וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצוע בפיגוע הירי בשומרון: "אתה קולט אדם מרסס אותך במרחק 50 מטרים"

עודכן לאחרונה: 2.5.2023 / 13:06

רן רוזן, שנפצע קל לאחר שמחבל ירה לכיוון רכבו בסמוך לאבי חפץ שבשומרון, שחזר את רגעי הירי: "סובבתי את ההגה ונתתי גז כדי להתרחק מהאש, צפצפתי כדי שלא יגיעו רכבים אחרים". ראש מועצת שומרון, קרא להחזיר מיידית את המחסום למקום: "פתיחת המחסום - הפקרות ביטחונית"

עדות הפצוע בפיגוע: "זה היה יכול להיגמר אחרת"/לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

רן רוזן, שנפצע קל הבוקר (שלישי) כשמחבל ירה לכיוון רכבו בסמוך לאבי חפץ שבשומרון, שחזר את רגעי הירי. "זה מטורף, אתה מיד קולט אדם מרסס אותך במרחק 50 מטרים ממך. צריך להחזיר כאן את הביטחון", אמר. ראש מועצת שומרון יוסי דגן, קרא להחזיר מיידית את המחסום למקום: "פתיחת מחסום שופה, היא הפקרות ביטחונית".

מחבל פתח הבוקר, כמה דקות לפני 8:00, בירי לעבר רכבים ישראלים שנסעו בסמוך ליישוב אבני חפץ שבשומרון. מתחקור ראשוני עלה כי המחבל יצא מרכב ופתח בירי לעבר שלושה כלי רכב במקום, שנגמר עם פצוע קל בראשו ושתי נפגעות חרדה. נהגת רכב אחד הצליחה לברוח מהמקום והיא זו שהעבירה דיווח למוקד על הפיגוע. שני רכבים נקלעו לפקק תנועה וגם הם נפגעו מירי. חלון אחד הרכבים נופץ מהירי והנהג, רן רוזן בן ה-39, נפצע באורח קל ופונה על ידי צוותי מד"א לבית החולים לניאדו בנתניה.

רוזן, תושב אבני חפץ, נפגע מרסיסים שאחד מהם אף פגע מעל עינו השמאלית. "יצאתי לעבודה בעשרה לשמונה בבוקר מהיישוב", סיפר. "100 מטר אחרי העיקול ביציאה מהיישוב בכפר שופה, האטתי בפנייה ואני קולט מחבל מרסס אותי. רואה את הרשף יוצא מהקנה של הנשק, אני שומע את הפגיעות ברכב חטפתי רסיסים. סובבתי את ההגה ונתתי גז כדי להתרחק מהאש, צפצפתי כדי שלא יגיעו רכבים אחרים, ומיד התקשרתי לזוגתי ולמשטרה".

נהגת דיווחה על ירי לעבר רכבה סמוך לאבני חפץ בשומרון, פגיעות הירי ברכב. 2 במאי 2023. סרגיי קמשב, אתר רשמי
פגיעות ברכב כתוצאה מהירי, הבוקר/אתר רשמי, סרגיי קמשב

"זה מטורף", רוזן המשיך לתאר את אותם רגעים. "אתה מיד קולט אדם מרסס אותך במרחק 50 מטרים ממך, ממש עומד ושומעים את הפגיעות באוטו מכל הצדדים. נס גדול שהפגיעה של הרסיס החמיצה רק בקצת את העין שלי, זה היה יכול להיגמר אחרת. המצב הביטחוני הוא משוגע, ואני מבין שזה קורה כל הזמן, יש תחושת חוסר ביטחון בכבישים, זה מטורף".

ראש המועצה האזורית שומרון הגיע לזירה, וקרא להחזיר לפעילות את מחסום שופה. "לצערנו הבחירה להסיר את המחסומים היא פשוט כתובת על הקיר", טען. "על אף התרעתי ואזהרותיי וניסיון העבר שפתיחת המחסום הזה, בציר הכניסה לאבני חפץ היא הפקרות ביטחונית מהמעלה הראשונה, לא פעלו בהתאם. האירוע הזה היום שנגמר בנס עם פצוע קל בראשו ושתי נפגעות חרדה היה עלול להיגמר בשלושה הרוגים. אני דורש מהממשלה להחזיר באופן מיידי את המחסום הזה לפעילות. אם המחסום הזה יישאר פתוח זה חטא על פשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully