וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג צ'צ'ניה: על רוסיה להשתמש בנשק גרעיני באוקראינה

עודכן לאחרונה: 2.10.2022 / 0:18

רמזן קדירוב, נשיא הרפובליקה הצ'צ'נית ברוסיה, אמר כי על מוסקבה "לנקוט צעדים דרסטיים, כולל הפעלת נשק גרעיני בעוצמה נמוכה". במקביל, צבא אוקראינה הודיע כי כוחותיו נכנסנו לאחת הערים המרכזיות במחוז דונייצק שפוטין הכריז על סיפוחו. רוסיה: כוחותינו נסוגו מהעיר

בווידאו: נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין ונציגי ארבעת המחוזות לאחר ההכרזה על הסיפוח/צילום: רויטרס

רמזן קדירוב, נשיא הרפובליקה הצ'צ'נית ברוסיה, אמר היום (שבת) כי על רוסיה לשקול להשתמש בנשק גרעיני בעל עוצמה נמוכה באוקראינה, זאת נוכח השינוי במאזן הכוחות בשבועות האחרונים באזורי הלחימה.

קדירוב פרסם את הדברים בחשבון הטלגרם שלו, שם כתב: "לדעתי יש לנקוט צעדים דרסטיים יותר, כולל הכרזה של שלטון צבאי באזורי הגבול, והשימוש בנשק גרעיני בעוצמה נמוכה". דבריו מגיעים יום לאחר הכרזתו הרשמית של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על סיפוח ארבעת המחוזות הכבושים באוקראינה.

מנהיג צ'צ'ניה רמזן אחמדוביץ' קדירוב
1 באוקטובר 2022. רויטרס
קדירוב/רויטרס

במקביל, צבא אוקראינה הודיע היום כי כוחותיו נכנסנו לעיר לימאן, אחת הערים המרכזיות במחוז דונייצק שפוטין הכריז על סיפוחו. דובר הצבא, סרהיי צ'רבאטי, מסר כי כוחות הצבא האוקראיני מקיפים אלפי חיילים רוסים. משרד ההגנה הרוסי אישר כי כוחותיו נסוגו מהעיר "בשל האיום הנשקף".

המשרד אמר בהצהרה כי צבא רוסיה הסב אבידות כבדות לכוחות האוקראיניים "במתקפת אש מסיבית". עם זאת, ההצהרה לא לוותה בראיות להתקפה המדוברת ועד כה לא ניתן לאמת את הטענה.

ההשתלטות על העיר, ששימשה במשך חודשים כמרכז לוגיסטי לצבא הרוסי, מסמנת את אחת הפעולות המוצלחות של צבא אוקראינה לאחרונה, וכן תבוסה משמעותית עבור מוסקבה. זאת, בין היתר, בשל העיתוי סמוך להכרזתו של פוטין על סיפוח ארבעת המחוזות אחרי משאלי העם שאמינותם מוטלת בספק.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חייל אוקראיני משקיף מטנק בלימן שבאזור דונייצק

1 באוקטובר 2022. רויטרס
חייל אוקראיני בלימאן/רויטרס

הכרזתו של פוטין אתמול על סיפוח המחוזות דונייצק, לוהנסק, זפוריז'יה וחרסון נערכה בנאום הפתיחה של טקס חתימה רשמי בו השתתפו מושלי המחוזות. מיד לאחר הודעת הסיפוח של רוסיה, הודיע נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי הוא הגיש בקשה להצטרפות לברית נאט"ו.

"יש ארבעה מחוזות נוספים לרוסיה, העם אמר את דברו במשאל העם", אמר פוטין בנאומו. "נפעל להגברת האבטחה באזורים הכבושים. אנחנו קוראים לאוקראינה להפסיק את הלחימה ולחזור לשולחן המשא ומתן. רוסיה לא מעוניינת להחיות את ברית המועצות - והיא תגן על ערכיה ומולדתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully