וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר בירך על מבצע "מגן וחץ"; עוצמה יהודית חדלה מהחרם על הקואליציה

עודכן לאחרונה: 9.5.2023 / 12:18

השר לביטחון לאומי, שבתקופה האחרונה שררה מתיחות בינו לבין רה"מ, כתב כי "מדובר בהתחלה יפה". כמו כן, הודיעה סיעת עוצמה יהודית בעקבות המבצע כי תחזור להצביע עם הממשלה. גלנט: "כל גורם טרור שיפגע באזרחי ישראל, יצטער על כך". לפיד: "מחזק את כוחות הביטחון"

בווידאו: מבצע "מגן וחץ": צה"ל חיסל 3 בכירים בג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה/רויטרס, מג'די פתחיTPS

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בירך הלילה (שלישי) על פתיחת צה"ל במבצע "מגן וחץ", עם חיסולם של שלושה בכירי הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. "הגיע הזמן", כתב בן גביר, שבתקופה האחרונה שוררת מתיחות בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, בין היתר ברקע הביקורת שלו על מדיניות נרפית חרף המצב הביטחוני. בעקבות המבצע, מסרה הסיעה כי תחזור להצביע עם הממשלה.

סיעת עוצמה יהודית התכנה הבוקר והודיעה כי יסיימו את החרם על ישיבות ממשלה. "בעקבות קבלת עמדתנו והמעבר מהכלה להתקפה בסיכולים הממוקדים של בכירי הג'יהאד האיסלאמי נחזור להצביע עם הממשלה. יש לקוות שההתקפיות תישמר לאורך זמן", נמסר מהמפלגה. בכירים בקואליציה ביקרו את התנהלות המפלגה ומסרו כי "המהלכים הבטחוניים של מדינת ישראל לא קשורים בשום צורה לצעד של מפלגה כזו או אחרת בקואליציה, ונעשים אך ורק על סמך שיקולים ביטחוניים ומדיניים".

"מדובר בהתחלה יפה. הגיע הזמן לשינוי המדיניות בעזה", הוסיף השר לביטחון לאומי. גם ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית בירך על המבצע, והודיע כי הוא סוגר את לשכתו בשדרות, ויחזור להצבעות לאחר כשבוע ימים. "אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון גלנט על פעולה חשובה וסגירת החשבון כנגד מי שניסה לפגוע בתושבי הנגב והעוטף. בשם מאות אלפי תושבי הנגב אני אומר בצורה ברורה: יש לכם את כל הקרדיט מאיתנו לפעול ולהילחם בטרור עד להשבת השקט", אמר.

איתמר בן גביר. ראובן קסטרו
המתיחות עם רה"מ תסתיים? בן גביר/ראובן קסטרו

שר הביטחון יואב גלנט מסר לאחר פתיחת המבצע כי "צה"ל ושב"כ ביצעו הלילה במדויק את משימתם נגד הנהגת הג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה. כל גורם טרור שיפגע באזרחי ישראל, יצטער על כך". יו"ר הציונות הדתית והשר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ', כתב כי "אזרחי ישראל בידיים טובות ומי שיפגע בנו צריך לדעת שהוא לא ינקה. בזמן ובעיתוי הנכון. צה"ל ערוך להמשך".

השר ישראל כ"ץ הביע גם הוא את תמיכתו במבצע ומסר כי "אם נצטרך שתהיה מלחמה, מה שאנחנו לא מעוניינים, תהיה מלחמה". "הייתה פעולה מבריקה ויש לדבר הזה משמעות", הוסיף כ"ץ, "ככל שאתה מדייק יותר, ההלם בצד השני וההרתעה גוברים. ראשי החמאס צריכים להבין, אם הם יצטרפו יחיא סינוואר ומוחמד דף יהיו המטרה הראשונה לסיכול ממוקד".

גם ח"כ דני דנון מסר כי הוא "מציע לחמאס לא להתערב באירוע. בכירי החמאס ייחשפו לכוחו של צה"ל אם ייפגעו בנו. אף אחד אינו חסין". דנון המשיך ושיבח את החלטת המשלה לצאת למבצע, ומסר "ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם".

עוד בוואלה!

המפקד המבצעי הבכיר ביותר ומזכיר המועצה: בכירי הג'יהאד האסלאמי שחוסלו בעזה

לכתבה המלאה

דובר צה"ל בראיון לאחר חיסול בכירי הג'יהאד האסלאמי

בווידאו: דובר צה"ל בראיון לאחר חיסול בכירי ג'האד אסלאמי/אמיר בוחבוט

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כתב בטוויטר: "מחזק את כוחות הביטחון על המבצע נגד הג'יהאד האסלאמי. ארגוני הטרור ברצועה יודעים הבוקר שקהילת המודיעין וכוחות הביטחון עוקבים אחרי כל צעד שלהם והחשבון איתם ייסגר. תקיפה במקום ובזמן שטוב לנו, היא הדרך הנכונה להתמודד מול הטרור מעזה. נגבה כל פעילות מבצעית למען הגנה על תושבי הדרום".

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, מסר בתגובה למבצע: "אמרתי בשבוע שעבר ואומר גם כעת - אויבינו שגו בהערכת המצב. אני מברך על הפעולה החשובה הלילה ברצועה ועל שימור המדיניות ההתקפית. ניתן גיבוי מלא לצה"ל וכוחות הביטחון בכל פעולה, ואני מקווה שהממשלה תדע להתנהל בשילוב הנדרש בין נחישות ואחריות גם בהמשך".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הפנה אצבע מאשימה כלפי נתניהו בטענה כי מנע פגיעה בחמאס: "מה שצורם דווקא על רקע חיסול הבכירים, היא החסינות שמעניק נתניהו לראשי חמאס. הג'יהאד הוא מטרד, האיום האמיתי הוא חמאס. הוא מונע כל פגיעה בראשי חמאס. אסמאעיל הנייה חי בגלל סיבה אחת, ולסיבה הזו קוראים נתניהו".

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו, מסר כי הוא "מחזק את ידי צה"ל וכוחות הביטחון ביוזמה ההתקפית שננקטה לפגיעה בארגוני הטרור. אנו סומכים על צה"ל וכוחות הביטחון וערוכים במרחב האזרחי לאפשר את מרחב הזמן הדרוש על מנת להפסיק את האיומים המופנים לעבר יישובי העוטף".

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, בירך גם הוא על המבצע: "קורא לממשלת ישראל להמשיך את המבצע ככל שנדרש ולעשות כל שנדרש על מנת להחזיר את ההרתעה. אנו מצדנו ניתן לממשלת ישראל ולכוחות הבטחון את כל הגיבוי שצריך בעת הזאת בכדי לבצע את הפעילות ההכרחיות ולקבוע משוואה חדשה לפיה דין רשויות העוטף כדין תל אביב וכל ירי ייענה בתגובה חזקה ומוחצת''.

הרמטכ"ל הרצי הלוי ושר הביטחון יואב גלנט, 9 במאי 2023. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, משה אסרף
"כל גורם טרור שיפגע באזרחי ישראל, יצטער על כך". גלנט בקריה, הלילה/משה אסרף, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

הבוקר, גינה משרד החוץ המצרי את התקיפה הישראלית בעזה. עוד נמסר ממשרד החוץ המצרי כי הוא מגנה גם את "הפריצה הבוקר לאל-אקצא ואת המשך הפריצות לערים פלסטיניות שהאחרונה בהן שכם. מצרים מתנגדת נחרצות לתקיפות כאלה המנוגדות לחוקים בינ"ל ועלולות להביא את המצב לאובדן שליטה בשטחים ולפוצץ את מאמצי הרגיעה והפחתת המתיחות שהושגו בהבנות שרם א-שייח' ועקבה". ירדן גם היא הצטרפה לגינוי התקיפה וקראה לקהילה הבינלאומית "ללחוץ על ישראל להפסיק את תוקפנותה.

המבצע נפתח בשעה 2:15, אז חוסל בתקיפה של מטוסי קרב חליל בהיתיני, מפקד מרחב צפון של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. בהיתיני הוא המפקד המבצעי הבכיר בארגון והאדם שעומד מאחורי הירי לעוטף בחודש האחרון. לפי צה"ל, הוא תכנן ירי נוסף בעתיד הקרוב.

חיסול 3 בכירי ג'האד אסלאמי, רצועת עזה, 9 במאי 2023. רויטרס
תקיפת כוחות צה"ל ברצועת עזה/רויטרס

במקביל חוסלו גם טארק עז אל-דין בן ה-49, האחראי על הכוונת פיגועים של ארגון הטרור ביהודה ושומרון, וג'אהד ע'נאם, מבכירי וותיקי הפעילים בג'יהאד האסלאמי, ששימש כמזכיר המועצה הצבאית של הארגון והיה בעבר מפקד מרחב דרום. כשעתיים לאחר מכן, יצא צה"ל לתקיפה נוספת ובהמשך לעוד אחת באזור רפיח. על פי דיווחים פלסטיניים, ישנם הרוגים נוספים.

סוללות כיפת ברזל עברו למצב כוננות גבוה ביותר, על רקע החשש לשיגור מטחי רקטות לעבר עורף ישראל. בעקבות המצב, בית החולים סורוקה פתח בהיערכות מיוחדת. בתוך כך, צה"ל הודיע על סגירת המעברים ארז וכרם שלום באופן מוחלט.

חליל בהיתיני, בכיר בג'יהאד האיסלמי שחוסל ברצועת עזה. 9 במאי 2023. דובר צה"ל
חליל בהיתיני, מפקד מרחב דרום של הג'יהאד האסלאמי שחוסל הלילה/דובר צה"ל

בעקבות הירי, הוכרז על מצב מיוחד ביישובים רבים בדרום, והתושבים הונחו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים. על פי הנחיות פיקוד העורף, בעוטף עזה, מערב לכיש, מערב הנגב, לכיש ומרכז הנגב נאסרה התקהלות של יותר מעשרה אנשים בשטח פתוח ושל יותר ממאה במבנה סגור. הלימודים, שברוב המסגרות לא תוכננו להתקיים בכל מקרה, לא יתקיימו באף מסגרת. עם זאת, התושבים יכולים לקיים במקום עבודתם פעילות, כל עוד ניתן להגיע מהמקום למרחב מוגן בזמן הנדרש.

נוסף על כך, נסגרו כמה כבישים מרכזיים בדרום, בהם כביש מספר 4, מצומת זיקים עד נתיב העשרה, וכביש מספר 34, מצומת יד מרדכי ועד צומת ניר עם, וכן נסגרה תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות. חוף זיקים נסגר לכניסת מבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully