וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטות שוגרו לישראל משטחי הרשות הפלסטינית: "מי שמתאמץ בסוף מצליח"

שתי הרקטות שוגרו ממטעים סמוך לג'נין, עפו כמאה מטרים והתפוצצו בשטח פלסטיני. מתחקיר ראשוני, מדובר ברקטות בייצור עצמי מסוג פשוט ביותר. בליכוד תקפו את נתניהו: "למה אנחנו מחכים? שג'נין תהפוך לעזה?"

רקטה שוגרה מאזור העיר ג'נין והתפוצצה בשטח פלסטיני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שתי רקטות שוגרו היום (שני) מאזור ג'נין לעבר שטח ישראל. הרקטות נפלו בשטחי הרשות הפלסטינית ולא דווח על נפגעים. כוחות הביטחון החלו לתחקר את האירוע ומסרו כי לא הייתה סכנה ליישובים באזור.

האירוע התרחש בשעות הצהריים. רקטה אחת נפלה כחמישה מטרים ממקום השיגור, השנייה נפלה לאחר כ-80 מטרים, שתיהן בשטח פלסטיני. "לפי תחקיר ראשוני הרקטות שוגרו מאזור המטעים של סילאת אל חרתיה", מסר גורם ביטחוני. גורם אחר מהחטיבה המרחבית מנשה מסר כי העמדה והמשגר ממנו שוגרו אותרה על ידי צה"ל בסיוע גורמי מודיעין.

זה לא ניסיון השיגור הראשון משטחי הרשות לעבר ישראל. לדברי גורמי ביטחון, "גורמי הטרור במרחב ג'נין מנסים כבר תקופה ארוכה לייצר רקטות ולשגרן לעבר ישראל. מי שמתאמץ ומנסה פעם אחרי פעם בסוף מצליח". מתחקיר ראשוני עולה כי מדובר ברקטות בייצור עצמי, ללא יכולות מפותחות והן לא הכילו חומר נפץ. "הרקטות מסוג פשוט מאוד, ממש פרמיטיביות", אמר אותו הגורם.

רקטה שוגרה מאזור העיר ג'נין והתפוצצה בשטח פלסטיני. 26 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שיגור הרקטה, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חבר הכנסת דני דנון הטיח ביקורת בראש הממשלה על רקע הדיווח. "לפני שנכנסתי לישיבה ראיתי דיווח של דובר צה"ל על כך שהבוקר שוגרה רקטה מג'נין. שבוע שעבר נרצחו ארבעה יהודים בעלי ולא ראינו בינתיים שום תגובה", אמר לראש הממשלה בישיבת סיעת הליכוד. "אדוני, למה אנחנו מחכים? שג'נין תהפוך לעזה? אנחנו יודעים שיש תוכניות סדורות לטיפול בכאוס הביטחוני ההולך ומחמיר בצפון השומרון. למה הדרג המדיני לא מאשר אותן? תושבי השומרון לא יהיו ברווזים במטווח", קרא.

גם ראש המועצה האזורית גלבוע עובד נור ביקר את הממשלה בהודעה ששלח לתושבים: "כבר שלוש שנים אנו מתריעים על התגברות המוטיבציה והיכולות מכיוון ג'נין, ולצערנו איננו זוכים להתייחסות ראויה למיגון תושבינו". נור הוסיף כי "ברור וידוע לנו ממקורות ראשונים שצה"ל וכוחות הביטחון עושים עבודה מצוינת, ואנחנו מעניקים להם גיבוי מלא, מאידך, יש הכרח משמעותי ודחוף בתגבור אמצעי ביטחון ומיגון הנדרשים ליישובי הגלבוע בכלל, ולסמוכי הגדר בפרט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

בתחילת חודש מאי, על רקע היציאה למבצע "מגן וחץ", חשף ראש שב"כ רונן בר כי הארגון סיכל "חוליה באזור מחנה הפליטים ג'נין, שכבר החלה לייצר רקטות ומשגר על מנת לבצע ירי רקטי משטחי השומרון לעבר ישראל. חברי התשתית נעצרו והודו". עוד אמר ראש השב"כ כי בחודשים האחרונים נעצרו מספר רב של פעילים של הג'יאהד האיסלאמי שאחראיים לכמות גדולה של התרעות לפיגועים, ומעצרם מנע את מימושם.

בחודשים האחרונים, מלבד זינוק בכמות הפיגועים ועלייה של 45% ביחס ל-2022 במספר הנרצחים, התרחשו כמה אירועים חריגים, שהיוו קפיצת מדרגה בפעילות הטרור באזור. בעקבות ההסלמה, החליטו בישראל להשתמש בכלים שעד כה נמנעו משימוש בהם, כשהשיא הגיע אתמול. "הדרג המדיני החליט לשנות את כללי המשחק מול הטרור שיוצא מג'נין", מסר גורם ביטחוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully