וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "מגן וחץ" בעזה: מצב מיוחד בעוטף, תושבים הונחו להישאר בקרבת מרחב מוגן

עודכן לאחרונה: 9.5.2023 / 10:42

בשל החשש מתגובה קשה של הג'יהאד האסלאמי על חיסול 3 מפקדים בכירים בארגון, נאסרה התקהלות של יותר מעשרה אנשים במקום פתוח. כמו כן, נסגרו כבישים ראשיים ותנועת חלק מהרכבות, לא יתקיימו לימודים. העבודה תתאפשר רק במקומות בעלי מרחב מוגן זמין | כל הנחיות פיקוד העורף

בווידאו: מבצע "מגן וחץ": צה"ל חיסל 3 בכירים בג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה/רויטרס, מג'די פתחיTPS

שר הביטחון יואב גלנט אישר הלילה (שלישי) מצב מיוחד ביישובי עוטף עזה. זאת, בעקבות חיסול שלושת המפקדים הבכירים של הג'יהאד האסלאמי ברצועה עם פתיחת מבצע "מגן וחץ", והחשש מתגובה קשה של ארגון הטרור.

התושבים הונחו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים. על פי הנחיות פיקוד העורף, בעוטף עזה, מערב לכיש, מערב הנגב, לכיש ומרכז הנגב נאסרה התקהלות של יותר מעשרה אנשים בשטח פתוח ושל יותר ממאה במבנה סגור. הלימודים, שברוב המסגרות לא תוכננו להתקיים בכל מקרה, לא יתקיימו באף מסגרת. כך גם הלימודים במרכז האקדמי ספיר. עם זאת, התושבים יכולים להגיע לעבודתם, כל עוד ניתן להגיע מהמקום למרחב מוגן בזמן הנדרש.

חלק מהמשפחות בעוטף כבר יצאו מהאזור מרגע היוודע על התקיפה בעזה. "ברגע ששמענו את המטוסים באוויר היה ברור שזה מתחיל, אנחנו כבר מתורגלים והמטרה הייתה לצאת מהאזור לפני שמתחיל ירי", אמר אחד התושבים. "הגיע הזמן שישראל היא זו שתיזום ולא תיתן לארגוני הטרור לקבוע לנו את סדר היום. נותנים לצה"ל את מלוא הגיבוי וכמה זמן שצריך - העיקר שנזכה לשקט ארוך ולקצת חיים נורמליים".

ילדים רצים למקלט, אשקלון, 7 באוגוסט 2022. רויטרס
ילדים רצים למקלט, אשקלון, 7 באוגוסט 2022/רויטרס

הבוקר הודיעו באשדוד על סגירת חוף הים בעיר. כעת, מבקשות רשויות העיר מהרוחצים לעזוב את המקום. כמו כן, מעבר לישובי העוטף והדרום, גם בכמה ישובים באזור המרכז הודיעו הבוקר על פתיחת המקלטים והמרחבים המוגנים. עד כה, הודיעו הערים הרצליה, רעננה, כפר סבא, רמת השרון, בת ים, חולון וראשון לציון על פתיחת המקלטים.

המוסדות האקדמאים, אוניברסיטת בן גוריון, המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי ובאוניברסיטה הפתוחה לסטודנטים בדרום, הודיעו כולם על ביטול המפגשים הפרונטליים והעברת הלימודים למתכונת מקוונת בעקבות המצב הביטחוני.

נוסף על כך, נסגרו כמה כבישים מרכזיים בדרום, בהם כביש מספר 4, מצומת זיקים עד נתיב העשרה, וכביש מספר 34, מצומת יד מרדכי ועד צומת ניר עם, וכן נסגרה תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות. חוף זיקים נסגר לכניסת מבלים.

מקלט ברעננה. מבצע "מגן וחץ". 9 במאי 2023. עריית רעננה, אתר רשמי
פתיחת מקלטים גם בישובי המרכז. רעננה/אתר רשמי, עריית רעננה

בר צה"ל בראיון לאחר חיסול בכירי הג'יהאד האסלאמי

בווידאו: דובר צה"ל בראיון לאחר חיסול בכירי ג'האד אסלאמי/אמיר בוחבוט

כמו כן, נסגרו לתנועה כל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232, כביש מספר 232, ממפלסים לסעד ומניר יצחק עד לכרם שלום, הכביש מבארי לכיוון דרום עד לחיבור עם כביש 232, כביש 25 מסעד לכיוון מערב, כביש מספר 2428 מניר עוז לכביש 2410 וכביש 242 צומת גמה ועד צומת כיסופים.

הגישה לקיבוץ זיקים תתאפשר בדרך דרומית לכביש 3411, הגישה למושב נתיב העשרה תתאפשר בדרך היוצאת מכביש 3411 עד לכביש 4, הגישה לקיבוץ יד מרדכי תתאפשר בדרך היוצאת מכביש 3411 לכיוון דרום עד ליד מרדכי, הגישה לקיבוץ נחל עוז תתאפשר בדרך עוקפת היוצאת מכביש 25, הגישה לקיבוץ ניר עוז תתאפשר בדרך עוקפת היוצאת מכביש 2410, הגישה לקיבוץ כרם שלום תתאפשר בדרך מזרחית לכביש 232 מניר יצחק ועד כרם שלום, הגישה לקיבוץ סופה ולקיבוץ חולית תתאפשר בדרך מערבית לכביש 232 מניר יצחק.

כמו כן, תיאסר כניסה לגבעת "קובי" ("אנדרטת הארבעה") בשדרות, לאנדרטת "החץ השחור", לגבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני, לגבעת נזמית ולגבעת "הפרש הבודד".

הרמטכ"ל הרצי הלוי ושר הביטחון יואב גלנט, 9 במאי 2023. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, משה אסרף
גלנט והלוי/משה אסרף, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו, בירך על המבצע ומסר כי הוא "מחזק את ידי צה"ל וכוחות הביטחון ביוזמה ההתקפית שננקטה לפגיעה בארגוני הטרור. אנו סומכים על צה"ל וכוחות הביטחון וערוכים במרחב האזרחי לאפשר את מרחב הזמן הדרוש על מנת להפסיק את האיומים המופנים לעבר יישובי העוטף".

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, בירך גם הוא על המבצע: "קורא לממשלת ישראל להמשיך את המבצע ככל שנדרש ולעשות כל שנדרש על מנת להחזיר את ההרתעה. אנו מצדנו ניתן לממשלת ישראל ולכוחות הבטחון את כל הגיבוי שצריך בעת הזאת בכדי לבצע את הפעילות ההכרחיות ולקבוע משוואה חדשה לפיה דין רשויות העוטף כדין תל אביב וכל ירי ייענה בתגובה חזקה ומוחצת''.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully