וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פוטין ביטל את נאום סוף השנה המסורתי כי אינו מסוגל לענות לשאלות משעממות"

עודכן לאחרונה: 13.12.2022 / 14:11

על פי האנליסטית הפוליטית טטיאנה סטנוביה, הנשיא הרוסי פשוט לא רצה "לבזבז" זמן על "דברים קטנים" כמו מסיבות עיתונאים, בזמן שהוא ממקד את תשומת לבו בסוגיות גלובליות. מנגד, פוטין יערוך שיחת סיכום שנה עם עמיתו הסיני, הנשיא שי

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא יישא את נאום סוף השנה המסורתי שלו - לראשונה מזה יותר מעשור - אך יסכם את 2022 בשיחות עם עמיתו הסיני, שי ג'ינפינג.

מקור דיפלומטי אמר לעיתון הרוסי "ודומוסטי" כי שני המנהיגים מתכוננים לערוך שיחה בסוף דצמבר. השיחה ככל הנראה תיערך בווידאו, על פי העיתון. השניים צפויים לדון באירועי השנה החולפת, כמו גם בקשר הפוליטי בינם בחמש השנים הבאות. שי ופוטין ערכו שיחות פעמיים בשנה החולפת, בפברואר ובספטמבר.

ההחלטה של פוטין לא לערוך את נאום סוף השנה שלו עוררה השערות לגבי אי נחת בקרמלין בנוגע לכישלונות במלחמה באוקראינה. עם זאת, אנליסטית פוליטית אחת מיהרה להגן על פוטין והסבירה מדוע אינו רוצה לנאום בפני האומה.

טטיאנה סטנוביה אמרה כי הנשיא הרוסי פשוט לא רצה "לבזבז" זמן על "דברים קטנים" כמו מסיבות עיתונאים, בזמן שהוא ממקד את תשומת לבו בסוגיות גלובליות. "איני חושבת שלפוטין אין מה לומר, במיוחד על רק העובדה שהוא דיבר רבות באחרונה. מדובר באי נכונות פסיכולוגית ל'דווח', לענות על שאלות שגרתיות משעממות, לבזבז זמן בהכנה לנאום, למלא את תפקיד האבא הטוב, וכן הלאה".

לדבריה, פוטין אינו רואה "סיבה ראויה" לתקשר עם הקהל הביתי שלו כעת, ומעדיף שהכפופים לו יעשו זאת.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך הכרזתו על סיפוח חלקים מאקוראינה/רויטרס
ולדימיר פוטין ונשיא סין שי ג'ינפינג, 17 בספטמבר 2022, אוזבקיסטן. רויטרס
נשיא רוסיה פוטין ונשיא סין שי, אוזבקיסטן/רויטרס

משרד ההגנה הבריטי העריך מנגד כי ביטול הנאום השנתי קרה בשל "החששות הגוברים לגבי התחזקות ההתנגדות למלחמה באוקראינה בתוך רוסיה". על פי המשרד, "גורמים בקרמלין חוששים מפני האפשרות שבכל אירוע שבו ישתתף פוטין יהיה 'מחטף' והדיונים יתמקדו רק ב'מבצע הצבאי המיוחד'". ברוסיה יש אמצעי פיקוח מחמירים בנוגע למה אפשר לומר על המלחמה. מי שמתנגד לה, מסתכן במאסר.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אף אמר כי אוקראינה צריכה לקבל את המציאות החדשה בשטח, כולל כיבוש שטחים על ידי רוסיה. זאת בתגובה לדבריו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי שיחות שלום בין שתי המדינות צריכות להתחיל עם נסיגת הכוחות הרוסיים מאוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully