וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין "מוקף עופות דורסים" בזמן שאחד ממקורביו הבכירים מתכנן הפיכה

20.12.2022 / 0:09

על פי גורמים בקרמלין, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מוקף בבכירים שמחכים לנפילתו ומנסים להשתלט על השלטון ברוסיה, אפילו בכוח צבאי - על רקע הדיווחים שהוא סובל מסרטן וששר החוץ שלו הפך לאלכוהוליסט מדוכא

הנשיא הרוסי ולדמיר פוטין מתעדכן על המצה באוקראינה על ידי מפקדי הצבא שלו/רויטרס

על פי דיווחים מרוסיה, נשיא המדינה ולדימיר פוטין "מוקף בעופות דרסים וטורפים" כשאחד מעוזריו הקרובים ביותר מתכנן הפיכה ואחד נוסף מתכנן לשמש כ"ממליך של המנהיג החדש". כל זה מגיע ברקע שמועות חוזרות ונשנות על בריאותו המדרדרת של פוטין הלוקה בסרטן בזמן שהוא ממשיך להפציץ את אוקראינה בטילים.

הטענה המוזרה האחרונה, עליה דווח בדיילי מירור, היא שבשתי פגישות מפתח שנערכו ביום חמישי האחרון, פוטין לא היה יכול לזוז ונאלץ להישאר באותה תנוחה כשהוא יושב על כרית מיוחדת לאחר שעבר "ניתוח פרוקטולוגי" - הליך רפואי פולשני בישבן.

לפי אחד מהדיווחים, בכירים במערכת המודיעין האמריקנית מצאו עדויות לכך שמי שנקרא "השף של פוטין", האוליגרך יבגני פריגוז'ין, מנסה לבצע הפיכה נגד אדונו המוחלש. פריגוז'ין, איש עסקים בן 61, מתהדר בצבא פרטי משלו - קבוצת וגנר, ארגון צבאי המתואר לעיתים כחברה צבאית פרטית שמבצעת בקבלנות פרויקטים בעלי אופי צבאי ברחבי העולם, כולל מעורבות בקרבות באזורי סכסוך. הוא גייס עד כה עשרות אלפי שכירי חרב ואסירים מבתי כלא בכדי להילחם באוקראינה - מה שנותן לו כוח במאבק השליטה בקרמלין.

יבגני פריגוז'ין ורה"מ רוסיה פוטין בארוחת ערב במוסקבה, 2011. רויטרס
"השף של פוטין" מתכנן הפיכה? פריגוז'ין עם מנהיג רוסיה/רויטרס

כמה פקידי ממשל בארה"ב "עוקבים אחרי פריגוז'ין בזהירות, ותוהים האם, עשרה חודשים לאחר פרוץ המלחמה, התגלה המקור להפיכה פוטנציאלית". כריסטו גרוז'ב, החוקר הראשי של רוסיה בארגון העיתונות החוקרת Bellingcat, אמר: "אנחנו נמצאים בשטח לא נודע עבור פוטין. לפריגוז'ין יש 20,000 גברים צמאי דם, חמושים ותוקפניים. הם אומרים ליL 'אנחנו תוהים האם אנחנו צריכים פשוט להניח את הנשק שלנו כי הפכנו לבשר תותחים ולנסוע למוסקבה?' - זה כבר נמצא בהלך החשיבה שלהם".

גרוז'ב חזה שהפיכה אלימה בהנהגת פריגוז'ין היא אופציה ריאלית שתקרה ב-2023, ואמר: "סיר הלחץ הזה חייב להתפוצץ בכיוון זה או אחר - או על ידי מהפכה עקובה מדם או בדרך אחרת".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

פריגוז'ין מגייס אסירים מבתי כלא בכדי להילחם באוקראינה

עם זאת, בדיווח אחר נכתב כי ארה"ב עומדת להגדיר את קבוצת וגנר כ"ארגון טרור". מנהיגה פריגוז'ין עלול להוות מטרה ישירה לשירותים מיוחדים מערביים - אלא אם פוטין יעניק לו משרה ממשלתית בכירה שהוא משתוקק לקבל - למרות שהוא לא נסבל ולא זוכה לאמון מצד בכירים רבים בקרמלין.

הוא חושק זה זמן רב בתפקיד שר ההגנה, ומעוניין להדיח את סרגיי שויגו שנתפס כ"חלש". עם זאת, כשר ההגנה הוא יהיה בעמדה חזקה עוד יותר, ממנה יוכל לבצע בקלות רבה יותר הפיכה כדי להדיח את פוטין. יש החוששים שהוא עלול אף לשתף פעולה עם המנהיג הצ'צ'ני רמזן קדירוב, שגם הוא מפקד על צבא גדול הנאמן לו, וכמוהו נתפס כנאמן לפוטין ותמך במלחמה באוקראינה.

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב, שר ההגנה סרגיי שויגו ומזכיר מועצת הביטחון ניקולאי פטרושב. Russian Foreign Ministry, רויטרס
אחד שיכור, אחד חלש ואחד מתכנן הפיכה? שר החוץ סרגיי לברוב, שר ההגנה סרגיי שויגו ומזכיר מועצת הביטחון ניקולאי פטרושב/רויטרס, Russian Foreign Ministry

יריב מרכזי של פריגוז'ין הוא מזכיר מועצת הביטחון הרוסית, המועצה לביטחון לאומי של הפדרציה הרוסית, ניקולאי פטרושב בן ה-71, ששומר כרגע על פרופיל נמוך, כך לדברי כותב הנאומים לשעבר של פוטין, עבאס גליאמוב, שהפך לפרשן פוליטי. לדבריו, "היעלמותו" נובעת מכך שפטרושב מבקש למקם את בנו, שר החקלאות דמיטרי פטרושב בן ה-45, כיורשו של פוטין בתפקיד הנשיא.

לדמות קשוחה נוספת המקורבת לפוטין - סגן ראש סגל הקרמלין סרגיי קיריינקו, יהודי בן 60 וראש ממשלת רוסיה לשעבר (למשך 4 חודשים ב-1998) - יש גם שאיפות להפוך לנשיא.

במקביל נפוצו דיווחים בכלי תקשורת מקומיים ברוסיה לפיה חצא כבר לפועל מבצע שנקרא "תיבת נוח" שנועד למצוא מקלט מדיני לפוטין, אולי בדרום אמריקה, אם הוא יראה את הפלתו כמשהו בלתי נמנע, לדברי גליאמוב.

ויש עוד שמועות על פוטין
ולדימיר פוטין נפל במדרגות ועשה על עצמו צרכים - המאהבת שלו התעלמה
פוטין החולני תועד מתנשם ומתנשף בכבדות בפגישה עם שחקניות שהתחזו לאמהות של חיילים מתים

מכה נוספת לפוטין הן הטענות לפיהן שר החוץ שלו סרגיי לברוב בן ה-72 שותה אלכוהול ללא הפסקה כיוון שהוא בדיכאון וסובל מבעיות בריאותיות. מקור במשרד החוץ הרוסי אמר לאתר gulagu.net כי הדיפלומט הבכיר המקורב לפוטין צמצם את פעילותו הציבורית וגם מגיע לעבודה בתדירות נמוכה יותר. המקור אמר: "אחת הגרסאות היא שהוא סובל מבעיות בריאותיות. כולנו חושבים שהוא שותה כי הוא מדוכא".

ידוע שלברוב עבר בדיקות מחשש לאירוע לבבי במהלך פסגת ה-G20 האחרונה שנערכה בבאלי והוא נראה בפעם האחרונה בפגישה מקוונת של מועצת הביטחון עם פוטין, אך לא נשמע מדבר.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מבקר במפקדה המשותפת של הכוחות המזוינים הרוסים, במקום לא ידוע. Sputnik/Gavriil Grigorov/Kremlin, רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מבקר במפקדה המשותפת של הכוחות המזוינים הרוסים, במקום לא ידוע/רויטרס, Sputnik/Gavriil Grigorov/Kremlin

כזכור, גורמים רבים טוענים שגם לפוטין עצמו יש גם אינספור בעיות רפואיות. ערוץ הטלגרם General SVR אמר כי במהלך פגישות ממושכות נאלץ פוטין להישאר בתנוחה אחת, כשהוא נשען על השולחן, בעודו יושב על כרית מיוחדת - לאחר ניתוח פרוקטולוגי שעבר בשבת האחרונה.

משמעות הדבר היא שכעת הוא זקוק ל"תחתונים מיוחדים ששומרים עליו מפני בריחת נוזלים והפצת ריחות", והוא מסוגל לשבת רק לתקופה מוגבלת. הניתוח לכאורה גרם לו גם ליפול במדרגות במעונו הרשמי, כך על פי הדיווח של ערוץ הטלגרם שמופעל על פי ההערכות על ידי בכירים בשלטון, אך הוכחש על ידי הקרמלין.

פוטין תועד לאחרונה בסרטון מישיבת מועצת הביטחון הרוסית, אולם היו טענות שהפגישה נערכה בעבר והוקלטה מוקדם יותר מכפי שהקרמלין טוען, בהתבסס על כך שיו"ר הסנאט ולנטינה מטביינקו, בת ה-73, לבושה באותם בגדים בשתי ישיבות נפרדות שנערכו על פי הקרמלין בהפרש של יום. הדבר מחזק את החשד שהקרמלין מכין מראש סרטונים של פוטין שמשודרים לאחר מכן - כדי שייראה שהוא עובד - בימים שבהם הוא משותק מכאבים או נח.

ולרי סולובי, פרופסור לשעבר במכון היוקרתי ליחסים בינלאומיים במוסקבה, בית ספר להכשרת מרגלים ודיפלומטים, אמר כי הנשיא ביטל הופעות מרכזיות שהיה אמור להשתתף בהן, כולל נאום סוף השנה המסורתי שלו ומסיבת עיתונאים שנערכת מדי שנה משום ש"קשה לו מאוד פיזית לעמוד באירוע ציבורי ארוך ואינטנסיבי".

הוא הזהיר כי בריאותו המדרדרת לכאורה של פוטין היא "איום ישיר על חייהם של מיליוני אנשים" והוסיף כי "יש להגביל את שיקולי האתיקה הרפואית כשמדובר בדיון בבריאותו של ראש מדינה, ובמיוחד מדינה בעלת נשק גרעיני - משום שביטחון העולם תלוי ביכולתו של המנהיג להעריך את המצב כראוי ולקבל החלטות נכונות".

בעקבות השמועות שהוא מסתתר מהציבור, הקרמלין דיווח שפוטין כינס השבוע את מפקדיו הצבאיים הבכירים כדי לדון באסטרטגיות מלחמה חדשות. הוא שוחח עם הגנרל סרגיי סורוביקי, מפקד הכוחות הרוסיים באוקראינה, ועם הגנרל ולרי גרסימוב, ראש המטה הכללי של הכוחות המזוינים הרוסיים, ואמר: "אני רוצה לשמוע את הצעותיכם לפעולות צבאיות בטווח הקצר והבינוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully