וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטח רקטות לעבר עוטף עזה: גבר נפצע קשה באתר בנייה, הפעילויות בעיר בוטלו

עודכן לאחרונה: 2.5.2023 / 19:15

חמאס וג'יהאד איסלאמי לקחו אחריות על המטח, שכלל יותר מ-25 רקטות, ומסרו כי מדובר ב"תגובה ראשונית" למות פעיל ששבת רעב בכלא ומת בתום 86 ימים. תושבי העוטף התבקשו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים והפעילויות לילדים בשדרות בוטלו. רה"מ יכנס הערכת מצב

בווידאו: אנשים בורחים לאחר שיגור רקטות מרצועת עזה, שדרות, 2 במאי 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

כ-26 רקטות שוגרו היום (שלישי) בשעות הצהריים מרצועת עזה לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה. מוקדם יותר, צה"ל ביצע תקיפה ברצועת עזה, בתגובה לשיגורי הרקטות לעבר יישובי הדרום הלילה. מבין עשרות הרקטות ששוגרו משטח רצועת עזה לישראל - לוחמי ההגנה האווירית יירטו חמישה מהם, בעוד 19 שיגורים נפלו בשטח פתוח.

בתוך כך, רקטה אחת נפלה בחצר בית בשדרות ורקטה נוספת באתר בנייה בעיר. כתוצאה מהנפילות האלו, עובד זר כבן 25 נפצע באורח קשה לאחר שנפגע מרסיסי רקטה שנפלו באתר הבנייה. כמו כן, שני נפגעי חרדה פונו לקבלת טיפול. בסך הכל, שבעה בני אדם נפצעו, אחד במצב בינוני והיתר במצב קל. מהמשטרה נמסר כי עד כה, אותרו חמש זירות נפילה, שלוש מהן בעיר שדרות ושתיים ביישובים נוספים.

בעקבות האירועים, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב ביטחונית יחד עם בכירי מערכת הביטחון. מצידו, שר הביטחון יואב גלנט קיים עדכון מצב מיוחד יחד עם הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, בסיומו אמר: "כל מי שמנסה לפגוע באזרחי ישראל יצטער על כך".

מאוחר יותר, בעת נאום שנשא סגן הרמטכ"ל האלוף אמיר ברעם, הוא אמר: "צה"ל יגיב ויפעל בצורה נחושה ומשמעותית על מנת להשיב את השקט לתושבי מדינת ישראל". לדברי גורמים במערכת הביטחון, הג'יהאד האיסלאמי ביצע את הירי אך חמאס ידע עליו.

ירי רקטות מרצועת עזה לעוטף ולשדרות

2 במאי 2023. רויטרס
ירי רקטות מרצועת עזה לעוטף ולשדרות, היום/רויטרס

מאוחר יותר, החמ"ל המשותף של הזרועות הצבאיות בעזה בהובלת חמאס וג'יהאד איסלאמי נטלו אחריות על שיגורי הרקטות. "הפיקוד המשותף מתאבל על מות השהיד ולוקח אחריות על הפצצת ההתנחלויות כתגובה ראשונית לפשע הנתעב הזה", נכתב בהודעה שפרסם החמ"ל המשותף.

בשל החשש מהסלמה, תחילה, תושבי עוטף עזה הונחו להישאר קרוב למרחבים המוגנים, ובשעה 16:21 פיקוד העורף הודיע בהתאם להערכת מצב שבוצעה, כי תושבי עוטף עזה אינם צריכים לשהות יותר בקרבת מרחב מוגן.

עם זאת, במועצה אזורית שער הנגב ובמועצה אזורית אשכול הודיעו על ביטול אירועי התרבות והחוגים במועצה, עד להודעה חדשה. בהמשך, המכללה האקדמית ספיר, השוכנת בסמוך לשדרות, הודיעה על הפסקת יום הלימודים.

בתגובה לירי הרקטות, ראש עיריית שדרות אלון דוידי, אמר הערב: "הגיע הזמן להפסיק עם מכבסת המילים. אם יש מטרות ברורות וידועות, יש לפעול ולטפל בהן. 22 רקטות נורו לשדרות וליישובי העוטף במטרה לרצוח אזרחים ישראלים, אי אפשר להמשיך עם האיפוק. אני שוב קורא לראש הממשלה, לשר הביטחון ולקבינט לחסל את ראשי החמאס והג'יהאד. אנחנו פועלים במקומות הרבה יותר רחוקים, אבל קילומטר מכאן לא עושים מספיק כדי למנוע את הירי לעבר שדרות והעוטף והניסיון לרצוח ישראלים".

עוד בוואלה!

הפצוע בפיגוע הירי בשומרון: "אתה קולט אדם מרסס אותך במרחק 50 מטרים"

לכתבה המלאה
זירת נפילת רקטה, שדרות, 2 במאי 2023. יניר יגנה
זירת נפילת רקטה בשדרות/יניר יגנה
זירת נפילת רקטה, שדרות, 2 במאי 2023. יניר יגנה
זירת נפילת רקטה בשדרות/יניר יגנה

גנץ: "נגבה כל פעולה ביטחונית"; דנון: "נגמרו התירוצים"

בתגובה לאירועים האחרונים, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו כתב: "ארגוני הטרור בעזה ישלמו מחיר על הירי לעבר הדרום. נגבה כל פעולה ביטחונית נחושה ואחראית מול הטרור. יחד עם כל עם ישראל אני מתפלל להחלמת הפצועים. ברגעים האלו כולנו עם תושבי העוטף וכוחות הביטחון". ראש האופוזיציה יאיר לפיד הוסיף: "האופוזיציה תגבה את הממשלה בכל פעולה צבאית שתביא שקט ובטחון לתושבי הדרום".

גם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, התייחס למצב הביטחוני ותקף את מדיניותה הביטחונית של הממשלה: "הפקרות ביטחונית בממשלת 'ימין על מלא': פיגוע ירי הבוקר בשומרון. מעל 20 רקטות לעבר עוטף עזה. 5 נפילות ביישובים. פצועים בגוף ובנפש. לידיעת ממשלת ישראל: 'כי שקט הוא רפש - הפקר דם ונפש".

ח"כ דני דנון מהליכוד מסר בתגובה: "נגמר הרמדאן - נגמרו התירוצים. אין כעת שום סיבה להכלה. זו העת להכות בעוצמה במי שפוגע בנו". מאוחר יותר, חבר הכנסת דנון הגיע לשדרות ואמר: "אחרי מתקפה כל כך קשה על תושבי הנגב, אין לממשלת ישראל ברירה. חייבים לפעול בעוצמה רבה ולהחזיר את הביטחון האישי לתושבים. אני סומך על ראש הממשלה. נגמרו התירוצים של הרמאדן. חייבים לגבות מחיר כבד".

חבר הכנסת אלמוג כהן, שהגיע לזירת האירוע, התראיין לוואלה! והתבטא נגד "מדינויות ההכלה" של ממשלת נתניהו. "מדיניות ההכלה הוכיחה את עצמה ככישלון מוחלט. האיוב מריח דם ומסה לרצוח את ילדנו. אנחנו מצפים מהממשלה לתגובה צבאית חריפה. אני קורא לממשלת ישראל. נשב בממ"ד כמה שצריך", אמר.

העציר המנהלי הפלסטיני חאדר עדנאן נמצא מת לאחר ששבת רעב במשך 86 ימים. 2 במרץ 2023. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
העציר המנהלי הפלסטיני חאדר עדנאן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

הלילה כך יצוין, מת בכלא פעיל הג'יהאד האסלאמי שהיה במעצר מנהלי, חאדר עדנאן, לאחר 86 ימי שביתת רעב. בתגובה למותו, שוגרו לפנות בוקר שלוש רקטות לעבר העוטף, שנפלו בשטח פתוח. עדנאן, היה עצור בבית המעצר "ניצן" לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות טרור.

מ-5 בפברואר שבת עדנאן רעב, ומת במהלך הלילה הנוכחי. מדוברות שב"ס נמסר כי הוא סירב לבצע בדיקות ולקבל טיפול רפואי, ונמצא בתאו לפנות בוקר ללא רוח חיים. עוד נמסר כי בוצעו בו פעולות החייאה במהלכן הועבר לבית החולים אסף הרופא בבאר יעקב, שם נקבע מותו.

בסביבות השעה 06:40, נורו שלוש רקטות מכיוון רצועת עזה לישראל, שנפלו בשטח פתוח. אזעקת צבע אדום נשמעה במרחב קיבוץ סעד שבעוטף עזה. מוקדם יותר היום, הועלתה הכוננות במערכת הביטחון בעקבות חשש מירי טילים כתגובה למותו של הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully