וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חאדר עדנאן: מי הוא פעיל הג'יהאד שמת לאחר 86 ימי שביתת רעב?

עודכן לאחרונה: 2.5.2023 / 17:33

בכתב האישום שהוגש נגדו בחודש פברואר בגין חברות בהתארגנות בלתי מותרת והסתה לפעולות טרור נגד ישראל, תואר באריכות על דברי ההסתה החמורים שנהג להפיץ בביקורי משפחות אסירים ומשפחות שהידים. "מי שיש לו נשק חי שיפנה אותו מול הכיבוש"

בווידאו: הארכת מעצר לבכיר הג'יהאד האסלאמי באסם א-סעדי/צילום: רוני כנפו

פרטים חדשים על מות האסיר הביטחוני הפלסטיני, פעיל הטרור חאדר עדנאן: בחודש פברואר האחרון, הפרקליטות הגישה נגד עדנאן כתב אישום בגין חברות בהתארגנות בלתי מותרת והסתה לפעולות טרור נגד ישראל, בשנים שקדמו למעצרו.

"הנאשם מוכר כפעיל בכיר ובעל השפעה. הנאשם ביצע פעולות ארגוניות שונות ובהן ביקור ועידוד משפחות אסירי ג'יהאד איסלאמי פלסטיני, ניחום משפחות פעילי ארגון שנפטרו ומתן מגני הוקרה מטעם גא"פ. וכן נשא נשא הנאשם נאומים שונים מטעם הגא"פ", נכתב.

לפי כתב האישום, בנאום שנשא בניחום אבלים, לאחר ניסיון התנקשות בו שבוצע "על ידי גורם שזהותו לא ידועה", עדנאן אמר כי "למי שיש מה להגיד נגדנו שיגיד לנו, אולם, קליעים חיים על אנשים לא חמושים זה פחדנות, מי שיש לו נשק חי שיפנה אותו מול הכיבוש ויהרוג את מי שהרג את אלמבסלט (המחבל שבביתו נשא עדנאן את הדברים - ש"ה)".

העציר המנהלי הפלסטיני חאדר עדנאן נמצא מת לאחר ששבת רעב במשך 86 ימים. 2 במרץ 2023. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
העציר המנהלי הפלסטיני חאדר עדנאן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

בניחום אבלים נוסף, בבית המחבל פארוק סאלמה, שהיה מעורב באירוע הירי בו נהרג לוחם הימ"מ נעם רז, עדנאן אמר כי "מהבית הזה נברך את כל בתי השהידים והאסירים, אנחנו מאוחדים בהתקוממות בפני הכיבוש יד ביד. אנחנו בתנועת הג'יהאד האיסלאמי, אצבעותינו נרות בבתי השהידים והאסירים. לא נשלול את זכויותיהם ונשאר בדרך הג'יהאד וההתקוממות תוך שאנו נושאים את הדגל, דגל ההתנגדות. אני בטוח כי הכיבוש זכה לטעום מכוס התרעלה על הרג השהיד המפקד פארוק סלאמה, והיא הפיגוע בסלפית ובפעולות לוחמי הקודש על האדמה הכבושה".

לדבריו, "הכיבוש חושב שבהריגתו בכיר מפקד פה או מפקד בכיר שם - הוא ישבור את תנועת גא"פ. הוא הרג את בכיר הגא"פ דר' אלשקאקי והתנועה הזו לא נשברה אלא התקדמה יותר. אנו קוראים כאן היום מג'נין לכל פלסטיני להתאחד יותר. למרבה הצער, יש מי שמנסה לסיים את ההתנגדות בגדה המערבית, בין אם בשכם או בדת. הוא טועה. התגובה על מה שמתרחש היום בג'נין, וההרג הזה והדם הזה - הוא מצבא הכיבוש נגד בני עמינו".

עוד בוואלה!

מטח רקטות לעבר עוטף עזה: גבר נפצע קשה באתר בנייה, הפעילויות בעיר בוטלו

לכתבה המלאה
ירי רקטות מרצועת עזה לעוטף ולשדרות

2 במאי 2023. רויטרס
ירי רקטות מרצועת עזה לעוטף ולשדרות, היום/רויטרס

בטקס קבלת פני אסיר משוחרר שהתקיים בתחילת השנה אמר עדנאן, "בחורינו הלוחמים ותושבינו בכל הזירות, בגדה, בירושלים, בעזה, בפנים פלסטין הכבושה, בכל מקום ובפזורה, היום יותר מתמיד - 'זעם וסירוב לכיבוש הזה'. אנו בטוחים שבחורינו הלוחמים הפלסטינים לא יעזבו את בן גביר ולא את הטיפול במתנחלים הפושעים האלו, ולא יתנו להם לטמא את מסגד אל-אקצא בלי תגובה בלי תגובה של התנגדות".

"ארור יהיה הכיבוש והתנהלותו בשטחי מסגד אל-אקצא. ירושלים היא שלנו ואל-אקצא - שלנו. אין להם (לישראל) בירושלים שום מקום או זמן. אל-אקצא צריך לחיות רק איסלאמי ולא יהודי. לכן על כל פלסטיני מאיתנו לומר, כל פלסטיני מאתנו צריך לטעון: 'אתם משחקים באש'. אינתיפאדת אל-אקצא קרתה כאשר הפושע שרון נכנס לרחבת מסגד אל-אקצא".

"לא נעזוב ללא ירושלים, אל-אקצא והמקומות הקדושים. הוי בחורי פלסטין, הוי תושבינו וכל מי ששומע את הדברים הללו. היום אנחנו נפגין את (כוח) האומה, כל האומה, ירושלים היא שלכם ואל-אקצא שלכם, הוי גאוות פלסטין, הוי גאוות אל-קודס, אל-אקצא והמקומות הקדושים. בן גביר שנשלח עלינו, אנחנו היום הכי קרובים לאל אקצא".

מסגד אל אקצא ביום שלאחר ההתפרעויות והעימותים, 5 באפריל 2023. רויטרס
מסגד אל אקצא ביום שלאחר ההתפרעויות והעימותים, 5 באפריל/רויטרס

הלילה כך יצוין, מת בכלא פעיל הג'יהאד האסלאמי שהיה במעצר מנהלי, חאדר עדנאן, לאחר 86 ימי שביתת רעב. בתגובה למותו, שוגרו לפנות בוקר שלוש רקטות לעבר העוטף, שנפלו בשטח פתוח. עדנאן, היה עצור בבית המעצר "ניצן" לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות טרור.

מ-5 בפברואר שבת עדנאן רעב, ומת במהלך הלילה הנוכחי. מדוברות שב"ס נמסר כי הוא סירב לבצע בדיקות ולקבל טיפול רפואי, ונמצא בתאו לפנות בוקר ללא רוח חיים. עוד נמסר כי בוצעו בו פעולות החייאה במהלכן הועבר לבית החולים אסף הרופא בבאר יעקב, שם נקבע מותו.

בסביבות השעה 6:40 נורו שלוש רקטות מכיוון רצועת עזה לישראל, שנפלו בשטח פתוח. אזעקת צבע אדום נשמעה במרחב קיבוץ סעד שבעוטף עזה. מוקדם יותר היום, הועלתה הכוננות במערכת הביטחון בעקבות חשש מירי טילים כתגובה למותו של הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully