וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת נתניהו: "שב"כ יסייע נגד ארגוני הפשיעה בחברה הערבית בכל הקשור לבחירות המקומיות"

עודכן לאחרונה: 23.8.2023 / 20:19

ראש הממשלה החליט לקבל חלקית את הצעתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ולערב את שירות הביטחון הכללי בטיפול בפשיעה הגוברת במגזר הערבי. עפ"י ההחלטה, שב"כ יסייע למשטרה בפעולתה נגד ארגוני הפשיעה בכל הקשור לבחירות לרשויות המקומיות, וזאת מסגרת ייעודו

נתניהו: הרצח של מנכ״ל עיריית טירה - חציית קו אדום, נפעיל את שב"כ/מערכת וואלה!

לשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסרה הערב (רביעי) כי השב"כ יצטרף למאבק בארגוני הפשיעה בחברה הערבית, לקראת הבחירות לרשויות המקומיות. ההחלטה נקבעה במהלך דיון ועדת המשנה לקידום המאבק בפשיעה בחברה הערבית, שנערך היום במשרדו של נתניהו. על פי ההחלטה, שירות הביטחון הכללי יסייע למשטרת ישראל בפעולתה נגד ארגוני הפשיעה בכל הקשור לבחירות לרשויות המקומיות, וזאת במסגרת ייעודו ותפקידיו על פי חוק.

במהלך הדיון בוועדת המשנה בראשות נתניהו שעוסקת באלימות בחברה הערבית המשטרה ביקשה להחזיר לשימוש כלים טכנולוגיים מתקדמים, ובין השאר את השימוש ברוגלה למאבק בארגוני הפשיעה. בדיון השתתף גם ראש השב"כ רונן בר. לקראת הדיון, הודיע השר לביטחון לאומי בן גביר כי הגיש הצעת מחליטים לממשלה לעירוב השב"כ בטיפול בפשיעה בחברה הערבית. ראש הממשלה כאמור, החליט לקבל את הצעתו של בן גביר.

רונן בר| איתמר בן גביר. דוברות הכנסת- נועם מושקוביץ, ראובן קסטרו
רונן בר| איתמר בן גביר/ראובן קסטרו, דוברות הכנסת- נועם מושקוביץ

בדיון שנערך בחודש יוני האחרון, ראש שב"כ רונן בר התנגד בישיבה אצל ראש הממשלה להכניס את השב"כ לטיפול בנושא הפשיעה בחברה הערבית. אז אמר בר כי הטיפול צריך להיות מערכתי ולכלול שיפור של תשתיות, הגדלת כוח אדם למשטרה ומתן כלים נוספים למשטרה. "שב"כ הוא לא התרופה", אמר בר בדיון. לדבריו, כניסת הארגון באופן נרחב לטיפול בפשיעה תבוא על חשבון העיסוק בסיכול פיגועים. "ראש שב"כ אמר שהשמיכה קצרה ויש תקופה עם הרבה התרעות ופיגועים", טען אז מקור שמעורה בפרטי הדיון. "בר אמר שהשב"כ יוכל לסייע נקודתית נגד משפחות הפשע במקומות בהם יש לו יתרונות אבל לא להחליף את המשטרה".

בדיון טען בר כי הכנסת הארגון יכולה לעשות נזק, וציין כי עלולים לטעון לאכיפת יתר. "לשב"כ אסור לעסוק בסוגיות פליליות", אמר בר בדיון, אך גורמים המצויים בפרטי ההתייעצויות המקדימות לדיון הסבירו אז בשיחה עם וואלה! שמטרתו היא למצוא שביל ביניים, שיאפשר לשב"כ לשתף פעולה ולסייע למשטרה בנושא. בשב"כ לא מעוניינים לחשוף יכולות במישור המודיעיני, שנועדו לסכל פיגועים, אירועים ביטחוניים וריגול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully