וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פוטין יכריז מחר על סיפוח ארבעת המחוזות האוקראיניים במזרח

עודכן לאחרונה: 29.9.2022 / 13:24

על פי דיווח בסוכנות הידיעות RIA, "גורמים רשמיים בדומה קיבלו הזמנה לקרמלין לאירוע ב-30 בספטמבר בהשתתפות הנשיא ולדימיר פוטין" . הנשיא יישא גם נאום לאומה לאחר הטקס וייפגש עם המושלים של אותם מחוזות כבושים.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יערוך מחר (שישי) טקס חתימה בקרמלין לאישור סיפוחם של ארבעת המחוזות כבושים במזרח אוקראינה, כך אמר היום דובר הנשיא. הנשיא יישא גם נאום לאומה לאחר הטקס וייפגש עם המושלים של אותם מחוזות כבושים.

מושלי מחוזות לוהנסק, דונצק, זפוריז'יה וחרסון אמרו כי הרוב המכריע של האוכלוסייה בשטחים אלה הצביעו בעד הצטרפות לפדרציה הרוסית במשאלי העם שהמערב כינה "זיוף" ו"הונאה".

על פי דיווח בסוכנות הידיעות RIA, "גורמים רשמיים בדומה קיבלו הזמנה לקרמלין לאירוע ב-30 בספטמבר בהשתתפות הנשיא ולדימיר פוטין" . דניס פארפיונוב, סגן הדומה, אמר כי האירוע יתחיל בשעה 3 אחרי הצהריים, שעון מוסקבה (זהה לשעון ישראל).

רוסיה סיימה לערוך את משאלי העם השבוע. על פי הדיווחים במדינה, 99% מהתושבים "הצביעו" במשאלי העם בעד הצטרפות לפדרציה הרוסית. חיילים חמושים פיקוח על ההצבעה בשטחים אלה, שם אנשים רבים שתמכו באוקראינה נמלטו משליטה רוסית. תושבים תיארו את ההצבעה כ"כפויה". עם זאת, מוסקבה קיבלה את מה שרצתה: סיפוח של שטחים במזרח אוקראינה, גם אם שאר העולם אינו מכיר בכך.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מכריז על גיוס מילואים חלקי על רקע המלחמה באוקראינה, 21 בספטמבר 2021. רויטרס
ולדימיר פוטין ממשיך כמתוכנן/רויטרס

שגרירות ארצות הברית ברוסיה פירסמה אתמול (רביעי) אזהרה שלפיה על כל האזרחים האמריקנים שגרים או מטיילים כעת ברוסיה לעזוב לאלתר, כל עוד הדבר אפשרי. זאת בנוסף לאזהרת מסע לכל מי שמתכנן לנסוע לרוסיה.

"טיסות מסחריות הן מוגבלות ביותר נכון לעכשיו ולעתים קרובות לא זמינות בהתרעה קצרה. הכבישים עדיין פתוחים. אם אתם רוצים לעזוב את רוסיה, אתם צריכים לעשות זאת עצמאית ומהר ככל האפשר. לשגרירות אין יכולת רבה לסייע לאזרחיה, ותנאים עלולים להשתנות ברגע", נכתב בהודעה באתר השגרירות.

דליפת גז בצינור הגז נורד סטרים בים הצפוני. רויטרס
דליפת גז לאחר הפיצוץ/רויטרס

גורמים רשמיים באיחוד האירופי אמרו לרויטרס כי הסכם לגבי חבילת סנקציות חדשה ושמינית נגד רוסיה צפויה להיחתם בשבוע הבא, לפני פסגה מתוכננת. הגורם הרשמי אמר כי הפסגה תתמקד במשאלי העם שנערכו באזורים המזרחיים באוקראינה, בסיפוח אפשרי, באיומי גרעין והשיבושים באספקת הגז בצינורות נורד סטרים. ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן כבר אמר כי לא יתמוך בחבילה נוספת של סנקציות והכריז על "התייעצות לאומית" כדי לבדוק אם העם ההונגרי תומך בסנקציות על רוסיה.

לאחר שפיצוצים ליד צינורות הגז בתחילת השבוע גרמו לשלוש דליפות גז, משמר חופים של שבדיה חשף דליפה רביעית מהצינורות שניזוקו. האיחוד האירופי סבור שהגורם לפיצוצים הוא חבלה והבטיחה תגובה "נחושה" לכל שיבוש במכוון בתשתיות האנרגיה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully