וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל העבירה גופות מחבלים לרשות הפלסטינית, בן גביר תקף: "טעות חמורה"

עודכן לאחרונה: 6.5.2023 / 21:33

ישראל העבירה לרשות הפלסטינית שלוש גופות של מחבלים, שנהרגו במארב ירי בצומת ג'ית לפני כחודש וחצי. כמו בכל אירוע בו מוחזרות גופות מחבלים, הדבר נעשה באישור שר הביטחון והרמטכ"ל. בן גביר תקף: "הציבור לא נתן לנו מנדט להחזיר גופות מחבלים או להימנע מלהפציץ בעזה"

בוידאו: פלסטינים חוגגים אחרי החזרת גופות המחבלים/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ישראל העבירה אתמול (שישי) בשעות אחר הצהריים לרשות הפלסטינית, שלוש גופות של מחבלים, שנהרגו במארב ירי בצומת ג'ית לפני כחודש וחצי, ב-12 במרץ. החזרת הגופות התבצעה באזור חטמ"ר שומרון. יצוין כי בשלב זה, הוחלט שלא להחזיר את הגופה של מחבל הג'יהאד האיסלאמי חאדר עדנאן, שמת מוקדם יותר השבוע כתוצאה משביתת רעב.

כמו בכל אירוע בו מוחזרות גופות של מחבלים פלסטינים לשטחי הרשות, הדבר נעשה באישור שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, מפקד פיקוד מרכז האלוף יהודה פוקס, מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן ושב"כ. גורם צבאי סיפר לוואלה! כי ההחלטה התקבלה בהתאם להערכת המצב שנערכה בנושא. במקביל, מאות פלסטינים התכנסו מחוץ לבית החולים רפידיה שבשכם לקראת העברת גופות המחבלים על ידי גורמי הרשות הפלסטינית.

המחבלים שישראל תחזיר לרשות הפלסטינית את גופותיהם. מבזקי רעם בטלגרם, אתר רשמי
המחבלים שגופותיהם הוחזרו לשטחי רשות הפלסטינית/אתר רשמי, מבזקי רעם בטלגרם

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתח ביקורת על ההחלטה ואמר: "ההחלטה של שר הביטחון גלנט להחזיר את גופות המחבלים חברי ארגון הטרור גוב האריות שביצע חלק גדול מהפיגועים ביו"ש בתקופה האחרונה, היא טעות חמורה שתעלה לנו ביוקר. הממשלה הזאת היא ממשלת ימין והציבור לא נתן לנו מנדט כדי להחזיר גופות מחבלים או להימנע מלהפציץ בעזה. עדיין לא מאוחר להוביל מדיניות ביטחונית עוצמתית והתקפית. עוצמה יהודית תמשיך להיעדר מההצבעות עד אשר ממשלת ישראל תשנה כיוון ותתחיל לקיים את המדיניות שלשמה היא נבחרה".

כמו כן, בן גביר ושרי עוצמה יהודית יצחק וסרלאוף ועמיחי אליהו שוקלים להחרים מחר את ישיבת הממשלה במחאה על מדיניות הממשלה. בעוצמה יהודית אמרו כי טרם התקבלה החלטה סופית, אך הצעד נשקל בין היתר לאור ההחלטה להשיב את גופות המחבלים.

בסביבת השר אמרו כי "מבחינתו חייבת להיות שינוי מדיניות לימין. החל מסיכולים ממוקדים, מבצע צבאי, חוק עונש מוות למחבלים, חוק חסינות לחיילים, פינוי חאן אל אחמר ושאר ההבטחות שניתנו בתקופת הבחירות ולאחריה". בן גביר הבהיר בסוף השבוע כי מפלגתו תמשיך בחרם ההצבעות בכנסת עד שהממשלה תשנה את המדיניות שלה.

גדעון סער הגיב לדבריו של השר בן גביר: "גם בלי להיות בהצבעות אתה נושא באחריות על מלא מלא. העם לא מטומטם. כולם קלטו כבר את הבלוף". גם יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, התייחס לנושא: "רגע לפני כניסת שבת, נתניהו ובן-גביר מתקפלים שוב. לא זו בלבד שהם נמנעים מסיכולים ממוקדים, כעת הם גם מחזירים את גופות המחבלים ופשוט מחסלים את ההרתעה הישראלית. ‏הממשלה הרעה הזו נכנעת לטרור".

עוד בוואלה!

ההסלמה בשטחים: שלושה מחבלים חוסלו לאחר שירו לעבר עמדה צבאית בשומרון

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר. ראובן קסטרו
"טעות חמורה שתעלה לנו ביוקר". השר בן גביר/ראובן קסטרו

גורם ביטחוני ששוחח עם וואלה! התייחס לשיוכם הארגוני של המחבלים וטען כי "שלושת גופות המחבלים משויכים ל'גוב האריות' אבל הם לא מזוהים עם חמאס או הגא"פ, אלא עם הפת"ח. לכן, לא ברור מה עומד מאחורי ההחלטה של שר הביטחון גלנט להחזיר את הגופות. אני מניח שיש איזו אסטרטגיה מול הרש"פ".

יצוין כי המחבלים נורו למוות ב-12 במרץ, לאחר שפתחו באש לעבר עמדה צבאית סמוך לצומת ג'ית שבשומרון. האירוע החל כשכוח של חטיבת גולני ביצע פעילות יזומה באזור, אז ירו המחבלים לעבר העמדה. הלוחמים השיבו באש ופגעו בחמושים. לאחר מכן, נמצאו עליהם שלושה רובים מסוג M-16, אקדח ומחסניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully