וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל עונה לביקורת: "גאה במפקדים ביו"ש, נדרשים למנוע פגיעה בפלסטינים"

26.6.2023 / 19:36

ברקע המתקפה על ראשי מערכת הביטחון והמתיחות ביהודה ושומרון, הלוי הבהיר כי מניעת פגיעה בפלסטינים "משרתת את ביטחון המדינה". "המפקדים שומרים על אזרחי ישראל תוך סיכון חייהם", אמר. "מגבה אותם באופן מלא ובלתי מתפשר"

דיווח פלסטיני: מתנחלים הציתו רכבים בעיירה פלסטינית סמוך לרמאללה/לפי סעיף 27 א'

על רקע הביקורת על ראשי מערכת הביטחון והמתיחות ביהודה ושומרון, הרמטכ"ל הרצי הלוי הבהיר היום (שני) כי הוא מגבה את המח"טים "באופן מלא ובלתי מתפשר". "אני גאה במפקדי החטיבות שלנו בכל הגזרות ובפרט בימים אלה במח"טים ביהודה ושומרון", אמר על רקע המתקפה על בכירי צה"ל.

"מפקדי חטיבות נלחמים בטרור ושומרים על אזרחי ישראל תוך שהם מסכנים את חייהם, ונמצאים בראש גם כשנדרש למנוע פגיעה בתושבים פלסטינים, לצערנו ע"י אזרחים ישראלים", אמר הרמטכ"ל. "שתי המשימות האלה משרתות את ביטחון המדינה ואזרחיה. עשייתם החשובה ראויה לכל הערכה", הוסיף.

הרמטכ"ל הרצי הלוי. דובר צה"ל
הרצי הלוי/דובר צה"ל

מוקדם יותר היום שרת ההתיישבות והשרה למשימות לאומיות אורית סטרוק התראיינה ברדיו החרדי "קול ברמה", ואמרה כי "הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש שב"כ הוציאו הודעה משותפת על טרור לאומני יהודי. מי אתם, כוח ואגנר?", סטרוק הוסיפה: "מי אתם שתוציאו הודעה כזאת תחת האף של הממשלה? הם יטיפו לנו מוסר? אני נגד האירועים האלה, אבל זאת בושה וחרפה לקרוא לזה טרור לאומני".

דבריה עוררו סערה בכנסת, וגם ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבה על רקע דבריה את ראשי מערכת הביטחון. בנאום במליאת הכנסת אמר נתניהו כי הוא לא יקבל "שום אמירה שמגנה אותם או הופכת אותם לכוח מרדני - הלוואי שהאופוזיציה תגנה ככה סרבנים".

גם שר הביטחון יואב גלנט התייחס לדבריה של השרה. "אם מי מאנשי הציבור רוצה לתקוף את כוחות הביטחון, הוא מוזמן לתקוף אותי, אל תגעו בחיילי צה"ל", אמר. "ישנן התקפות של אוכלוסייה קיצונית על מפקדי וחיילי צה"ל. המתקפות האלה הן גם מתקפות פיזיות, לא נקבל פגיעה בצה"ל, לא נקבל פגיעה במפקדי צה"ל, וכל מי שיעשה את זה נביא אותו לדין באופן החמור ביותר", הוסיף.

  • עוד באותו נושא:
  • הרצי הלוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully