וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת ואגנר הודיעה על נסיגה מבחמוט שבאוקראינה: "אין לנו תחמושת, לא נמות לשווא"

עודכן לאחרונה: 5.5.2023 / 14:50

ראש קבוצת שכירי החרב, המהווה חלק מרכזי מהלחימה בעיר האסטרטגית, פרסם סרטון שבו הוא עומד לצד גופות לוחמיו ומאשים את רוסיה במותם: "איבדתי 90% מאנשיי, איפה הפגזים שהבטיחו לנו?". עוד הודיע כי ינטוש את העמדות בעיר עד 10 במאי, אם הרוסים לא יאיישו אותן בעצמם

בווידאו: קבוצת ואגנר מטילה אימה בשדה הקרב באוקראינה/רויטרס

יבגני פריגוז'ין, ראש קבוצת ואנגר הלוחמת עבור רוסיה באוקראינה, הודיע הלילה (שישי) כי לוחמיו ייסוגו מהעיר בחמוט שבמחוז דונצק. זאת, לטענת פריגוז'ין בשל מחסור בתחמושת, בו הוא האשים את ממשלת רוסיה. בקרמלין אמרו כי הם מודעים לפנייתו, אך סירבו להתייחס מעבר לכך באופן רשמי.

ראש קבוצת שכירי החרב טען כי כוחותיו היו אמורים לכבוש את העיר כולה בימים אלו, אולם ספגו אבדות קשות, בשל הפניית עורף של משרד ההגנה הרוסי. "איבדתי 90% מאנשיי, לא נוכל להמשיך ככה בקרבות", הודיע והבהיר כי ינטוש את העמדות בעיר ב-10 במאי, אם כוחות הצבא הרוסי לא יתפסו אותן עד אז. "היעדר התחמושת דן את לוחמיי למוות חסר תכלית, כעת עלינו ללקק את פצעינו".

יבגני פריגוז'ין, בעלים של קבוצת ואגנר. רויטרס
"לא נמות לשווא". יבגני פריגוז'ין, ראש קבוצת ואנגר/רויטרס

פריגוז'ין פרסם סרטון שבו הוא נראה עומד לצד גופות רבות של חייליו לכאורה, וטען כי מדובר בלוחמים שנהרגו כולם באותו היום. בסרטון תקף מפקד כוח ואגנר את השלטונות הרוסיים ואת הנשיא ולדימיר פוטין עצמו, תוך שהוא מוסיף קללות בוטות.

"איפה הפגזים שהבטיחו לנו?", שאל בסרטון והפנה אצבע מאשימה כלפי שר ההגנה סרגיי שויגו: "אלו הבחורים של הקבוצה שמתו היום, הדם שלהם עדיין לא יבש. הם התנדבו להילחם פה ומתו כדי שאתה תוכל להשמין במשרדים שלך".

עוד בוואלה!

המתיחות בין קבוצת ואגנר לצבא הרוסי מסלימה: "זאת יריקה בפרצוף"

לכתבה המלאה
חיילים אוקראינים מטיסים מל"ט ליד בחמוט, אוקראינה, נובמבר 2022. רויטרס
"איבדתי 90% מאנשיי". חיילים אוקראינים בבחמוט/רויטרס

המתיחות בין ראש קבוצת ואגנר לשלטונות ברוסיה אינה דבר חדש, ופריגוז'ין מאשים את משרד ההגנה במחסור של לוחמיו בתחמושת כבר כמה חודשים. אולם, נראה כי כעת ייתכן שלמתיחות יהיו השלכות על המלחמה. לוחמי הקבוצה, שמגויסים גם מבתי כלא ברחבי רוסיה, ממלאים תפקיד מרכזי בניסיונות לכבוש את העיר האסטרטגית בחמוט שבמזרח אוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully