וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרת נשים בקו אוטובוס באשדוד: "את לא יכולה לעלות, זה קו של בנים"

עודכן לאחרונה: 5.5.2023 / 14:21

נהג קו 80 של חברת אפיקים סירב להעלות לאוטובוס תושבת העיר, בתחנה שבה עלה עליו גבר. בחברה טוענים כי מדובר במקרה נקודתי שהתרחש מחשש לשלומה. אולם, מתיעוד שהגיע לידי וואלה! עולה כי מדובר בתופעה שהנהגים מודעים לה. "הבת שלי לא הבינה למה היא לא עולה, היא נפגעה"

נהג קו 80 של חברת אפיקים סירב להעלות לאוטובוס תושבת העיר, בתחנה שבה עלה עליו גבר. 5 במאי 2023/אשדודי

תושבים באשדוד טוענים כי קו 80 של חברת "אפיקים" שפועל בעיר מדיר נשים בתקופה האחרונה באופן קבוע ולא מניח להן לעלות על האוטובוס. אחת התושבות העידה כי "הבת שלי ניסתה לעלות אליו, בפעם הראשונה היא הייתה לבד והנהג אמר לה שהיא לא יכולה לעלות לרובע ז', מבלי להסביר לה למה".

"בפעם השנייה היה גבר בתחנה, והוא עלה על האוטובוס. אבל לבת שלי לא אפשרו לעלות", מספרת תושבת העיר. "הבת שלי נפגעה, לא הבינה אם זה בגלל שהיא נערה. אנחנו בעצמנו דתיים".

בעקבות תלונת התושבים, עלתה כתבת של אתר "אשדודי" לאוטובוס אחר, וביררה מתי מגיע קו 80. בתיעוד האירוע, נשמע הנהג, שלא ידע שהוא מצולם, אומר לכתבת כי "קו 80 הוא של בנים, לא יעלו אותך. זה קו של 'כולל'". הכתבת שאלה שוב מדוע לא תוכל לעלות, והוא השיב לה פעם נוספת: "זה קו של חרדים, של בנים".

אוטובוס אפיקים, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
אוטובוס של חברת אפיקים/נמרוד סונדרס

שי מלכה, סמנכ"ל אלקטרה אפיקים, מסר בתגובה כי "מבדיקת המקרה עולה כי במהלך ביצוע קו שירות בעיר אשדוד, עצר הנהג בתחנה על מנת לקלוט נוסעים. עת רצתה נוסעת לעלות לאוטובוס, החלו עשרות נוסעים חרדים בתוך האוטובוס לצעוק 'שיקסע' במטרה למנוע ממנה לעלות. הנהג, שאגב אינו חרדי, אמר לה שעדיף שלא תעלה מחשש לשלומה".

"אנו מבהירים כי שירותי התחבורה הציבורית ללא יוצר מן הכלל זמינים לכל אדם ללא קשר למינו, אמונתו וזהותו המגדרית והמקרה דנן מבטא התמודדות מקומית ומקרית ואינו מבטא את מדיניות החברה. בעקבות המקרה, הוזמן הנהג לשיחה וההנחיות חודדו בקרב כלל הנהגים", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully