וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 חיסולים תוך שניות, עם 40 כלי טיס: כך נפתח מבצע "מגן וחץ" בעזה

עודכן לאחרונה: 9.5.2023 / 9:37

בשעה 2:15 החלו מטוסי ומסוקי קרב ומטוסים לא מאוישים של חיל האוויר להפציץ שלושה מבנים ברצועת עזה, בהם שהו שלושה מפקדים בכירים של הג'יהאד האסלאמי - והם נהרגו במקום. המידע המקדים, ההמתנה - והתקיפה: "תכנון בפינצטה, תקיפה מורכבת מאוד באחד המקומות הצפופים בעולם"

בווידאו: מבצע "מגן וחץ": צה"ל חיסל 3 בכירים בג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה/רויטרס, מג'די פתחיTPS

צה"ל פתח הלילה (שלישי) בשעה 2:15 במבצע "מגן וחץ", כש-40 מטוסי קרב, מטוסים לא מאוישים ומסוקי קרב החלו בתקיפות ברצועת עזה במקביל ושלושה מפקידים בכירים בג'יהאד האסלאמי חוסלו במקומות שונים תוך פחות מדקה.

בעיר עזה, חוסלו חליל בהיתיני, מפקד מרחב צפון של ארגון הטרור ברצועת עזה, וטארק עז אל-דין, שהיה אמון על הקשר בין הארגון בעזה למחבלי הארגון ביהודה ושומרון. במקביל, סוכל ברפיח ג'אהד ענאם, אחד הפעילים הבכירים והוותיקים בארגון הטרור, ששימש מזכיר המועצה הצבאית של הארגון.

שלושת בכירי הג'יהאד האיסלמי הפלסטיני שחוסלו ברצועת עזה, 9 במאי 2023. דובר צה"ל
שלוש זירות שונות, תוך שניות בודדות. בכירי הג'יהאד האסלאמי שחוסלו הלילה/דובר צה"ל

"זו תקיפה אווירית מורכבת מאוד בלב השטח הבנוי", הסביר דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי. "מדובר על מקצוענות בתכנון ודיוק בביצוע. יש פה תכנון בפינצטה, תקיפה בלב האוכלוסייה מהצפופות בעולם".

לדבריו, השלושה חוסלו בדירות שהיו בהן, כששניות בודדות חולפות בין תקיפה לתקיפה. עוד אמר כי כבר בתקופת חודש רמדאן החלו איסוף המודיעין סביב השלושה, אך עד כה לא בשלו התנאים המבצעיים להוציא את החיסולים לפועל. בשל כך, נדחתה פתיחת המבצע מיום שלישי, אחרי הירי המסיבי לעוטף עזה.

"אנחנו השגנו את מה שרצינו", הוסיף דובר צה"ל. המבצע הזה ממוקד כלפי הג'יהאד האסלאמי. תקפנו גם מטרות של ייצור רקטות. עשינו פה פעולה מאוד ממוקדת עם מסר מאוד ברור, ברמת איכות של נזק אגבי מאוד ממוקד".

עוד בוואלה!

מבצע "מגן וחץ": מצב מיוחד בעוטף עזה, התושבים הונחו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים

לכתבה המלאה

דובר צה"ל בראיון לאחר חיסול בכירי הג'יהאד האסלאמי

בווידאו: דובר צה"ל בראיון לאחר חיסול בכירי ג'האד אסלאמי/אמיר בוחבוט
ביתו של ג'אהד ע'נאם, בכיר בג'יהאד האיסלמי שחוסל ברצועת עזה. מבצע מגן וחץ  9 במאי 2023. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ביתו של ג'אהד ענאם לאחר חיסולו. רפיח, הלילה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

בהיתיני היה המפקד המבצעי הבכיר בארגון והאדם שעמד מאחורי הירי לעוטף בחודש האחרון. לפי צה"ל, הוא תכנן ירי נוסף בעתיד הקרוב. בין היתר, בהיתיני היה אחראי לאישור וביצוע כלל פעולות הטרור ממרחב צפון הרצועה, ועסק בהכוונת ותכנון פיגועים בעורף ישראל. כמו כן, היה חבר במועצה הצבאית של הג'יהאד ובעל קשר ישיר עם גורמים בכירים בלשכה המדינית בארגון.

עז אל-דין, במקור מעראבה שבשומרון, היה האחראי על הכוונת פעולות הג'יהאד האסלאמי ביו"ש ותכנן וקידם פיגועים. בין היתר, הוא עומד מאחורי ירי בקבר יוסף ביוני 2022. ענאם, שהיה אחראי גם על התיאום ועל העברת כספים ואמצעי לחימה בין הארגון לחמאס, מילא בעבר כמה תפקידי מפתח, בהם ראש מרחב דרום. בין היתר, הוא אחראי על הפיגוע שבו נרצחו טלי חטואל וארבע בנותיה ב-2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully