וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך נתנו להם? חברי מפלגה ניאו נאצית בגרמניה ביקרו ביד ושם

עודכן לאחרונה: 2.5.2023 / 15:28

שלושה מחברי מפלגת הימין הקיצונית, "אלטרנטיבה לגרמניה", ביקרו באתר ההנצחה, ואף ביקשו לקיים טקס - אך סורבו. בהנהלת המוזיאון עדכנו על ההחלטה את משרד החוץ, שמחרים את המפלגה. יו"ר יד ושם: "המוזיאון פתוח לכל, ובמיוחד לזקוקים ביותר לחינוך מוגבר בנושא השואה"

בוידאו: שושנה וויס נציגת ניצולי השואה בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד ושם/מזמור הפקות.

שלושה חברי המפלגה הניאו נאצית הגרמנית, "אלטרנטיבה לגרמניה" (Afd), סיירו היום (שלישי) במוזיאון יד ושם. יו"ר יד ושם, דני דיין, הסביר את ההחלטה לפתוח את שערי אתר ההנצחה בציוץ בטוויטר: "יד ושם פתוח לכל, ובמיוחד לזקוקים ביותר לחינוך מוגבר בנושא השואה. ל-AfD ולחבריו יש עוד כברת דרך ארוכה לעבור בהבנת השואה והאחריות הגרמנית לעבר הנורא". ישראל מחרימה את המפלגה וגורמים רשמיים בירושלים ובשגרירות ישראל בברלין לא מקיימים מגעים עם חברי המפלגה.

שגרירות גרמניה בישראל ארגנה את הביקור עבור חברי מפלגת הימין הקיצוני, ביד ושם סירבו לבקשה של השגרירות וחברי הפרלמנט לערוך טקס עמם באוהל יזכור. בהנהלת המוזיאון עדכנו מראש את משרד החוץ לגבי הביקור ולגבי הדרך בה יתנהל. משרד החוץ הסכים עם הדרך בה ביד ושם החליטו לקיים את הביקור ועם ההחלטה לא לקיים טקס רשמי.

בתגובות לציוץ של דיין התפתח ויכוח על הנושא, והוא השיב לאחד המגיבים: "ה-AfD היא מפלגה עם נטיות אנטישמיות ומכחישות שואה. יד ושם אינה מקיימת שום קשר עמה ועם חבריה. איש ממנהלת המוסד לא פגש ולא יפגוש אותם. סירבנו ללא היסוס לבקשת השגרירות הגרמנית לערוך טקס באוהל יזכור, אך הכניסה ליד ושם חופשית לכל. זה כל הסיפור".

בינואר האחרון, נעדרו מטקס יום השואה הבינלאומי בגרמניה יותר מ-50 חברי בונדסטאג מטעם מפלגת אלטרנטיבה לגרמניה. על פי הרישומים, לטקס הגיעו 27 מתוך 78 חברי פרלמנט. דובר סיעת אלטרנטיבה לגרמניה מסר בתגובה לשאילתות שהפנו כלי תקשורת גרמניים, שהמפלגה רואה בטקס הזיכרון אירוע ראוי ומכובד, וכי "באופן מצער" מספר חברי הסיעה שנכחו בטקס היו נמוך מאחר שהסיעה סבלה מנתוני תחלואה גבוהים.

דיין, יו"ר יד ושם מסר בתגובה: "כשהתקבלה הבקשה של שגרירות גרמניה התלבטנו כיצד לנהוג. ה-AfD היא מפלגה עם נטיות אנטישמיות ונגועה בהכחשת שואה, ויד ושם אינו מקיים שום קשר עמה ועם חבריה. לאחר התלבטות החלטנו לאפשר לחברי הבונדסטאג מהמפלגה לסייר במוזיאון כמו כל אדם אחר אך דחינו על הסף את הבקשה לערוך טקס באוהל יזכור או כל סממן מיוחד אחר. אף שאיננו תמימים להאמין שאחרי סיור ביד ושם דעותיהם ישתנו מן הקצה אל הקצה - אנו לא נוקטים בחרמות ועל כן אפשרנו את קיום הסיור. איש מהנהלת המוסד לא פגש אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully