וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה לטיפול בפשיעה הערבית מתכנסת - ובן גביר מפעיל לחץ על נתניהו

עודכן לאחרונה: 23.8.2023 / 15:15

השר לביטחון לאומי הגיש הצעת מחליטים לממשלה בדרישה לערב את השב"כ. המשמעות: נתניהו יצטרך להחליט אם לקבל את ההצעה. במקביל, השר לשעבר עמר בר לב תקף את בן גביר: "צדקתי כשכיניתי אותך אפס, השארתי הוראות שאפילו נער גבעות כמוך יוכל להבין"

בווידאו: ח"כ בן גביר מתפרץ לדברי השר בר לב בזירת הפיגוע/צילום: שלומי גבאי

השר לביטחון פנים לשעבר עמר בר לב תקף בחריפות היום (רביעי) את מחליפו בתפקיד, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ברקע האלימות המשתוללת בחברה הערבית. "אכן צדקתי בעימות המתוקשר בינינו בחדרה כשאתה הגעת כהרגלך לרקוד בציניות מבישה על דם הנרצחים ואני כיניתי אותך אפס", כתב בר לב.

בר לב, שמכהן כיום כיו"ר מאפיית אנגל, מיעט להתבטא ולצייץ בטויטר מאז חודש מאי והסערה שפרצה בעקבות השתתפותו בהפגנה של "אחים לנשק" בבני ברק שהובילה לחרם חרדי על המאפיה. בר לב כיהן כשר לביטחון פנים במשך כשנה וחצי בממשלת בנט-לפיד. בן גביר, שכיהן אז כחבר אופוזיציה, נהג לתקוף את בר לב כשר הכושל ביותר ונהג להגיע לזירות פיגועים כדי להתעמת איתו מול המצלמות.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בטקס החילופים עם השר היוצא לביטחון הפנים עמר בר לב, 1 בינואר 2023. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
בר לב ובן גביר בטקס חילופי השרים/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

"השארתי לך הכול מוכן. פרויקטים אדירים שיצאו לדרך, תקציבים שהושקעו ותוצאות חיוביות שהגיעו בהתמודדות עם הפשיעה ברחוב הערבי, היקף מקרי הרצח היה בירידה משמעותית (17%-)", כתב השר לשעבר. "ראשי משפחות פשע נתפסו והוכנסו לכלא. ראשי רשויות, אישי ציבור ואזרחים חזרו ואמרו לי: 'כל הכבוד, המשיכו כך'. כשעזבתי, השארתי הוראות מפורטות שאפילו נער גבעות כמוך יוכל להבין. כל מה שהיית צריך לעשות זה פשוט לא להפריע, לשבת בשקט ולא לעשות נזק. אבל אפילו את זה אתה לא מסוגל לעשות".

עוד הוא כתב: "אתה פשוט מכור למצלמות, לכאוס ואלימות. אתה אדם נטול כל כישורים בסיסיים, ניסיון והבנה להתמודד עם אתגר שכזה. אדם מופקר ומסוכן מאין כמותו, שמחריד לחשוב שביטחון הפנים של מדינת ישראל הופקד בידיך. והתוצאות לנגד עינינו: נרצחים ועוד נרצחים ועוד נרצחים. כל זירה מופקרת, הביטחון האישי ברצפה, והלב נקרע מכאב עם משפחות שמשלמות את המחיר היקר מכל. 156 נרצחים בחברה הערבית, אישי ציבור על הכוונת, פיגועים, הטרור היהודי משתולל. ואתה? איפה אתה? אגיד לך בדיוק: מאשים את כל העולם במקום לקחת אחריות; עושה קולות כאילו אתה שר, אבל בסוף היום התוצאה היא אפס. אפס יכולות. אפס כישורים. אפס הבנה. אפס רצון. מקסימום סיסמאות ריקות מתוכן, הצהרות שאין מאחוריהן דבר, רעש וצלצולים. כל דקה שאתה בתפקיד, מסכנת עוד חיים ופוגעת בביטחון הלאומי של מדינת ישראל".

כעבור כמה שעות, השר איתמר בן גביר הגיב לדברים ודחה את הטענות. "עמר, תפסיק לחשוב שכולם מטומטמים ושבעקבות עודף היחס אליך באולפנים מישהו מתייחס לקשקושים האלה. לא רק שברחת מהמשרד בלי שום חפיפה, כשנכנסתי למשרד קיבלתי תחנות משטרה מוזנחות עם אלפי שוטרים מתפטרים, ואגף חקירות ומודיעין לא מתפקד. השארת אחריך בוקה ומבולקה. תמשיך לנסות להנדס תודעה, אני אמשיך לעבוד", כתב בטוויטר.

ארבעה בני אדם נורו למוות באבו סנאן, אחד הנרצחים - מתמודד לראשות המועצה 22 באוגוסט 2023. מד"א, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
ארבעת הנרצחים באבו סנאן/עיבוד תמונה, מד"א, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

בן גביר כתב היום בחשבון הפייסבוק שלו והזכיר כי בקשותיו להכניס את השב"כ כמו גם מעצרים מנהליים נדחו. בן גביר ציין כי עדיין יש צורך בכלים נוספים עבור המשטרה. "אני מעלה את הדרישה בפורומים הרלוונטיים מהשבועות הראשונים לכניסתי לתפקיד, כאשר נחשפתי לתמונת המצב החמורה. אין לי ספק גם, כי לא יהיה מנוס מכך בסופו של דבר - למרות ההתנגדויות הנוכחיות לדרישתי. אני רק מקווה שבקשותיי אלו ייענו מוקדם, ולא יהיה צורך בעוד דם שיישפך כדי שיבינו שאין מוצא מלבד הדרכים שהצעתי. אני קורא לכל הגורמים הרלוונטיים, לקחת אחריות נוכח האיום הניצב בפנינו, ולהורות לשב"כ להיכנס באופן מלא לפעולה נגד מיליציות הפשע, לצד פתרון משפטי למעצרים המינהליים למפקדי המיליציות". הוא אף הודיע כי בכוונתו להעלות בישיבת הממשלה הקרובה הצעה לערב את שב"כ ולהקים בו יחידה ייעודית שתעסוק בנושא.

מאוחר יותר היום יתקיים דיון בוועדת המשנה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו העוסקת באלימות בחברה הערבית. במהלך הדיון המשטרה תבקש להחזיר לשימושה כלים טכנולוגיים מתקדמים, ובין השאר את השימוש ברוגלה למאבק בארגוני הפשיעה. בדיון ישתתף גם ראש השב"כ רונן בר. לקראת הדיון הודיע השר לביטחון לאומי בן גביר כי הגיש הצעת מחליטים לממשלה לעירוב השב"כ בטיפול בפשיעה בחברה הערבית. המשמעות היא שראש הממשלה יצטרך לקבל החלטה האם לקבל את הצעתו של בן גביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully