וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכונן לעימות מול איראן ולמערכה רב זירתית: התוכנית של צה"ל נחשפת

עודכן לאחרונה: 7.5.2023 / 15:11

בפגישה הראשונה של פורום המטכ"ל, דנו הבכירים בהיערכות הצבא לעימות מול איראן והמוכנות למערכה רב זירתית. בכירים בחיל האוויר טענו כי נדרשת שנת אימונים אינטנסיבית לחיזוק מיומנויות התקיפה. עוד עלה בדיון, חיזוק הקשר בין הצבא לחברה בצל המחאות נגד המהפכה המשפטית

נאום הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, בטקס מצטייני הרמטכ"ל:/דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, כינס בשבוע שעבר את פורום המטה הכללי למפגש ראשון, שבמסגרתו עסקו הבכירים בתוכנית הרב שנתית של צה"ל (תר"ש) לחמש השנים הקרובות. במוקד הדיון, הרמטכ"ל הלוי שם דגש על הגברת המוכנות למערכה מול איראן, היערכות למערכה רב זירתית, חיזוק הקשר בין הצבא לחברה וארגון הפיקוד והשליטה.

לתפיסתו של הלוי, בראש סדר העדיפויות של צה"ל עומד הטיפול באנשים: קבע, סדיר ומילואים, זאת לצד התמודדות עם אתגרים בנושא הקשר שבין הצבא לחברה בישראל. בין היתר, על רקע מחאת הטייסים סביב המהפכה המשפטית, חוק הגיוס והשילוב הראוי.

כמו כן, הרמטכ"ל הלוי שם דגש במהלך הדיון על הגברת המוכנות למערכה מול איראן. במסגרת היערכות זו, נדרש צה"ל לצבור יכולות ולשפר בכמה רמות את המיומנויות הקיימות בהתקפה, הגנה ואיסוף מודיעין. לטענת קצינים בכירים בחיל האוויר, רמת המוכנות בהתקפה כיום היא "טובה", ונדרשת שנת אימונים אינטנסיבית כדי להגיע ל"רמה מצוינת", להגדרתם.

תיעוד מבסיס אווירי תת-קרקעי שחשפה איראן. מתוך רשתות חברתיות, אתר רשמי
בסיס תת קרקעי באיראן. ארכיון/אתר רשמי, מתוך רשתות חברתיות

נושא נוסף שעמד במוקד הדיון הוא היערכות למערכה רב זירתית. כלומר, חיזוק היכולת של צה"ל להילחם בכמה זירות במקביל, בחזית ובעומק. נושא זה הוגדר כרגיש וכמחייב תוכניות מדויקות. הרמטכ"ל הלוי הנחה את חיל האוויר לפתח יכולות לפעול במקביל בכמה זירות באופן משתנה ובהתאם לאיומים ולאתגרים בשטח.

לטענת גורמים במערכת הביטחון, המטוסים, מיומנויות הצבא, החימוש והיקף הסד"כ, שהצטבר בשנים האחרונות ויתוגבר בשנות התר"ש - יאפשר לצה"ל גמישות יעילה בכמה זירות במקביל. זאת עד לצבירת סד"כ המילואים ויציאתו לקרב בעומק במסגרת התמרון היבשתי. עוד הוסיפו גורמים במערכת הביטחון כי במסגרת התוכנית, נדרש לצמצם פערים באימוני כוחות המילואים שנוצרו בעקבות התפרצות הקורונה, שבה חלק מחטיבות המילואים לא אומנו.

עוד בוואלה!

"הרתעה זה לא רק פצצות מהאוויר": מפקד עוצבת הגולן מתכונן למלחמה הבאה

לכתבה המלאה
הרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס זיכרון 18 באפריל 23. ראובן קסטרו
שם דגש על איראן ועל הקרע החברתי. הרמטכ"ל הרצי הלוי/ראובן קסטרו

הרמטכ"ל הלוי הדגיש בנוסף כי גרף האימונים של צה"ל - באוויר, בים וביבשה, צפוי להתגבר בשנים הקרובות והנחה כי עד לסוף השנה הנוכחית נדרש להגביר הטמעה של מערכות ואמצעי לחימה חדשים בכוחות היבשה. בנוסף, הנחה הלוי כי פרט לשילוב בין כוחות האוויר, היבשה, המודיעין והאש, נדרש לשלב בכל מערכה יכולות סייבר מתקדמות.

הרמטכ"ל שם דגש במהלך הדיון על ארגון הפיקוד והשליטה בשגרה ובחירום באופן שיעודד רב מימדיות בהתקפה ובהגנה - ויאפשר שיח מבצעי שוטף בין כל החילות, הזרועות והאגפים, ורב זירתיות. לתפיסתו של הרמטכ"ל, שיפור תהליכי הפיקוד והשליטה יאפשרו מלחמה רב זירתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully