וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בין קבוצת ואגנר לצבא הרוסי מסלימה: "זאת יריקה בפרצוף"

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 14:49

הבעלים של קבלנית שכירי החרב, יבגני פריגוז'ין, האשים את ראשי הצבא הרוסי ב"בגידה" משום שהם מסרבים לטענתו לספק לקבוצה שלו תחמושת ורוצים להרוס אותה: "זה שווה ערך לבגידה"

בווידאו: קבוצת ואגנר מטילה אימה בשדה הקרב באוקראינה/רויטרס

הבעלים של קבלנית שכירי החרב ואנגר, יבגני פריגוז'ין, האשים את ראשי הצבא הרוסי ב"בגידה" משום שהם מסרבים לספק לקבוצה שלו תחמושת ורוצים להרוס אותה.

לוחמי קבוצת ואגנר, שמגויסים גם מבתי כלא ברחבי רוסיה, ממלאים תפקיד מרכזי בניסיונות לכבוש את העיר בחמוט במזרח אוקראינה. הקרב הקשה חשף מתיחות בין הקבוצה לצבא הרוסי, אף שהקרמלין מכחיש כי קיים סכסוך בין הצדדים.

"הרמטכ"ל ושר ההגנה הורו לא לספק נשק ל-PMC ואגנר, ולא לסייע לה עם תחבורה אווירית", אמר פריגוז'ין ביום שלישי. "יש התנגדות ישירה, שהיא לא פחות מניסיון להרוס את ואגנר. זה שווה ערך לבגידה". פריגוז'ין האשים את הפיקוד הצבאי הרוסי גם בכך שאסר על משלוחים של אתים ללוחמי ואגנר שצריכים לחפור שוחות.

מטה קבוצת ואגנר בסנט פטרסבורג. רויטרס
המטה החדש של קבוצת ואגנר בסנט פטרסבורג/רויטרס
יבגני פריגוז'ין, בעלים של קבוצת ואגנר. רויטרס
יבגני פריגוז'ין/רויטרס

בעבר, פריגוז'ין מתח ביקורת על הצבא הרוסי באוקראינה ועל ה"ביורוקרטיה המפלצתית" של מוסקבה שמאיטה את הצבא. הוא גם האשים את הצבא בניסיונות "לגנוב" את ההישגים של ואגנר ולזקוף אותם לזכות החיילים הרוסים.

משרד ההגנה הרוסי הכחיש הגבלה על משלוחי תחמושת למתנדבים בחזית, אך לא הזכיר את הטענות של פריגוז'ין. "כל הבקשות לתחמושת לטובת יחידות תקיפה נענות מהר ככל האפשר", הוא התעקש והבטיח כי משלוחים חדשים יצאו בשבת. "ניסיונות לייצר סדק פילוג בתוך מנגנון הקשר והתמיכה בין היחידות הרוסיות הלוחמות אינם מועילים ופועלים אך ורק לטובת האויב", נכתב בהצהרה.

עם זאת, פריגוז'ין פירסם הודעה קולית נוספת היום (רביעי), שבה אמר כי מדובר "ביריקה על הפרצוף של ואגנר". הוא הוסיף כי אנשיו סובלים ממחסור חמור בציוד ואספקה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס למתיחות הפנימית בנאום מצב האומה שנשא אתמול במוסקבה. "אנחנו חייבים להיפטר מכל הסתירות בין המחלקות, הטינה, חוסר הבנות ושטויות אחרות". פריגוז'ין העלה פוסט לאחר מכן שבו כתב כי היה עסוק מדי מכדי לצפות בנאום, ולכן אינו יכול להגיב עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully