וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: מתנגד למתקפות על ראשי מערכת הביטחון - הלוואי שהאופוזיציה תגנה ככה סרבנות

26.6.2023 / 17:13

מליאת הכנסת מקיימת דיון בהשתתפות ראש הממשלה, על פי בקשתם של 40 חברי כנסת, בנושא "סיכון צבא העם". גנץ: "הקרע העמוק בעם מחלחל גם לביטחון". נתניהו תקף את חברי האופוזיציה: אתם באמת רוצים שנדבר על כמה מתים בכל צד?"

"מעשה בחמישה בלונים": המתקפה של נתניהו על האופוזיציה/ערוץ הכנסת

מליאת הכנסת קיימה היום (שני) דיון בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, על פי בקשתם של 40 חברי כנסת, בנושא "סיכון צבא העם". בנאומו, נתניהו התייחס למתקפות בקואליציה על ראשי מערכת הביטחון, למצב הביטחוני על רקע שיגור הרקטה מג'נין ולפרעות המתנחלים ביהודה ושומרון.

בפתח דבריו התייחס נתניהו למצב הביטחוני. "ביחס לטרור מסביבנו, אנחנו משנים את המשוואה. אנחנו בתוך מאבק ונמשיך לשנות את המשוואה", אמר. נתניהו התייחס גם למתקפות על ראשי מערכת הביטחון: "לא מקובלת עליי שום אמירה שמגנה אותם או הופכת אותם לכוח מרדני - הלוואי שהאופוזיציה תגנה ככה סרבנים", אמר בהקשר לדבריה של השרה אורית סטרוק שהשוותה הבוקר בין הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש שב"כ לכוח ואגנר.

ראש הממשלה המשיך לדבר על ההפגנות נגד המהפכה המשפטית ומחאת אנשי המילואים. "אנחנו מדינת חוק, מדינת חוק וסדר. זה חל בגולן, זה חל ביהודה ושומרון וחל גם באיילון, אמר בהתייחסו גם לפרעות המתנחלים ביהודה ושומרון. "אתם באמת רוצים שנדבר על כמה מתים יש בכל צד?", תקף את חברי האופוזיציה.

בנאומו דיבר נתניהו גם על חוק הגיוס: "צריך ליצור מודל לשנים הקרובות והוא צריך להיות מורכב משלושה דברים: הראשון, אלה שמשרתים צריכים לקבל תגמול ראוי. השני, אלה שאינם משרתים - יש לנו עניין משותף להוביל לכניסה שלהם לשוק העבודה והשלישי הוא שירות אזרחי. אני מאמין שבסוף יהיה חוק טוב".

בנימין נתניהו בנאומו במליאת הכנסת. 26 ביוני 2023. ערוץ כנסת, צילום מסך
ראש הממשלה נתניהו/צילום מסך, ערוץ כנסת

לאחר שראש הממשלה הקריא בסיום הנאום את גרסתו לסיפור מעשה בחמישה בלונים על ראשי מפלגות האופוזיציה, ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב על דוכן המליאה: "ראיתי הרבה דברים משונים במליאה אבל זה דבר משונה במיוחד. עומד אדם בן 74, ראש הממשלה ומספר פארודיה בחרוזים - אבל בוא נדבר על שינוי המשוואה".

"את הסיכולים הממוקדים אנחנו החזרנו, לא אתם. אל תמציא. מה שהממשלה שלך עשתה בתגובה לעמדת חיזבאללה בשטח ישראל זה לשלוח את גלעד ארדן עם מחאה. זה בהחלט שינוי משוואה. היום חמאס לקח אחריות על ירי טיל מג'נין לעברנו, זה בהחלט שינוי משוואה. להתמודד עם הנושא האיראני בלי ארה"ב זה בוודאי שינוי משוואה. לרסק את ההשקעות מחו"ל ואת השקל זה בהחלט שינוי משוואה. שיניתם את המשוואה, לרעה", פירט לפיד. "הבעיה היא שאי אפשר לסמוך עליכם, ואי אפשר לסמוך עליך. אי אפשר לסמוך עם החינוך של הילדים שלנו ועם הביטחון שלנו. כל מה שנותר לנו זה לסמוך על יכולתך לעשות פרודיות על סיפורי ילדים", סיכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
בני גנץ במליאת הכנסת. דני שם טוב, ערוץ הכנסת
בני גנץ, היום/ערוץ הכנסת, דני שם טוב

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שפתח את הדיון, אמר: "ראש הממשלה, אתם הרמתם ידיים מול הצורך לשמור על קיומו של צבא העם. בן גוריון פירק את המחתרות והקים את צה"ל, ואתם במעשיכם מפרקים אותו. אי אפשר לתת חותמת כשרות להשתמטות. אנחנו לא רחוקים מהיום שצה"ל ישנה את פניו ויהפוך לצבא שכירים. צבא שאולי יהיו לו את אמצעי הלחימה הטובים ביותר, אבל לא יהיו לו את האנשים הטובים ביותר, ולכן ישראל חייבת מתווה שירות חדש".

"לפי תחזיות הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2065 יותר מ-50% מהחברה בישראל תורכב מחרדים וערבים. אם שתי האוכלוסיות האלו לא ייקחו חלק בשירות העם החברה והמדינה - לא יהיה שירות. האסון הגדול ביותר, הוא שלא מתקבלת החלטה", הוסיף גנץ. "אם החלטתם לפרק את מודל צבא העם הישירו מבט מול אזרחי ישראל ותגידו את זה. הכוונה שלכם לחזק ולהלבין את ההשתמטות הממוסדת תמוטט בטווח הארוך את צבא העם, ולא פחות חמור תביא לפגיעה בעליונות הביטחונית של ישראל במרחב".

"אנחנו נמצאים בימים נוראיים לחברה הישראלית. הקרע העמוק בעם מחלחל גם לביטחון. ההפיכה המשטרית מגיעה לכל בית, לכל גדוד וכל יחידה, ויוצרת קרע עמוק בין אחים. כדי שבכלל נוכל לדבר על ערך השירות ומודל שירות חדש, אנחנו צריכים להיות קודם כל מאוחדים ביננו גם אם לא נהיה אחידים בתפיסותינו. אני קורא לך לעצור את החקיקה החד צדדית, לעצור את הפגיעה בדמוקרטיה והקרע בעם, ולחזור לשיחות בבית הנשיא בתנאים שסוכמו", סיכם יו"ר המחנה הממלכתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully