וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השלכות קטסטרופליות": ארה"ב מזהירה את פוטין משימוש בגרעין

עודכן לאחרונה: 26.9.2022 / 10:39

"שימוש האפשרי בנשק גרעיני לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה הוא עניין רציני לגמרי", אמר היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב. בסיביר ירה אדם במהלך מרכז גיוס על רקע המחאה נגד קמפיין גיוס המילואים של פוטין

אמריקה ובעלות בריתה יפעלו בהחלטיות אם רוסיה תשתמש בנשק גרעיני טקטי באוקראינה, כך אמר אתמול (ראשון) היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן. "מסרנו לקרמלין באופן ישיר ואישי בדרגים הגבוהים ביותר כי כל שימוש בנשק גרעיני ייענה בהשלכות קטסטרופליות לרוסיה, וכי ארצות הברית ובעלות בריתה יגיבו בהחלטיות. אנחנו ברורים ומדויקים לגבי האופן שזה יקרה", אמר סאליבן ל"פגוש את העיתונות" ברשת CBS.

לדברי סאליבן, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "נופף בכרטיס הגרעין כבר כמה פעמים בעימות הזה", וזה עניין שממשל הנשיא ביידן מתייחס אליו "ברצינות גמורה - השימוש האפשרי בנשק גרעיני לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה הוא עניין רציני לגמרי".

נשיא אוקראינה אמר ל-CBS כי אינו בטוח אם פוטין מבלף לגבי השימוש בנשק גרעיני. "אולי אתמול זה היה בלוף. היום זאת יכולה להיות המציאות. הוא רוצה להפחיד את העולם כולו", אמר זלנסקי.

סאליבן אמר כי ארצות הברית תמשיך לתמוך באוקראינה והתייחס לנשק, כולל מערכות הגנה אוויריות, בשווי 15 מיליארד דולר בארצות הברית סיפקה למדינה. הוא אמר כי משאלי העם באזורים הכבושים באוקראינה לגבי סיפוח לרוסיה הם "שקר" וכי זה סימן לחולשה בצד הרוסי.

מעצרים בסנט פטרסבורג, רוסיה במחאה על החלטתתו של פוטין לגיוס חלקי 22 בספטמבר 2022. רויטרס
מעצרים של מפגינים נגד הגיוס בסנט פטרסבורג/רויטרס
מעצרים בסנט פטרסבורג, רוסיה במחאה על החלטתתו של פוטין לגיוס חלקי 22 בספטמבר 2022. רויטרס
מעצרים של מפגינים נגד הגיוס בסנט פטרסבורג/רויטרס

וברוסיה נמשך קמפיין גיוס המילואים שעליו הכריז פוטין בשבוע שעבר על רקע מחאה גוברת מצד האזרחים. על פי דיווחים, אדם ירה למוות במהלך סניף גיוס מקומי באזור אירקוטסק בסיביר. בסרטון שהועלה לרשתות נראה חמוש לבוש בבגדי הסוואה יורה לעבר הפקיד מטווח אפס, בזמן שמגויסים אחרים בורחים מהחדר. לא ברור אם הפקיד אכן מת.

חצי תריסר מרכזי גיוס הוצתו בסוף השבוע והמשטרה ביצעה מאות מעצרים ברחבי המדינה של מפגינים נגד הגיוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully