי גבאי

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות דחתה הערב (שני) את בקשתו של יו"ר ועדת החוקה חבר הכנסת שמחה רוטמן לפסול את עצמה מהדיון בבג"ץ שהוגש נגד ביטול עילת הסבירות, והבהירה כי תעמוד בראש הרכב השופטים בבג"ץ שיתקיים ביום שלישי הבא.

"דבריי בכנס העמותה למשפט ציבורי בנושא נאמרו מתוקף חובות אלה המוטלות עליי כנשיאת בית המשפט העליון והם שיקפו את דאגתי העמוקה לפגיעה בעצמאות הרשות השופטת, נוכח התוכנית שהציג שר המשפטים בנאומו. בדבריי אלה אכן התייחסתי, בין היתר, לסוגיית ביטול עילת הסבירות שנכללה בתוכנית שהציג השר ולקשיים הכרוכים בכך", קבעה הנשיאה חיות.

אסתר חיות. אבשלום ששוני, פלאש 90
אסתר חיות/פלאש 90, אבשלום ששוני

בהמשך, חיות סתרה את טענותיו של רוטמן וקבעה כי "העובדה ששופט היושב בדין מחזיק בדעה מסוימת בנוגע לנושא מסוים אינה מקימה עילת פסלות אוטומטית, כל עוד אין בדבריו כדי להעיד על כך שדעתו 'ננעלה' בסוגיות הקונקרטיות העומדות להכרעה בפניו".

בתגובה לדבריה של חיות, רוטמן פרסם פוסט בחשבון ה-X שלו, שם כתב כי אין חולק על כך, כי החלטתו של שופט שלא לפסול את עצמו, מן הדין שתהיה נתונה לביקורת מידי רשות שיפוטית אחרת. העיקר הוא, שלא יהא השופט עצמו פוסק אחרון בדבר פסלותו".

בעתירה שהגיש הבוקר רוטמן, הוא ציין כי "המבקש (חיות, ב"א) יטען כי קיים הרבה מלמעלה מחשש למשוא פנים ולפגיעה במראית פני הצדק באופן המונע מנשיאת בית המשפט העליון להשתתף בדיונים בדבר שאלת חוקיות התיקון לביטול עילת הסבירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully