וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נרצח כמו חיה": עריק רוסי לאוקראינה נרצח במכות פטיש - והסרטון עלה לרשת

עודכן לאחרונה: 15.11.2022 / 12:17

בסרטון נראה יבגני נוז'ין, בן ה-55 - אסיר רוסי לשעבר שנשבה בספטמבר על ידי האוקראינים והחליט לערוק - שכוב על הרצפה כשראשו מודבק לקיר, ואדם לא מזוהה במדי צבא מכה בו בפטיש

בני משפחה של אסיר לשעבר בכלא הרוסי, שערק לאוקראינה לאחר שגויס על ידי ה"צבא הפרטי" של קרמלין, קבוצת וגנר, הביעו זעזוע והלם לאחר שסרטון שבו נראית ההוצאה להורג שלו עלה ביום שישי לרשת טלגרם. בסרטון רואים את האסיר לשעבר מוכה שוב ושוב בפטיש.

קבוצת וגנר, או כוח וגנר, הוא ארגון פרטי. הקבוצה מבצעת בקבלנות פרויקטים בעלי אופי צבאי ברחבי העולם, כולל מעורבות בקרבות באזורי סכסוך. שמה של הקבוצה נקשר בין היתר במעורבות הרוסית במלחמת האזרחים בסוריה, במלחמה בדונבאס, במלחמת האזרחים השנייה בלוב, במהפכה הסודנית ובפלישה הרוסית לאוקראינה.

יגבני נוז'ין. טלגרם, אתר רשמי
צילום מהסרטון המדובר בטלגרם. יבגני נוז'ין/אתר רשמי, טלגרם
יגבני נוז'ין. טלגרם, אתר רשמי
צילום מהסרטון המדובר בטלגרם שבו נראה פטיש/אתר רשמי, טלגרם

סרטון של הריגתו של יבגני נוז'ין - מי שעל פי דיווחים היה בין שכירי החרב של ולדימיר פוטין ועבר להילחם לצד האוקראינים - הועלה לערוץ טלגרם Grey Zone שמקשור לקבוצת וגנר. בסרטון נראה נוז'ין, בן ה-55, שכוב על הרצפה כשראשו מודבק לקיר, ואדם לא מזוהה במדי צבא מכה בו בפטיש.

נוז'ין ריצה עונש של 24 שנים בכלא הרוסי על רצח שביצע ב-1999. הוא שוחרר ביולי וגויס לקבוצת וגנר שמנוהלת על ידי יבגני פריגוז'ין, אוליגרך ובעל ברית קרוב של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בספטמבר הוא נשבה על ידי הצבא האוקראיני ואמר כי התגייס לכוח וגנר רק כדי להשתחרר מהכלא. הוא מתח ביקורת על ההנהגה ברוסיה ואמר כי הוא רוצה להצטרף לכוחות האוקראינים ולהילחם נגד מוסקבה.

איליה נוז'ין, בנו של יבגני, אישר ל"גרדיאן" אתמול (שני) כי האיש בסרטון הוא אביו. פריגוז'ין, המכונה גם "השף של פוטין" הודות לעסקי הקייטרינג שלו והארוחות המפורסמות שערך ובהן היה פוטין אורח כבוד, אמר בתגובה: "הוא בגד במודע בעם ובחברים שלו". בראיון ל- Gulagu.ne, אמר איליה כי המשפחה שלו שמעה על מות האב באמצעות טלגרם. "הוא נרצח כמו חיה", הוא הוסיף. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר אתמול כי הסרטון "אינו העניין שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully