וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל רצח מנכ"ל העיריה: גנץ ביקר בטירה עם מנסור עבאס וקרא לנתניהו לפטר את בן גביר

עודכן לאחרונה: 23.8.2023 / 17:42

יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי ניחם את משפחתו של עבד אלרחמן קשוע, שנורה השבוע למוות בעיר. לאחר מכן, מסר הצהרה לתקשורת, וקרא לנתניהו: "האחריות היא עליך. שום מחיר פוליטי לא ישתווה למחיר הדמים שאנו משלמים כחברה. עליך לפטר את בן גביר, ולמנות שר שיטפל במשבר"

הצהרת יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ בטירה/מערכת וואלה!

יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי, בני גנץ, ביקר היום (רביעי) בטירה וניחם את משפחתו של מנכ"ל העירייה עבד אלרחמן קשוע, שנורה השבוע למוות בעיר. לביקורו הצטרפו גם ח"כ אלון שוסטר, ח"כ מנסור עבאס וראש העיר מאמון עבד אלחי. בסיום הביקור, גנץ סיפק הצהרה לתקשורת שבה קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "אני קורא לראש הממשלה - האחריות היא עליך. שום מחיר פוליטי לא ישתווה למחיר הדמים שאנו משלמים כחברה. עליך לפטר את בן גביר, להחליף אותו ולמנות שר שרוצה ויכול לטפל במשבר", אמר.

"הקולות ששמעתי כאן ממשפחתו של עבד אלרחמן קשוע כואבים ופוצעים את הנפש. אי אפשר להישאר אדישים קודם כל לטרגדיה האישית, אבל גם למשבר הלאומי שמולנו - ימים קשים עוברים על מדינת ישראל", אמר גנץ בפתח דבריו שסיפר שטרם הגעתו לטירה, ביקר גם את משפחתה של בת שבע ניגרי שנרצחה שלשום בפיגוע ירי מרכב חולף בדרום הר חברון, ואת משפחתם של שי ואביעד שנרצחו בפיגוע הקשה בחווארה.

גנץ התייחס בנאומו להתקפות שסופגים בשבועות האחרונים מפקדי הצבא מפוליטיקאים בקואליציה: "כדי לנצח טרור, צריך לתת גב למי שצריכים לנצח את הטרור - אבל הממשלה הנוכחית מעמידה את מפקדי צה"ל וראשי זרועות הביטחון עם הגב אל הקיר. כששרי קבינט הופכים את הדיונים למסיבת עיתונאים, וחברי הקואליציה תוקפים את מפקדי הצבא, אנחנו משדרים חולשה במקום חוסן ועוצמה. אנחנו נותנים מוטיבציה לאויבינו ופוגעים בהרתעה. הממשלה הנוכחית היא הממשלה המוגבלת ביותר במלחמה בטרור".

בני גנץ ומנסור עבאס בטירה.23 באוגוסט 2023. אלעד מלכה, אתר רשמי
גנץ ומנסור עבאס מנחמים את משפחתו של עבד אלרחמן קשוע, היום/אתר רשמי, אלעד מלכה
עבד אלרחמן קשוע, מנכ"ל עיריית טירה שנרצח ביריות, 21 באוגוסט 2023
זירת הירי בכפר קרע, 1 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, דוברות משטרת ישראל, עיבוד תמונה
עבד אלרחמן קשוע, מנכ"ל עיריית טירה שנרצח ביריות, 21 באוגוסט 2023 זירת הירי בכפר קרע, 1 באוגוסט 2023/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, דוברות משטרת ישראל

לטענתו של הרמטכ"ל לשעבר, יש קשר ברור בין המציאות הביטחונית לאלימות בחברה הערבית: "בין הטרור לבין מגפת האלימות וחוסר המשילות, עובר קו מחבר  - פגיעה קשה בחוסן של החברה הישראלית ופגיעה בגורמי הביטחון והאכיפה שאמורים לטפל באתגרים האלו. רק אתמול - ארבעה שנורו למוות באכזריות באבו סנאן, ועוד נרצח מדקירה בלקיה. מציאות של איומים על נבחרי ציבור, עובדי ציבור, עיתונאים, בעלי עסקים - גם יהודים וגם ערבים - כולם תחת הכוונת".

גנץ ביקר את התנהלות הממשלה שלטענתו "עוסקת בהפיכה משטרית שמפרקת את הדמוקרטיה, ובינתיים הדמוקרטיה מתפוררת. הערך הבסיסי ביותר, הזכות לבחור ולהיבחר - נמצא תחת איום. בלי להבטיח חיים בביטחון, בלי להבטיח את הזכות הבסיסית לבחור ולהיבחר, אין לדמוקרטיה זכות קיום. אם לא יעשו מעשים, העבריינים והרוצחים ישתלטו על מוקדי הכוח של העשייה הציבורית, וכספי המסים של כולנו יפרנסו עוד רציחות, עוד גניבות, עוד פשיעה חקלאית".

בני גנץ ומנסור עבאס בטירה.23 באוגוסט 2023. אלעד מלכה, אתר רשמי
בני גנץ ומנסור עבאס, היום/אתר רשמי, אלעד מלכה
איתמר בן גביר. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
איתמר בן גביר/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

"הממשלה הזו מותירה את דרגי המקצוע מופקרים וחסרי אמצעים", אמר גנץ וביקר את החלטת השר סמוטריץ' לשלול תקציבים מהרשויות בחברה הערבית: "השר שאמור לטפל בפיתוחה ובתקציבים למערכת החינוך - לוקח אותם ממניעים גזעניים". והוסיף ביקורת על התנהלות בן גביר: "והשר שאמור לדאוג לביטחון האישי - חסר יכולת ניהול וחסר רצון לעזור לחברה הערבית. הוא רוצה להקים מיליציה פרטית, במקום לדאוג שיהיו שוטרים. הוא רוצה "אנשים משלו", במקום חוקרים שישימו את ידם על הרוצחים. במקום להזרים פלוגות מג"ב שקיימות, ויסייעו להחזיר את תחושת הביטחון - הוא זורע כאוס".

בסיום דבריו, קרא לראש הממשלה: "האחריות היא עליך. שום מחיר פוליטי לא ישתווה למחיר הדמים שאנו משלמים כחברה. עליך לפטר את בן גביר, להחליף אותו ולמנות שר שרוצה ויכול לטפל במשבר. כל דקה שעוברת - היא פצצה מתקתקת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully