וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מאות שכירי חרב רוסים הסתננו לקייב במטרה להתנקש בזלנסקי

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 11:07

ב"טיימס" דווח כי הקרמלין הורה לכ-400 לוחמים מקבוצת וגנר, הפועלת בסוריה ובמוקדי סכסוך נוספים, לחדור לבירת אוקראינה ולחסל את ראשי הממשל. זלנסקי הודה שהוא היעד מספר 1 עבור פוטין, אך סירב להצעת ארה"ב להתפנות מהמדינה

בווידאו: זלנסקי בסרטון מרחובות קייב: "כולנו כאן"/צילום: זלנסקי

יותר מ-400 שכירי חרב רוסים פועלים בקייב עם הוראות מהקרמלין להתנקש בחייו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי - כך דווח היום (שני) בעיתון "הטיימס" הבריטי". לפי הדיווח, המתנקשים החלק מ"קבוצת וגנר", מיליציה פרטית של שכירי חרב רוסים הפועלים בשורת מוקדי סכסוך בעולם, כולל בסוריה, לוב ומאלי.

ה"טיימס" דיווח כי שכירי החרב הוטסו מאפריקה לפני חמישה שבועות במשימה להפיל את ממשלת זלנסקי בתמורה לבונוס כספי נאה". לפי דיווח בניו יורק טיימס, "שכירי החרב הוצבו בשטחי המורדים כדי לעסוק בפעולות חבלה ולבצע פעולות 'דגל כוזב' כדי להציג זאת כאילו שכוחות אוקראיניחם תוקפים מטרות אזרחיות".

שכירי החרב קיבלו רשימת פגעים עם 23 מטרות כולל זלנסקי, חברי הקבינט שלו, ראש עיריית קייב ויטלי קליצ'קו ואחיו ולדימיר. ה"טיימס" טען ש"בין 2,000 ל-4,000" שכירי חרב ואגנר הגיעו לאוקראינה בינואר, עם משימות שונות כולל פעולות בדונייצק ולוהנסק.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי עם שר ההגנה האוקראיני. 17 בפברואר 2021. טוויטר, צילום מסך
נשאר בבירה למרות התקרבות הכוחות הרוסיים. זלנסקי ושר ההגנה שלו, אתמול/צילום מסך, טוויטר

בשבוע שעבר, זלנסקי הודה שהוא "יעד מספר 1" מבחינת רוסיה ונמצא בסכנה. ארה"ב הציעה לפנות את זלנסקי, אולם הוא סירב. הלילה הוא שוחח עם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, והבהיר כי 24 השעות הבאות הן "קריטיות" עבור אוקראינה. ג'ונסון מנגד, הבהיר בשיחה, כי "יעשה הכל על מנת להעניק סיוע לאוקראינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully