וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקד המבצעי הבכיר ביותר ומזכיר המועצה: אלה אנשי הג'יהאד שחוסלו במבצע בעזה

עודכן לאחרונה: 9.5.2023 / 9:29

עם פתיחת מבצע "מגן וחץ", חיסל צה"ל את מפקד מרחב צפון של ארגון הטרור, חליל בהיתיני, שהיה אחראי על ירי הרקטות לדרום בחודש האחרון. במקביל סוכלו ג'אהד ענאם, אחד הפעילים הבכירים והוותיקים בארגון, וטארק עז אל-דין, האחראי על הכוונת מחבלי הג'יהאד ביו"ש

בווידאו: מבצע "מגן וחץ": צה"ל חיסל 3 בכירים בג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה/רויטרס, מג'די פתחיTPS

צה"ל חיסל הלילה (שלישי) שלושה מפקדים בכירים בג'יהאד האסלאמי והכריז על יציאה למבצע "מגן וחץ". בכיר המחוסלים הוא חליל בהיתיני, מפקד מרחב צפון של ארגון הטרור ברצועת עזה. בהיתיני היה המפקד המבצעי הבכיר בארגון והאדם שעמד מאחורי הירי לעוטף בחודש האחרון. לפי צה"ל, הוא תכנן ירי נוסף בעתיד הקרוב.

בין היתר, בהיתיני היה אחראי לאישור וביצוע כלל פעולות הטרור ממרחב צפון הרצועה, ועסק בהכוונת ותכנון פיגועים בעורף ישראל. כמו כן, היה חבר במועצה הצבאית של הג'יהאד ובעל קשר ישיר עם גורמים בכירים בלשכה המדינית בארגון.

חליל בהיתיני, בכיר בג'יהאד האיסלמי שחוסל ברצועת עזה. 9 במאי 2023. דובר צה"ל
חליל בהיתיני, בכיר בג'יהאד האיסלמי שחוסל ברצועת עזה. 9 במאי 2023/דובר צה"ל

דובר צה"ל בראיון לאחר חיסול בכירי הג'יהאד האסלאמי

בווידאו: דובר צה"ל בראיון לאחר חיסול בכירי ג'האד אסלאמי/אמיר בוחבוט

המפקד השני שחוסל בתקיפה הוא טארק עז אל-דין, שהיה אמון על הקשר בין הארגון בעזה למחבלי הארגון ביהודה ושומרון. בן ה-49, במקור מעראבה שבשומרון, היה האחראי על הכוונת פעולות הג'יהאד האסלאמי ביו"ש ותכנן וקידם פיגועים. בין היתר, הוא עומד מאחורי ירי בקבר יוסף ביוני 2022.

עוד חוסל עם פתיחת המבצע ג'אהד ענאם, אחד הפעילים הבכירים והוותיקים בארגון הטרור, ששימש מזכיר המועצה הצבאית של הארגון. ענאם, שהיה אחראי גם על התיאום ועל העברת כספים ואמצעי לחימה בין הארגון לחמאס, מילא בעבר כמה תפקידי מפתח, בהם ראש מרחב דרום. בין היתר, הוא אחראי על הפיגוע שבו נרצחו טלי חטואל וארבע בנותיה ב-2004.

משפחת חתואל, המשפחה נרצחה בפיגוע טירור ב2004. חוסל המחבל שגרם לפיגוע. 9 במאי 2023. באדיבות המשפחה
טלי חתואל וארבע בנותיה/באדיבות המשפחה
ג'אהד ע'נאם, בכיר בג'יהאד האיסלמי שחוסל ברצועת עזה. 9 במאי 2023. דובר צה"ל
ג'אהד ע'נאם/דובר צה"ל
טארק עז אלדין, בכיר בג'יהאד האיסלמי שחוסל ברצועת עזה. 9 במאי 2023. דובר צה"ל
טארק עז אלדין/דובר צה"ל

בעקבות הירי, הוכרז על מצב מיוחד ביישובים רבים בדרום, והתושבים הונחו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים. על פי הנחיות פיקוד העורף, בעוטף עזה, מערב לכיש, מערב הנגב, לכיש ומרכז הנגב נאסרה התקהלות של יותר מעשרה אנשים בשטח פתוח ושל יותר ממאה במבנה סגור. הלימודים, שברוב המסגרות לא תוכננו להתקיים בכל מקרה, לא יתקיימו באף מסגרת. עם זאת, התושבים יכולים לקיים במקום עבודתם פעילות, כל עוד ניתן להגיע מהמקום למרחב מוגן בזמן הנדרש.

נוסף על כך, נסגרו כמה כבישים מרכזיים בדרום, בהם כביש מספר 4, מצומת זיקים עד נתיב העשרה, וכביש מספר 34, מצומת יד מרדכי ועד צומת ניר עם וצירים רבים נוספים. כמו כן, נסגרה תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות. חוף זיקים נסגר לכניסת מבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully