וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף התנגדות היועמ"שית: לוין פועל לאשר את הקמת הועדה לפרשת "פגסוס" בממשלה

עודכן לאחרונה: 23.8.2023 / 21:37

שר המשפטים העביר למזכירות הממשלה את הצעת המחליטים להקמת ועדת בדיקה ממשלתית לשימוש שעשתה המשטרה בתוכנות רוגלה ומעקב. אתמול הודיעה לו היועמ"שית כי היא מתנגדת לסמכויות הרחבות של הוועדה שיאפשרו לה לעסוק בתיקים פליליים תלויים ועומדים - ובהם גם תיקי ראש הממשלה

בווידאו: בנימין נתניהו בהתייחסות לפרשת פגסוס בישיבת הסיעה/ערוץ הכנסת

שר המשפטים, יריב לוין, מתכוון להביא ביום ראשון לאישור הממשלה את ההחלטה להקמת ועדת בדיקה ממשלתית בפרשת "פגסוס" - זאת חרף התנגדות היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה. הועדה צפויה לבדוק את השימוש שעשתה המשטרה בתוכנות רוגלה במעקב אחר אזרחים ונושאי משרה.

לוין העביר למזכירות הממשלה את נוסח הצעת המחליטים שהוא צפוי להביא להקמת ועדה ש"תבדוק את התנהלות גורמי המשטרה, הפרקליטות, הייעוץ המשפטי לממשלה והמחלקה לחקירות שוטרים, בכל הקשור לביצוע פעולות רכש, מעקב ואיסוף בכלים קיברנטיים אחר אזרחים ונושאי משרה, לרבות מעקב טכנולוגי אחר אנשים באמצעות תוכנת פגסוס של חברת NSO, שנטען כי נעשה בה שימוש מבלי שניתנו לכך צווים מבית המשפט".

לפי שעה, עדיין לא ברור אם ההצעה תעלה לסדר היום של ישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון או זו שלאחר מכן.

שר המשפטים יריב לוין, היועצת המשפטית לממשלה גלי ברהב-מיארה. ראובן קסטרו, שלומי גבאי, עיבוד תמונה
שר המשפטים יריב לוין, היועצת המשפטית לממשלה גלי ברהב-מיארה/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, שלומי גבאי

היועמ"שית העבירה אמש ללוין חוות דעת שעוסקת בסמכויות הוועדה, ובה הבהירה כי היא מתנגדת למתן את סמכותה לבחון תיקים פליליים תלויים ועומדים, כמו תיקי קרש הממשלה, מ"חשש לפגיעה בעצמאות עבודתם של גורמי אכיפת החוק".

לוין מצדו דחה את התנגדותה בטענה שהיא נמצאת בניגוד עניינים, ולפי הצעת המחליטים - חברי ועדת הבדיקה עצמה הם שיכריעו בנושא. "הוועדה תבדוק פניות מאת היועצת המשפטית לממשלה או פרקליט המדינה שיש בהן משום טענה כי בדיקה מסוימת המבוצעת על ידי הוועדה עלולה לפגוע בהליך תלוי ועומד או לשבש מהלכי חקירה", נכתב בהחלטה, שמסמיכה את הוועדה לאסוף ממצאים ולגבש מסקנות "בכל המישורים ביחס לעבר וכן המלצות לעתיד".

NSO, בנימין נתניהו. -, עיבוד תמונה
NSO, בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, -

לפי הצעת המחליטים, הדוח של הוועדה, שיוגש תוך חצי שנה מתחילת עבודתה, יפורסם ברבים, אבל עם חלקים מושחרים שלגביהם תקבע הוועדה כי יש מניעה לפרסמם. גם ישיבות הוועדה יהיו פומביות באופן חלקי בלבד וחלק מכובד מהדיונים בה יהיו בדלתיים סגורות, כדי "להימנע מחשיפה של שיטות חקירה ואמצעי מעקב, ובמטרה לשמור על יכולותיה העתידיות של משטרת ישראל, הגנה על ביטחון המדינה ויחסי החוץ שלה, וכן שמירה על סודות מסחריים לרבות במקרים בהם יעידו נציגי החברות המספקות את הכלים הטכנולוגיים לגופי האכיפה המוזכרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully