וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה הכריזה על סיפוח 4 המחוזות האוקראיניים שכבשה במזרח המדינה

עודכן לאחרונה: 30.9.2022 / 16:08

הנשיא פוטין השתתף בטקס החגיגי ואמר כי: "העם אמר את דברו במשאל". לאחר מכן, הוא צפוי להיפגש עם מושלי המחוזות הכבושים, לוהנסק, דונצק, זפוריז'יה וחרסון. מדינות המערב, בהן ישראל, הודיעו כי לא יכירו בסיפוח. ביידן: נטיל על מוסקבה סנקציות חדשות

רוסיה מודה: מתקפת הנגד של אוקראינה הצליחה להפתיע/צילום: רויטרס

רוסיה הכריזה היום (שישי) רשמית על סיפוח ארבעת המחוזות שכבשה במזרח אוקראינה, לוהנסק, דונצק, זפוריז'יה וחרסון. בטקס חגיגי שנערך במוסקבה, נשא דברים הנשיא ולדימיר פוטין, שלאחר מכן צפוי לפגוש את מושלי המחוזות הכבושים. "יש ארבעה מחוזות נוספים לרוסיה, העם אמר את דברו במשאל העם", אמר פוטין.

"נפעל להגברת האבטחה באזורים הכבושים", הוסיף נשיא רוסיה. "אנחנו קוראים לאוקראינה להפסיק את הלחימה ולחזור לשולחן המשא ומתן. רוסיה לא מעוניינת להחיות את ברית המועצות - והיא תגן על ערכיה ומולדתה. האחים והאחיות שלנו באוקראינה הם החלק מאנשינו". פוטין טען כי המערב מנסה להחליש את רוסיה ומנהל מלחמה היברידית נגדה. "הפיתוח והתרבות שלנו מאיימים על המערב", אמר. "המערב לא צריך את רוסיה, אבל אנחנו צריכים את רוסיה".

נציב האיחוד האירופי הגיב להכרזה ואמר כי" אסור להעניק לרוסים ויזה לאיחוד האירופי, רוסים עם ויזה לא יורשו להישאר באיחוד יותר מ-90 יום".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מכריז על סיפוח ארבעת המחוזות באוקראינה. 30 בספטמבר 2022. רויטרס
"העם אמר את דברו במשאל העם", פוטין היום/רויטרס

בד בבד, הנשיא ביידן הכריז הלילה כי ארצות הברית לא תכיר "לעולם" בסיפוח הרוסי והבהיר כי המערב יטיל על רוסיה סנקציות נוספות. "המתקפה של רוסיה היא הפרה בוטה של אמנת האו"ם והעקרונות הבסיסיים של ריבונות", אמר ביידן. ביום רביעי הבהיר הבית הלבן כי הסנקציות המתוכננות יוטלו על אנשים וגופים במדינה וכן כאלה שתומכים בפעילותה.

בינתיים, המלחמה נמשכת. על פי הדיווחים באוקראינה, כוחות רוסיים תקפו שיירה של אזרחים שניסו לצאת מהעיר זאפוריז'יה שבדרום מזרח המדינה והרגו 23 מהם. 28 בני אדם נוספים נפצעו באירוע.

עוד בוואלה!

בולענים מסביב לעולם: מהן הסכנות שאורבות לכלכלה העולמית?

לכתבה המלאה
טנק אוקראיני - 24 בספטמבר 2022. -, רויטרס
המלחמה נמשכת. טנק אוקראיני/רויטרס, -

השבוע סיימה רוסיה לערוך את משאלי העם במחוזות הכבושים. על פי הדיווחים במדינה, 99% מהתושבים "הצביעו" בעד הצטרפות לפדרציה הרוסית. חיילים חמושים פיקוח על ההצבעה בשטחים אלה, שם אנשים רבים שתמכו באוקראינה נמלטו משליטה רוסית. תושבים תיארו את ההצבעה כ"כפויה", ומדינות המערב, בהן ישראל, הודיעו כי לא יכירו בסיפוח.

שגרירות ארצות הברית ברוסיה פרסמה ביום רביעי אזהרה שלפיה על כל האזרחים האמריקנים שגרים או מטיילים כעת ברוסיה לעזוב לאלתר, כל עוד הדבר אפשרי. זאת בנוסף לאזהרת מסע לכל מי שמתכנן לנסוע לרוסיה.

"טיסות מסחריות הן מוגבלות ביותר נכון לעכשיו ולעתים קרובות לא זמינות בהתרעה קצרה. הכבישים עדיין פתוחים. אם אתם רוצים לעזוב את רוסיה, אתם צריכים לעשות זאת עצמאית ומהר ככל האפשר. לשגרירות אין יכולת רבה לסייע לאזרחיה, והתנאים עלולים להשתנות ברגע", נכתב בהודעה באתר השגרירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully