וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הסלמה תיענה בתגובה מוחצת"; ראש שב"כ: "חיסלנו חולייה שהחלה לייצר רקטות בג'נין"

עודכן לאחרונה: 9.5.2023 / 22:55

בהצהרתו אמר ראש הממשלה כי "בימים הקרובים נידרש לאורך רוח", ושר הביטחון הוסיף כי המערכה עלולה להיות ממושכת ונרחבת. במהלך היום התרחשו תקיפות נוספות של צה"ל ברצועה מלבד חיסול שלושת בכירי הג'יהאד בלילה, אך עד כה לא נרשמה תגובה פלסטינית

נתניהו :" כל הסלמה מצד אויבנו תיענה בתגובה מוחצת"/לעמ

על רקע היציאה למבצע מגן וחץ ובתום ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש שב"כ רונן בר מסרו היום (שלישי) הצהרה לתקשורת. בהצהרה חשף ראש שב"כ כי סוכלה בג'נין חולייה שתכננה לבצע ירי רקטי מהשומרון לישראל. ראש הממשלה ושר הביטחון הזהירו כי המערכה לא הסתיימה וכי הנחו את מערכת הביטחון להתכונן לתרחיש של הסלמה ביותר מזירה אחת.

עוד אמר נתניהו בהצהרה כי ההחלטה על היציאה למבצע התקבלה כבר לפני כשבוע, לאחר הירי מרצועת עזה. "אני מבין היטב את הרצון לפגוע מיד במי שפוגע בנו, אבל כבר נאמר - בתחבולת תעשה לך מלחמה", הסביר. עוד אמר נתניהו כי ככל הנראה לא הגענו לסוף המערכה וכי הנחה את ראשי מערכת הביטחון להיערך להסלמה, ייתכן ביותר מזירה אחת. "כל הסלמה מצד אויבינו תיענה בתגובה מוחצת מצידנו", אמר.

שר הביטחון יואב גלנט אמר כי כבר ביום הירי מרצועת עזה בשבוע שעבר מערכת הביטחון נערכה לחיסול. "אתמול בלילה, לאחר שהבשילו התנאים, פעלו צה"ל ושירות הביטחון הכללי בעוצמה, בדייקנות, בנחישות ובקטלניות. מטרות הפעולה הושגו במלואן", תיאר את הפעולה. עוד אמר שר הביטחון כי המערכה הזו לא תמה, היא עדיין לפנינו. אנו עלולים לחוות ירי רקטות אל אזורים קרובים ורחוקים בעוצמה ניכרת". "מערכת הביטחון ערוכה לכל תרחישֿ ובכלל זאת, למערכה ממושכת ומשולבת".

הרמטכ"ל הרצי הלוי התייחס לפגיעה בילדים וחפים מפשע במהלך החיסול הלילה ואמר כי "אילו היה אפשר היו מבצעים את הפעולה ללא פגיעה בבלתי מעורבים, "אך צריך לזכור - הטרור פועל מתוך אוכלוסייה אזרחית כחלק משיטה ובכך מסכן את תושבי רצועת עזה". "המסר לאויבנו ברור", אמר הרמטכ"ל. "מי שיורה מטח רקטות לשדרות, מי שפועל ללא הרף להביא להרג אזרחים ישראליים מעזה אינו חסין", אמר הרמטכ"ל.

אחריו, ראש שב"כ רונן בר אמר כי בשבועות האחרונים, סיכל הארגון "חולייה באזור מחנה הפליטים ג'נין, שכבר החלה לייצר רקטות ומשגר על מנת לבצע ירי רקטי משטחי השומרון לעבר ישראל. חברי התשתית נעצרו והודו". עוד אמר ראש השב"כ כי בחודשים האחרונים נעצרו מספר רב של פעילים של הג'יאהד האיסלאמי שאחראיים לכמות גדולה של התרעות לפיגועים, ומעצרם מנע את מימושם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, ראש השב"כ רונן בר והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי הצהרה לתקשורת. 9 במאי 2023. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש השב"כ, הערב/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

מקור שהשתתף בישיבת הקבינט המדיני ביטחוני אמר כי השרים אישרו את מטרות המבצע והסמיכו את ראש הממשלה ושר הביטחון יואב גלנט לקבל החלטות על המשך הפעולות ברצועת עזה ובמידת הצורך לחזור לאישור נוסף בקבינט במידה ומדובר במהלכים שעלולים להביא להסלמה נוספת. בנוסף מסר המקור כי ראשי מערכת הביטחון אמרו לשרים כי אין צפי בשלב זה לירי רקטות מלבנון.

בעקבות המתיחות, עיריית תל אביב יפו פתחה את המקלטים הציבוריים בעיר, אך לפי הנחיות פיקוד העורף העיר נמצאת במצב שגרה. בנוסף נמסר מהעירייה כי ברחבי העיר מצויים עשרות חניונים ציבוריים שעומדים בסטנדרטים שקבע פיקוד העורף על מנת לשמש כמחסה בשעת הצורך. גם עיריית גבעתיים עדכנה את התושבים כי המקלטים הציבוריים בעיר פתוחים.

עוד בוואלה!

3 חיסולים תוך שניות, עם 40 כלי טיס: כך נפתח מבצע "מגן וחץ" בעזה

לכתבה המלאה
שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי הצהרה לתקשורת. 9 במאי 2023. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי/משרד הביטחון, אריאל חרמוני
הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי בהצהרה לתקשורת, בתום ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי.  9 במאי 2023. דובר צה"ל
הרמטכ"ל הרצי הלוי/דובר צה"ל

בשעות הלילה חיסל צה"ל שלושה מפקדים בכירים בג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, ובכך יצא למבצע "מגן וחץ". זאת, לאחר תקופה של אי שקט בעוטף עזה, שכללה ירי של רקטות רבות על היישובים באזור. בשעות הבוקר פעלו כוחות צה"ל בקסבה שבשכם, כשבאזור נרשמו התפרעויות אלימות וירי. לאחר שעות של שקט, חיל האוויר תקף חוליית נ"ט בעיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה. לפי דיווח ברויטרס, שני פלסטינים נהרגו בתקיפה.

מהג'יהאד האסלאמי נמסר כי "התגובה הפלסטינית לטבח הנפשע לא תתעכב. גדודי אל-קודס וההתנגדות לא יהיו שאננים מול הדם הטהור הזה". גם ארגון חמאס הגיב הבוקר למבצע, על אף שחיסולי צה"ל היו רק של בכירי הג'יהאד. בכיר ארגון חמאס איסמאיל הנייה מסר כי "החיסול לא ישיג יותר ביטחון לכובש אלא יותר התנגדות. האויב טעה בהערכותיו וישלם את מחיר פשעו. ההתנגדות לבדה תקבע את הדרך בה תכאיב לאויב, התוקפנות הייתה נגד כל עמנו וההתנגדות מאוחדת במאבק".

בעקבות החיסול, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס את הקבינט המדיני-ביטחוני בהשתתפות בכירים ביטחוניים ומדיניים. בפתח הישיבה אמר נתניהו כי כבר ביום בו נורו הרקטות, הוא הנחה יחד עם שר הביטחון "להכין מבצע לסיכול ראשי המחבלים, שבעצם קוטע את צמרת הארגון ברצועת עזה". הוא סיכם, "אנחנו בעיצומה של מערכה, ואנחנו ערוכים לכל אפשרות. אני מציע לאויבינו - אל תתעסקו איתנו".

בנאום בוועידת הביטחון של תנועת "הביטחוניסטים" אמר ראש הממשלה כי ישראל מתמודדת עם ניסיונות של איראן לפתוח מערכה רב זירתית נגד ישראל. נתניהו אמר כי הנחה את צה"ל ומערכת הביטחון להיות ערוכים למערכה כזאת. "אם נידרש לה, נוכל לה", הוא ציין.

שר הביטחון יואב גלנט שוחח אמר לראשי רשויות בדרום כי "עלינו להיות מוכנים לכל תרחיש, כולל למערכה ממושכת והרחבת טווחי הירי". "לא נסבול ירי המאיים על תושבי ישראל, זה אינו רק מעשה טרור, אלא קריאת תיגר על נוכחותינו", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully