וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על רקע ההסלמה בעזה: "נערכים למערכה רב זירתית"

עודכן לאחרונה: 10.5.2023 / 8:02

ראש הממשלה אמר כי ישראל מתמודדת עם ניסיונות איראן לפתוח במערכה רב זירתית נגד ישראל וכי הנחה את כוחות הביטחון להיות ערוכים. את הדברים אמר בוועידה של תנועת הביטחוניסטים. השר בן גביר התייחס למבצע בעזה ואמר כי הוא מקווה שישראל תמשיך במגמה התקיפה איתה התחילה

בוידאו: נתניהו על רקע ההסלמה בעזה: “ נערכים למערכה רב זירתית”/ישראל היום

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (שלישי) בוועידת הביטחון של תנועת "הביטחוניסטים" וישראל היום ואמר כי ישראל מתמודדת עם ניסיונות של איראן לפתוח מערכה רב זירתית נגד ישראל. נתניהו אמר כי הנחה את צה"ל ומערכת הביטחון להיות ערוכים למערכה כזאת. "אם נידרש לה, נוכל לה", הוא ציין.

גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר השתתף בוועידה, והתייחס ליציאה למבצע מגן וחץ. "אני מקווה שמכאן ולהמשך מגמת הממשלה תהיה חתירה למגע ולא איפוק. ישראל שבויה בקונספציה, אנו צריכים להכריע את האויב, ואני מקווה שהיום זה משתנה", אמר בוועידה. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בכנס, ולא התייחס למבצע.

בן גביר לקח אחריות על היציאה למבצע: "המבצע קרה אחרי שבמשך ארבעה חודשים אני מדבר על סיכולים ממוקדים. עלינו להחזיר לעצמנו את היוזמה. יש לנו מניות על המבצע הזה אבל הקרדיט הוא לא הסיפור", אמר לאחר שבתקופה האחרונה תקף את הממשלה בה הוא חבר על המדיניות הביטחונית שלה, ואך הודיע כי יחרים את ישיבות הממשלה.

עוד התייחס השר לביטחון לאומי לגל מקרי הרצח והאלימות בתקופה האחרונה ולביקורת המופנית נגדו בנושא: "קיבלתי ירושה לא פשוטה. יש את ההפגנות שמצריכות כוח אדם והשמיכה של המשטרה קצרה. אחרי התייעצות עם הרבה אנשי מקצוע למדתי שצריך משמר לאומי. זה לא יקרה בתוך יום יומיים, אבל אלה כלים שיכולים להשפיע לטווח ארוך". על הקמת המשמר הלאומי אמר כי "המשטרה חייבת לקחת את הפרויקט הזה ברצינות ואם זה יקרה אני אתן להם לנהל אותו".

איתמר בן גביר. ראובן קסטרו
"יש לנו מניות על המבצע", איתמר בן גביר/ראובן קסטרו

הלילה חיסל שלושה מפקדים בכירים בג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, ובכך יצא למבצע "מגן וחץ". זאת, לאחר תקופה של אי שקט בעוטף עזה, שכללה ירי של רקטות רבות על היישובים באזור. בדרום הוכרז על מצב מיוחד שכולל שהייה לצד מרחבים מוגנים. הבוקר, פעלו כוחות צה"ל בקסבה שבשכם, כשבאזור נרשמו התפרעויות אלימות וירי.

בתגובה, בכיר חמאס ח'אלד משעל רמז כי הם יקחו חלק בתגובה לתקיפת צה"ל. "ההתנקשות העקובה מדם... תזכה לתגובה נחרצת מצד כוחות ההתנגדות המאוחדים, שאחדותם באה לידי ביטוי בצורתה הגדולה ביותר בשטח", מסר.

מהג'יהאד האיסלאמי נמסר כי "התגובה הפלסטינית לטבח הנפשע לא תתעכב. גדודי אל-קודס וההתנגדות לא יהיו שאננים מול הדם הטהור הזה". גם ארגון חמאס הגיב הבוקר למבצע, על אף שחיסולי צה"ל היו רק של בכירי הג'יהאד. בכיר ארגון חמאס איסמאיל הנייה מסר כי "החיסול לא ישיג יותר ביטחון לכובש אלא יותר התנגדות. האויב טעה בהערכותיו וישלם את מחיר פשעו. ההתנגדות לבדה תקבע את הדרך בה תכאיב לאויב, התוקפנות היתה נגד כל עמנו וההתנגדות מאוחדת במאבק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully