וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירות ארה"ב הורתה לכל האזרחים האמריקנים לעזוב את רוסיה לאלתר

עודכן לאחרונה: 28.9.2022 / 15:06

השגרירות העלתה פוסט לאתרה, ובו הורתה לכל האמריקנים שמטיילים או גרים ברוסיה, לעזוב מיד. רבים מצפים שבנאומו לאומה ביום שישי, נשיא רוסיה יכריז על ההחלטה לספח את השטחים בארבעה מחוזות: דונצק, לוהנסק, חרסון וזפוריז'יה

שגרירות ארצות הברית ברוסיה פירסמה אתמול (רביעי) אזהרה שלפיה על כל האזרחים האמריקנים שגרים או מטיילים כעת ברוסיה לעזוב לאלתר, כל עוד הדבר אפשרי. זאת בנוסף לאזהרת מסע לכל מי שמתכנן לנסוע לרוסיה.

"טיסות מסחריות הן מוגבלות ביותר נכון לעכשיו ולעתים קרובות לא זמינות בהתרעה קצרה. הכבישים עדיין פתוחים. אם אתם רוצים לעזוב את רוסיה, אתם צריכים לעשות זאת עצמאית ומהר ככל האפשר. לשגרירות אין יכולת רבה לסייע לאזרחיה, ותנאים עלולים להשתנות ברגע", נכתב בהודעה באתר השגרירות.

רוסיה סיימה לערוך את משאלי העם המזויפים בשטחים הכבושים במזרח אוקראינה בארבעה מחוזות: דונצק, לוהנסק, חרסון וזפוריז'יה. 99% מהתושבים "הצביעו" במשאלי העם בעד הצטרפות לפדרציה הרוסית.

חיילים חמושים פיקוח על ההצבעה בשטחים אלה, שם אנשים רבים שתמכו באוקראינה נמלטו משליטה רוסית. תושבים תיארו את ההצבעה כ"כפויה". עם זאת, מוסקבה קיבלה את מה שרצתה: סיפוח של שטחים במזרח אוקראינה, גם אם שאר העולם אינו מכיר בכך.

רבים מצפים שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שצפוי לנאום ביום שישי בפני האומה, יכריז על ההחלטה לספח את השטחים. על פי החוק, יש להציג את משאלי העם בפני מועצת הפדרציה, הבית העליון של הפרלמנט הרוסי, ורק אז להעבירם לחתימת פוטין. עם זאת, מועצת הפדרציה הודיעה כי הפגישה הבאה שלה תיערך ב-4 באוקטובר. הודעה זאת עשויה לרמז על כך שרוסיה מעכבת את התהליך על מנת להאט ההתקדמות של הצבא האוקראיני. השערה נוספת היא שהמטרה בעיכוב אישור משאלי העם היא לבדוק את התמיכה המקומית לסיפוח.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בסרטון מוקלט בעצרת האו"ם, 22 בספטמבר 2022. רויטרס
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בנאום באו"ם/רויטרס
לוחמים בשורות הבדלנים במחוז לוהנסק שבמזרח אוקראינה בתור לקלפי במשאל עם על הצטרפות לרוסיה, 23 בספטמבר 2022. רויטרס
משאל עם בלוהנסק/רויטרס

בשבועות האחרונים, רוסיה ספגה הפסדים בשדה הקרב. מתקפת נגד שהחלה בחודש שעבר על ידי הצבא האוקראיני הצליחה לכבוש מחדש שטח של 8,000 קמ"ר. הכוחות הרוסיים נסוגו מאזור חרקוב ואיבדו שטחים גם בדונצק ולוהנסק, שנכבשו בתחילת המלחמה.

על פי פרשנים, רוסיה רוצה לספח את השטחים האלה כדי לעצור את הנסיגה של כוחותיה. בהכרזה על שטחים אלה כחלק מרוסיה, מוסקבה מנסה לצמצם את הפסדיה עד שכוחותיה יתארגנו מחדש.

לאחר הסיפוח, פוטין וגורמים בכירים סביבו אמרו כי הם יחלו להתייחס למתקפות על שטחים מסופחים כמתקפות על רוסיה עצמה. רוסיה כבר האשימה את אוקראינה במתקפות מעבר לגבול במהלך המלחמה, כולל בחצי האי קרים שסופח על ידי רוסיה ב-2014. מוסקבה האשימה את אוקראינה בהסלמה רצינית.

במונחים צבאיים, רוסיה עשויה להפוך מרכזי אוכלוסיות ומוסדות ממשלתיים נוספים ליעד של מתקפות טילים, בדומה למתקפות שכוונו לתשתיות אנרגיה אוקראיניות ליד מרקוב בתחילת החודש. מוסקבה עשויה גם לערוך תרגילים גרעיניים או לבצע מתקפה גרעינית טקטית במטרה להפחיד את המערב. היא גם ממהרת לגייס עוד אנשים ולשלוח אותם לחזית כדי למנוע אובדן שטחים נוספים.

עוד בוואלה!

"השלכות קטסטרופליות": ארה"ב מזהירה את פוטין משימוש בגרעין

לכתבה המלאה

בבית, רוסיה עלולה לסגור את גבולותיה וליישם שלטון צבאי בכמה אזורים. שלטון צבאי יאפשר לממשלה להחרים נכסים, ליישם עוצר, לעצור מבקרי ממשלה, לשלוח אזרחים זרים למחנות זמניים ואמצעים קשים אחרים.

בטווח הרחוק, נראה כי פוטין מעוניין בשליטה פוליטית על אוקראינה. לפני המלחמה, הוא אמר כי הוא רוצה ערבויות ביטחוניות לכך שנאט"ו לא תתרחב. כעת ברור שהוא רוצה שינוי משטר בקייב ושליטה במדינה ובעתידה הפוליטי.

אוקראינה אמרה כי לא תקבל את הסחיטה הגרעינית של רוסיה ומתכוונת לשחרר את כל השטחים הכבושים מאז תחילת המלחמה. גורמים במערב אמרו כי שלחו אזהרות חריפות לקרמלין לא הסלים את העימות באמצעות נשק עוצמתי, כולל נשק גרעיני.

ארצות הברית הודיעה כי תציג החלטה במועצת הביטחון של האו"ם שקוראת למדינות החברות במועצה לא להכיר באף שינוי במעמדה של אוקראינה ומחייבת את רוסיה להסיג את כוחותיה, כך אמרה שגרירת ארצות הברית באו"ם, לינדה תומאס - גרינפילד. אוסטריה פירסמה הצהרת גינוי ל"משאלי העם הלא חוקיים שאמורים להצדיק את סיפוח השטחים האוקראיניים על ידי רוסיה". ז'וזף בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי, אמר כי "האיחוד מגנה את עריכת משאלי העם הלא חוקיים ואת התוצאה המזויפת שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully